Hvor mange numre har du?
Redaktør: Moderators
Jeg kan slet ikke forstå alle jer, der er så glade for I ligger inde med så mange gb mp3. Lidt dobbeltmoralsk vil jeg sige, at jeg er flov over den store mængde.
Som Qrazyleg skriver dog med musik fremfor film fortegn. Glæder mig til at læse Mails kommentar, når han ser den tråd her.
...
Som Qrazyleg skriver dog med musik fremfor film fortegn. Glæder mig til at læse Mails kommentar, når han ser den tråd her.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:

Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
i dokumenter -> musik har jeg alle cd'er og singles.. og så har jeg i en anden mappe alt muligt blandet musik, acapellas og instrumentals (dog delt op i mapper, efter genre)..Maunus skrev:Jeg har en 65 GB.. Ved ikke hvor mange numre det svare til men jeg kunne fandeme godt tænke mig få ryddet lidt op i det!
Hvordan sortere i jeres musik? :S Har tænkt på at sætte alt mit i mapper alt efter hvilken kunstner.. Men det giver alligevel lidt rod..
Jeg har vel omkring 400 vinyler stående, måske nærmere 500.
Jeg har 3 cd holdere fyldt med singles og 2 flytter kasser med albums.
Hvor mange der er orker jeg ikke at tælle.
Derud over har jeg en del købte mp3ér, som jeg heller ikke orker at tælle.
Men meget sjovt at starte en "hvor stor er din pikkemand" tråd omkring stjålet musik
(jo jo der er da en masse lovlige numre i folks lister også... meeeen)
Faktisk et godt tegn på dagens musik marked: Kvantitet frem for kvalitet.
Jeg har 3 cd holdere fyldt med singles og 2 flytter kasser med albums.
Hvor mange der er orker jeg ikke at tælle.
Derud over har jeg en del købte mp3ér, som jeg heller ikke orker at tælle.
Men meget sjovt at starte en "hvor stor er din pikkemand" tråd omkring stjålet musik
Faktisk et godt tegn på dagens musik marked: Kvantitet frem for kvalitet.
Fordi mange hiphop, elektroniske tracks stadig udkommer først på vinyl, før de faktisk udkommer på cd... dog vil jeg tro dette bliver lavet om på, efter mp3en vinder mere og mere frem...EMR skrev:Lidt OT men hvorfor er det man køber Vinyler i stedet for CD'er? Er det DJ's der gør det?
men så er der os dem, at lydkvaliteten er bedre på vinyl end cd.. (Mail, Plys og Zivago, her må I gerne rette mig, da jeg ikk er 100 % sikker på det er sådan det er)
I gennem tidens løb - har jeg faktisk slette utroligt megen af den musik jeg har fundet, og jeg er endnu engang ved at rydde op i det jeg har liggende. Men det er nu ikke let. Mange af de ting jeg har liggende nu, er specielle ting - ting som kan være "hard to find", og en hel del af de vinyler / CDér jeg har rippet. Det er nu lidt nemmere, at overskue sin samling, når den ligger på en hd, end når de står i en reol. Især når man har flere tusinde org. skiver - som jeg har.
Som eksempel på noget jeg har liggende, som ikke eksisterer på cd - og kun med stor besvær (og med den meget store pung op ad lommen) - kan skaffes på vinyl - er et par albums fra TV2 - fra de startede. Det ene album udgav de under navnet Taurus - på det andet album kaldte de sig The Beautifuls.
Den eneste ulempe ved at rippe sine cdér og vinylskiver (udover tidsforbruget), er at det går udover lydkvaliteten. Så - de dage, hvor jeg åbner en flaske vin, sætter mig i stolen og virkelig skal nyde musik - ja så er det altså de originale skiver jeg bruger.
På en måde deler jeg mine MP3ér op i 4 kategorier, når jeg har hentet dem.
1: Det jeg overhovedet ikke bryder mig om - bliver slettet øjeblikkelig, efter gennemlytning. (Hovedparten af musikken der er på markedet i dag - ryger desværre i denne kategori)
2: Det som siger mig et eller andet, men som ikke siger min noget på lang sigt - gemmer jeg i et stykke tid, før det bliver slettet - eller måske trukket ud af maskinen på en backup. Så kan man hjælpe nogen i en snæver vending, hvis de ikke selv kan finde det.
3: Ting som jeg synes er velproduceret - gennemarbejdet, og som er værd at give penge for. Disse ting køber jeg gerne originalt.
4: Specille ting - ting som er svære at få fat i.
Ja - jeg går efter kvalitet istedet for kvantitet. Hvorfor har jeg så så megen musik ? - tja - der er udgivet megen god musik, i de over 30 år - som jeg har samlet musik i.
Iøvrigt kan der være en stor ulempe - ved at have så megen musik. Det kan være svært at bestemme sig for, hvad man vil høre........
Zivago
Som eksempel på noget jeg har liggende, som ikke eksisterer på cd - og kun med stor besvær (og med den meget store pung op ad lommen) - kan skaffes på vinyl - er et par albums fra TV2 - fra de startede. Det ene album udgav de under navnet Taurus - på det andet album kaldte de sig The Beautifuls.
Den eneste ulempe ved at rippe sine cdér og vinylskiver (udover tidsforbruget), er at det går udover lydkvaliteten. Så - de dage, hvor jeg åbner en flaske vin, sætter mig i stolen og virkelig skal nyde musik - ja så er det altså de originale skiver jeg bruger.
På en måde deler jeg mine MP3ér op i 4 kategorier, når jeg har hentet dem.
1: Det jeg overhovedet ikke bryder mig om - bliver slettet øjeblikkelig, efter gennemlytning. (Hovedparten af musikken der er på markedet i dag - ryger desværre i denne kategori)
2: Det som siger mig et eller andet, men som ikke siger min noget på lang sigt - gemmer jeg i et stykke tid, før det bliver slettet - eller måske trukket ud af maskinen på en backup. Så kan man hjælpe nogen i en snæver vending, hvis de ikke selv kan finde det.
3: Ting som jeg synes er velproduceret - gennemarbejdet, og som er værd at give penge for. Disse ting køber jeg gerne originalt.
4: Specille ting - ting som er svære at få fat i.
Ja - jeg går efter kvalitet istedet for kvantitet. Hvorfor har jeg så så megen musik ? - tja - der er udgivet megen god musik, i de over 30 år - som jeg har samlet musik i.
Iøvrigt kan der være en stor ulempe - ved at have så megen musik. Det kan være svært at bestemme sig for, hvad man vil høre........
Zivago
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
EMR
Jaja... jeg sagde ´lidt´ sværere
Men Zivago og jeg selv ihvertfald, vi har vinyl fordi - der var ikke CD´er da vi startede
Så det giver ligesom sig selv, at så får man en masse på lager..
Og så vil jeg da godt lige kommentere 3dotz:
I tråden bliver der spurgt om hvor mange numre folk ligger inde med - ikke hvor god samvittighed folk har, og om de har ondt i moralen...
Uanset den enkeltes indstilling/holdning, så er dette forum (og har altid været det) et pirat forum, så lad være med at hyle om dobbeltmoral.
Jeg ved godt at mange ikke mener de er pirater fordi de køber 50 gange flere plader, end de napper fra nettet. Men der må jeg skuffe; Selv en lille pirat er dog en pirat
èn af grundende til at jeg har så mange mp3 på HD er den simple, at jeg med tiden gerne vil have mine CD´r ned fra væggen, og gemt langt væk.. og så skal musikken være let tilgængelig på min server.
Dog er de fleste af min egne rips, vinylrips. CD´rne kommer senere.
Og Da Clown:
Jovist er der dem der mener at vinyl lyd er topdollar.
Det gør jeg til dels også selv, men det kræver altså en ordentlig spille (og her snakker vi hverken SL1210, Concorde eller Stanton), og så skal skiverne altså ikke være SÅ ´miljø skadede´ som rigtig mange af mine er
Jo vist henter jeg osse muzak fra nettet (og jeg deler gerne med ALLE DE ANDRE PIRATER herinde) LoL!
Men som Zivago, går jeg overvejende efter ting som er sære at få fingrene i.
Jeg skal ikke glatte min moral ud her, for gu er jeg pirat...men når nu B. så gerne vil måle diller med os andre, så lad os dog lege Carl Mar Møller et par dage, og stop det klynkeri
Idag har mange dj´s deres vinyler af 2 grunde: Dels er der en del af dem der synes det er det fedeste at spille med, og dels kommer der en hel del promotion på vinyl. Det er bla. for at imødekomme de DJ´s der æææælsker vinyl, men især også, fordi det er liiiidt mere besværligt at sprede på nettet, når de nye promos ligger på vinyl.Lidt OT men hvorfor er det man køber Vinyler i stedet for CD'er? Er det DJ's der gør det?
Jaja... jeg sagde ´lidt´ sværere
Men Zivago og jeg selv ihvertfald, vi har vinyl fordi - der var ikke CD´er da vi startede
Så det giver ligesom sig selv, at så får man en masse på lager..
Og så vil jeg da godt lige kommentere 3dotz:
I tråden bliver der spurgt om hvor mange numre folk ligger inde med - ikke hvor god samvittighed folk har, og om de har ondt i moralen...
Uanset den enkeltes indstilling/holdning, så er dette forum (og har altid været det) et pirat forum, så lad være med at hyle om dobbeltmoral.
Jeg ved godt at mange ikke mener de er pirater fordi de køber 50 gange flere plader, end de napper fra nettet. Men der må jeg skuffe; Selv en lille pirat er dog en pirat
èn af grundende til at jeg har så mange mp3 på HD er den simple, at jeg med tiden gerne vil have mine CD´r ned fra væggen, og gemt langt væk.. og så skal musikken være let tilgængelig på min server.
Dog er de fleste af min egne rips, vinylrips. CD´rne kommer senere.
Og Da Clown:
Jovist er der dem der mener at vinyl lyd er topdollar.
Det gør jeg til dels også selv, men det kræver altså en ordentlig spille (og her snakker vi hverken SL1210, Concorde eller Stanton), og så skal skiverne altså ikke være SÅ ´miljø skadede´ som rigtig mange af mine er
Jo vist henter jeg osse muzak fra nettet (og jeg deler gerne med ALLE DE ANDRE PIRATER herinde) LoL!
Men som Zivago, går jeg overvejende efter ting som er sære at få fingrene i.
Jeg skal ikke glatte min moral ud her, for gu er jeg pirat...men når nu B. så gerne vil måle diller med os andre, så lad os dog lege Carl Mar Møller et par dage, og stop det klynkeri
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Fair 'nuff, så leger jeg med... men antal numre aner jeg ikke. Men der er 415gb (dog skal der ryddes op her til sommer...)Plys - det nye kuld skrev: Jeg skal ikke glatte min moral ud her, for gu er jeg pirat...men når nu B. så gerne vil måle diller med os andre, så lad os dog lege Carl Mar Møller et par dage, og stop det klynkeri
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Har sjældent mere end 10 numre i Winamp af gangen, og det er da ingen hemmelighed at jeg i denne tid ofte overvejer at lave en ctrl+A -> Delete.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
Jeg har omkring 2500 mp3'er og skal stadig have rodet op.
Jeg holder mig fra mp3 albums, da jeg kun har de sange jeg kan lide fra albums, istedet for at ligge inde med 8 sange fra hvert album jeg ikke høre.
Jeg kan ikke holde styr på for mange sange og kan ikke bestemme mig for hvad jeg ville høre, det ender tit med at jeg høre meget de samme sange om og om igen, fordi jeg har for meget musik. Derfor har jeg ikke flere mp3'er og det er som sagt stadig for mange...
Jeg holder mig fra mp3 albums, da jeg kun har de sange jeg kan lide fra albums, istedet for at ligge inde med 8 sange fra hvert album jeg ikke høre.
Jeg kan ikke holde styr på for mange sange og kan ikke bestemme mig for hvad jeg ville høre, det ender tit med at jeg høre meget de samme sange om og om igen, fordi jeg har for meget musik. Derfor har jeg ikke flere mp3'er og det er som sagt stadig for mange...