Kabler / hjælp igen

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Kabler / hjælp igen

Indlæg af Cubefyr »

Jeg ved godt jeg før har snakket om de kabler fra min computer til mit TV, men prøver at forklare det igen

TV muligheder: PS2 stik (Musse port) Eller scarstik port

Computer port: Jeg skal bruge et kabel som har et alm. stik som på en almindelig computerskærm som man sætter i sit grafikkort.

Min point: Jeg skal så have et alm kabel som passer til grafikkort porten ved ikke hvor mange ben det har, men sådan et skal der være i begge ender, som man sætter over i et andet stik som enten kan sættes i et af mine to muligheder i TV'et.. PS2 port, eller scarstik

håber i forstår mig bedre nu, da mit TV ikke har alle de nye ting som er i et nyt tv i dag....
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Så vidt jeg ved kan det du beskriver der ikke lade sig gøre.

Det du kalder et PS2 stik er et SVHS stik, men det lyder nu også ret underligt at dit grafikkort ikke har svhs ud, har du evt tjekket det ?
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

DoMiNaToR skrev:Så vidt jeg ved kan det du beskriver der ikke lade sig gøre.

Det du kalder et PS2 stik er et SVHS stik, men det lyder nu også ret underligt at dit grafikkort ikke har svhs ud, har du evt tjekket det ?
Har tjekket det, det er et Geforce 6100 onboard grafikkort på 256 MB

Men kunne være jeg skulle købe et nyt grafikkort så? eller hvad siger i andre?
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Jeg synes heller ikke det lyder til at det kan lade sig gøre, men du ved godt, at et s-vhs stik på dit grafikkort IKKE nødvendigvis er magen til det s-vhs stik der er i dit TV? Det kan også være sådan et rundt gult stik.

De to s-vhs typer der er, er de to ude til højre på dette billede.
Billede
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nu få taget et billede af de ski** porte som jeg opfordrede dig til tidligere!

Og hvorfor PS2? PS2 har intet med billede eller lyd at gøre...

PS2 er beregnet til input enheder som mus, tastatur

Det som du kalder ps2 port er et video stik som der sidder i nogen fjernsyn og som nvidia også bruger der skal du bare ha' en adapter fra det med pins til til et jack stik..

Men tag billeder af de stik du har.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

Cokeline skrev:Nu få taget et billede af de ski** porte som jeg opfordrede dig til tidligere!

Og hvorfor PS2? PS2 har intet med billede eller lyd at gøre...

PS2 er beregnet til input enheder som mus, tastatur

Det som du kalder ps2 port er et video stik som der sidder i nogen fjernsyn og som nvidia også bruger der skal du bare ha' en adapter fra det med pins til til et jack stik..

Men tag billeder af de stik du har.
Får det fikset til i morgen
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Fino... Så skal vi nok få kigget på det!
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Kazo : De to s-vhs typer der er, er de to ude til højre på dette billede.
Fejl! Det er kun det stik med de 4 ben i der er S-Video - det andet (gule) er Composite.
De fleste comps med onboard grafik idag, har sådan et stik.
De fleste indstiks grafikkort har begge.

Den store forskel ligger i, at ved s-video er kontrast og luminans adskilt (giver meget skarpere billeder).
Ved composite er signalerne lagt i samme kabel (ringere billede).

Hvis ikke man har s-video indgang i sit TV, så læs lige manualen til TV´et.
Hvis der er scart indgang, kan denne meget vel være en s-video indgang.
Hvis ikke det er, så skal der bruges en speciel s-video/scart adapter - meget lig den på Kazo´s billede, der samler de adskilte signaler til composite.

Danske Sandberg har nogle prisbillige, og ganske gode kabel/adapterkit til at løse denne type problemer. De indeholder diverse scart propper, kabler osv.

Og så lige en detalje; Nogle vil nok undre sig over jeg skriver s-video og ikke s-vhs.
Grunden er den simple, at s-vhs faktisk ikke er den korrekte betegnelse.
VHS er en forkortelse af Video Home System, og er et videokassette format (vil da tro de fleste af Jer kan huske det trods alt).
Der var også er bedre version kaldet SUPER VHS (S-VHS)...
Det er her det kikser lidt med betegnelserne. For terminalen og signaltypen er jo ikke en videobånd/maskine type - det er en videotype der hedder Super Video, og dermed forkortelsen S-Video :)

Nok nørderi for nu.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Ok ok, godt ord igen :)
Billede
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

Plys - det nye kuld skrev:
Kazo : De to s-vhs typer der er, er de to ude til højre på dette billede.
Fejl! Det er kun det stik med de 4 ben i der er S-Video - det andet (gule) er Composite.
De fleste comps med onboard grafik idag, har sådan et stik.
De fleste indstiks grafikkort har begge.

Den store forskel ligger i, at ved s-video er kontrast og luminans adskilt (giver meget skarpere billeder).
Ved composite er signalerne lagt i samme kabel (ringere billede).

Hvis ikke man har s-video indgang i sit TV, så læs lige manualen til TV´et.
Hvis der er scart indgang, kan denne meget vel være en s-video indgang.
Hvis ikke det er, så skal der bruges en speciel s-video/scart adapter - meget lig den på Kazo´s billede, der samler de adskilte signaler til composite.

Danske Sandberg har nogle prisbillige, og ganske gode kabel/adapterkit til at løse denne type problemer. De indeholder diverse scart propper, kabler osv.

Og så lige en detalje; Nogle vil nok undre sig over jeg skriver s-video og ikke s-vhs.
Grunden er den simple, at s-vhs faktisk ikke er den korrekte betegnelse.
VHS er en forkortelse af Video Home System, og er et videokassette format (vil da tro de fleste af Jer kan huske det trods alt).
Der var også er bedre version kaldet SUPER VHS (S-VHS)...
Det er her det kikser lidt med betegnelserne. For terminalen og signaltypen er jo ikke en videobånd/maskine type - det er en videotype der hedder Super Video, og dermed forkortelsen S-Video :)

Nok nørderi for nu.
Nemlig, det er nemlig en S-Video indgang som er på mit TV... og så har den scarstik indgang...

Andre muligheder er der ikke i mit TV...

Så fra mit grafikkort.. har jeg kun mulighed for at bruge et almindeligt skærm kabel, som kan sættes i en af de 2 indgange i mit TV
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Så fra mit grafikkort.. har jeg kun mulighed for at bruge et almindeligt skærm kabel, som kan sættes i en af de 2 indgange i mit TV
Nå da da.. jamen så må du ud og investere i nyt skærmkort, for en d-sub 15 pin (vga output) kan IKKE kobles direkte på et TV - medmindre det er et moderne fladfætter panel, med en vga indgang - beklager ;)
Det skal være enten TV-out med composite connector (det gule stik) - eller s-video connector...
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

Kan man ikke få et VGA stik i den ene ende, og et scar stik i den anden ende som man kan tilslutte sit TV? eller kan det ikke lade sig gøre på den måde?

Jeg mener, VGA stikket fra min computer, og over i scarstikket ?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Læs min dreng - LÆS! :P
Plys - det nye kuld skrev:
Nå da da.. jamen så må du ud og investere i nyt skærmkort, for en d-sub 15 pin (vga output) kan IKKE kobles direkte på et TV - medmindre det er et moderne fladfætter panel, med en vga indgang - beklager ;)
Det skal være enten TV-out med composite connector (det gule stik) - eller s-video connector...
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nu kommer jeg snart selv forbi hos dig og sætter det sk*** tv op! :)

Nu ta' et billede pleeeeease
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

Cokeline skrev:Nu kommer jeg snart selv forbi hos dig og sætter det sk*** tv op! :)

Nu ta' et billede pleeeeease
hehe! :D
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Brugeravatar
Plys - det nye kuld

Se nu her knægt.

Det har skal du bruge for at få video fra din PC over på TV...:
KØB KABEL HER - S-VIDEO/SCART

Og ellers er der et kabel som dette, hvor S_VIDEO også er inkluderet:
KØB KABEL HER - COMPOSITE/SCART

Fælles for disse er, at dit grafikkort SKAL have enten Composite ELLER S-Video udgang! (Det må da snart sive ind:P)

Nå - der ER en alternativ løsning, med en lille USB VGA2TV konverter.
KØB KONVERTER HER - VGA/TV
Jeg ved det ikke, men jeg tvivler på at det virker ligeså overbevisende som en grafik adapter med indbygget TV-chip...
Besvar