På baggrund af et gæstebogs indlæg på dkbn, er det for meget at diskotekerne stadigvæk forskelsbehandler kunderne. Kvinderne kommer MEGET billigere ind, end fyre. Til de såkaldte "ladies Night" Det er ikke lovligt.
Gæstebogsindlægget var således:
Jeg vil give ham der har skrevet det fuldstændig ret. Det handler ikke om at f.eks. jeg ikke har råd, men ligestilling!I Danmark er det forbudt at forskelsbehandle på baggrund af køn, race og religion. Alligevel er der en del diskoteker der holder såkaldte "Ladies night" hvor der er forskel på entreprisen afhængig af hvilket køn man er. Forestil jer et diskotek der holdte "Arisk aften" hvor negere og andre af anden etnisk herkomst skulle betale 3-4 gange så meget i entre som hvide. Forkasteligt? Bestemt... men akkurat så forkasteligt og ulovligt som at forskelsbehandle på baggrund af køn.
Retten har afgjort at Envys og Kras´ forskelsbehandler og overtræder loven, alligevel fortsætter de simpelthen for for mange fyre er for dumme, og lader sig forskelsbehandle.
Alle Jer som har betalt "for meget " i entré kan klage, og (måske?) få deres penge retur.
http://www.ligenaevn.dk/klik_og_klag.asp
Jeg har tænkt over at klage for de 2 gange jeg har været på ENVY, og på Kras.
Hvad er Jeres mening omkring dette? Skal diskotekerne fortsætte deres måde at få folk til at vælge deres diskotek, som de gør nu? Eller findes der måske andre løsninger, end at forskelsbehandle folk i byen ?