Ligestilling på diskotekerne

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Ligestilling på diskotekerne

Indlæg af amh »

Nu har jeg søgt og finde det indlæg som har omhandlet dette, men uden held, derfor tillod jeg mig og oprette et nyt.

På baggrund af et gæstebogs indlæg på dkbn, er det for meget at diskotekerne stadigvæk forskelsbehandler kunderne. Kvinderne kommer MEGET billigere ind, end fyre. Til de såkaldte "ladies Night" Det er ikke lovligt.

Gæstebogsindlægget var således:
I Danmark er det forbudt at forskelsbehandle på baggrund af køn, race og religion. Alligevel er der en del diskoteker der holder såkaldte "Ladies night" hvor der er forskel på entreprisen afhængig af hvilket køn man er. Forestil jer et diskotek der holdte "Arisk aften" hvor negere og andre af anden etnisk herkomst skulle betale 3-4 gange så meget i entre som hvide. Forkasteligt? Bestemt... men akkurat så forkasteligt og ulovligt som at forskelsbehandle på baggrund af køn.

Retten har afgjort at Envys og Kras´ forskelsbehandler og overtræder loven, alligevel fortsætter de simpelthen for for mange fyre er for dumme, og lader sig forskelsbehandle.
Jeg vil give ham der har skrevet det fuldstændig ret. Det handler ikke om at f.eks. jeg ikke har råd, men ligestilling!

Alle Jer som har betalt "for meget " i entré kan klage, og (måske?) få deres penge retur.

http://www.ligenaevn.dk/klik_og_klag.asp

Jeg har tænkt over at klage for de 2 gange jeg har været på ENVY, og på Kras.

Hvad er Jeres mening omkring dette? Skal diskotekerne fortsætte deres måde at få folk til at vælge deres diskotek, som de gør nu? Eller findes der måske andre løsninger, end at forskelsbehandle folk i byen ?
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Hmm egentlig genere det mig ikke synderligt, da jeg som regel går langt uden om det der "Ladies Night" da jeg ikke gider at betale 200-300 kr for at komme ind et sted.
Men det bliver jo lavet for at der er en større andel af piger, og dermed tiltrækker de flere, når det er så billigt for tøserne, og de enda i nogke tilfælde for fri bar for den sølle 50´er de måske skal smide for at komme ind.

Men forskelsbehandling er det vel, men det er nu ikke noget jeg går og er sur over til hverdag. men kan godt se hvad du mener amh
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Synes lidt det er en storm i et glas vand hvis jeg skal være ærlig...

Synes ikke man burde sammenligne "Arisk aften" med Ladies night.

Grunden til at det findes er at få så mange piger som muligt ind et sted og så kommer fyrene helt per automatik.

Hvis der er mange piger et sted gør det mig personligt ikke noget at skulle betale en skallet 20'er mere.

De betaler også mange steder en højere pris for ydelser.

Jeg så rent faktisk her sidst en test med skjult kamera.

En mand og en kvinde skulle købe ny dæk til bilen. Samme model ved begge. Kvinden fik tilbudt dæk som var 140 € dyrer i forhold til dem manden fik tilbudt. De prøvede det 5 steder. En anden test gik ud på at handle. De skulle købe en fladskærm manden fik forhandlet sig 100 € rabat. Kvinden betalte fuld pris.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Cokeline skrev:Hvis der er mange piger et sted gør det mig personligt ikke noget at skulle betale en skallet 20'er mere.
Det plejer nu godt nok at være noget mere end en 20'er mere der skal ligges. Hvis det kun var en 20'er, så fuck det - men med den store forskel det er mener jeg ikke det kan passe.

Det lyder da meget fornuftigt at der skal rettes op på dette, selv om det langt fra er det største problem i nattelivet i lille Danmark - vold er et langt større.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Drud skrev:
Cokeline skrev:Hvis der er mange piger et sted gør det mig personligt ikke noget at skulle betale en skallet 20'er mere.
Det plejer nu godt nok at være noget mere end en 20'er mere der skal ligges. Hvis det kun var en 20'er, så fuck det - men med den store forskel det er mener jeg ikke det kan passe.

Det lyder da meget fornuftigt at der skal rettes op på dette, selv om det langt fra er det største problem i nattelivet i lille Danmark - vold er et langt større.
Nu kommer jeg ikke så meget ud såå :P

Ej, det er ikke noget udbredt fænomen i det sønderjyske så opfatter det ikke som et alvorligt problem.

Og i .de plejer de altid at ha' det om Torsdagen.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Drud skrev:Det plejer nu godt nok at være noget mere end en 20'er mere der skal ligges. Hvis det kun var en 20'er, så fuck det - men med den store forskel det er mener jeg ikke det kan passe.

Krasnapolsky fredag d. 29/6

KRASNAPOLSKY SÆTTER NU PRISERNE I BUND FOR FRI BAR.......!

............::::FREDAG FRI BAR I SPRUT, VAND OG ØL::::...........

piger 60 kr på gæsteliste!

drenge 240 kr. på gæsteliste!

Det er 180 kr. MERE drenge skal give for at komme ind!!! Dét ville jeg aldrig gå med til !!
vnL
Geografisk sted: Langt Bortistan
Kontakt:

Indlæg af vnL »

amh skrev:
piger 60 kr på gæsteliste!

drenge 240 kr. på gæsteliste!
Det der er lige til at brække sig over, ville personligt godt skide de ansvarlige for dette event i munden!
Billede
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

vnL

Haha, me 2. Og drengene, betaler med glæde de 180 kr.s forskel. JA JEG GJORDE DET FANDME IKKE! :mad: :evil:
YaKuZa_MaB
Site Admin
Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
Kontakt:

Indlæg af YaKuZa_MaB »

hvis kvaliteten af kvinderne er i top så er det da penge givet godt ud. 2 stk per mand per time det er da meget god rotation hehe!

Vil nu også mene at det er lidt i en grå zone med de der ladynights. Men hvis drengene vil betale det så lad dem da og find et andet diskotek!
Billede
-=[Chart Attack Admin]=-
-=[[url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]]=-
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Ligestillingsloven §2 a, stk.2

Stk. 2. Der foreligger indirekte forskelsbehandling, når en bestemmelse, et kriterium eller en praksis, der tilsyneladende er neutral, stiller et væsentligt større antal personer af det ene køn ringere, medmindre denne bestemmelse, dette kriterium eller denne praksis er hensigtsmæssig og nødvendig og kan begrundes i objektive ikke-kønsrelaterede faktorer.

Man må jo nok konstatere at diskoteket i dette tilfælde har stillet et større andtal personer af det ene køn ringere. Jeg kan godt følge diskoteket i, at det burde være billigere for piger med fri bar da de nok ikke kan drikke det samme som mænd, men en forskel på 180 kr. er en så åbenlyst stor forskel. Jeg forstår ikke hvorfor der er nogen der bliver ved med at lave sådan nogle events når der er flere diskoteter gennem tiderne der har brændt fingrene på det.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Ikke en skid enig. Så må man droppe fri bar konceptet, hvis man ikke kan gøre det ens for alle.

Hvis diskoteket ikke kan få pigerne til at komme ellers, så må ejeren af diskoteket se på, hvad han kan gøre ved dette. Forskelsbehandling er ikke vejen frem, men jeg forstår da de piger, som nyder godt af dette.

Jeg vil da også tage den billige billet fremfor den dyre, men nu er jeg heller ikke den store alkoholiker, så der er mange piger som drikker mere end mig.

I virkeligheden burde pigerne blive forargede over denne positive forskelsbehandling, men hvor er feministerne henne i denne sag. Kvinderne bliver 'købt' som blikfang, nærmest som en anden prostitueret, men det er ikke mange, der beklager sig over dette.

Dette emne har dog været oppe og vende mange gange over de sidste 15 år. Problemet går jo helt tilbage til Diskotek Woodstock om torsdagen dagene.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

I .de har de altid Ladies nigt om torsdagen og flat rate/fri bar fester koster maksimalt 16 - 20 € for mænd og 14 - 18 for piger...
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

Deejay_Wonder skrev:Ligestillingsloven §2 a, stk.2

Stk. 2. Der foreligger indirekte forskelsbehandling, når en bestemmelse, et kriterium eller en praksis, der tilsyneladende er neutral, stiller et væsentligt større antal personer af det ene køn ringere, medmindre denne bestemmelse, dette kriterium eller denne praksis er hensigtsmæssig og nødvendig og kan begrundes i objektive ikke-kønsrelaterede faktorer.

Man må jo nok konstatere at diskoteket i dette tilfælde har stillet et større andtal personer af det ene køn ringere. Jeg kan godt følge diskoteket i, at det burde være billigere for piger med fri bar da de nok ikke kan drikke det samme som mænd, men en forskel på 180 kr. er en så åbenlyst stor forskel. Jeg forstår ikke hvorfor der er nogen der bliver ved med at lave sådan nogle events når der er flere diskoteter gennem tiderne der har brændt fingrene på det.

Uopfindsomhed i det danske natteliv ;o)

alle events ligner jo hinanden stort set.
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

night_hawk skrev:
Uopfindsomhed i det danske natteliv ;o)

alle events ligner jo hinanden stort set.
Tja, og så samtidig at unge i KBH kun kan finde ud af at dukke op til standard arrangementerne. Bider lidt sig selv i halen - men herre gud der må da være vigtigere ting i vores samfund end hvem der betaler hvad i byen?

Det er jo ingen joke, at flere piger kan gå i byen uden en krone på lommen, og vælte stive hjem senere. - den begrundelse bruger diskotekerne i hvert fald. Her er pengene upfront, normalt er det skjult ved baren.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
VioLogic
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af VioLogic »

Cokeline skrev:
Drud skrev:

Nu kommer jeg ikke så meget ud såå :P

Ej, det er ikke noget udbredt fænomen i det sønderjyske så opfatter det ikke som et alvorligt problem.

Og i .de plejer de altid at ha' det om Torsdagen.
Hehe, nej det må du ikke gøre :P problemet er da også en del steder i sønderjylland. Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har været "langs" i haderslev, tønder, åbenrå og ribe... vil dog mene at Åbenrå fører på min personlige liste over not-to-go, da jeg har oplevet at de er mere aggresive der :D

Frz: At piger kan ta' i byen uden en mønt på lommen er mega nedern. Der er ikke noget mere træls end når man står i baren og en tøs spørger om man gir en drink..
1. Man gir en drink selvom man ikke har råd
2. Man gir IKKE en drink og så får man dræberblikket og føler sig som et svin.

Generelt gir jeg ikke ud til folk jeg ikke kender, det ville rage mig hvis de gav mig blikket fordi de tror de kan flashe en kavalergang = drink. Ikke noget jeg gider hidse mig op over, synes nærmere de viser hvor billige de er ved at tournere hele bardisken rundt for at finde en fyr der gir drikkevarer :P
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

Ja det der med kvinder der spørger efter en drink, Der fandt min kammerat engang på en ganske snedig idé. Han bad bartenderen om appelsin juice med en masse forskellig slags farve og paraplyer i :wink: Så virkede pigen ualmindelig tilfreds og vi kunne grine af hvor dum hun i virkeligheden var
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jacques' i KBH tog (de gange jeg var der) 50,- for piger og 300,- for fyrene. Og så var der fri bar.
I og for sig er det lamt, men se på det på den her måde:
Senere hen bliver det omvendt; på arbejdsmarkedet, så får mænd nemlig langt mere i løn end kvinder i gennemsnit. Så lad dem bare betale 250,- mindre end mig i døren. Så slæber jeg 8-10.000 mere hjem om måneden end dem ;)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

VioLogic skrev:
Hehe, nej det må du ikke gøre :P problemet er da også en del steder i sønderjylland. Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg har været "langs" i haderslev, tønder, åbenrå og ribe... vil dog mene at Åbenrå fører på min personlige liste over not-to-go, da jeg har oplevet at de er mere aggresive der :D
Ja, de er ret voldige i Åbenrå...Er nok mest i byen i Sønderborg eller Flensborg (det er også meget billigere og ikke kliché daisy agtigt)
quiic

jeg synes det er fair nok . på en betingelse

Indlæg af quiic »

man kunne evt. lave Gentelmans-night som event en dag også en helt anden dag lave ladys-night . for jeg synes da bestemt det er nice at der er mange flere ladys og damerne synes vel osse det er til at betale for en masse mandfolk omkring sig .

men synes osse 180kr. er lige rigeligt.
Da Clown
DJ
Geografisk sted: In Da MiX

Re: jeg synes det er fair nok . på en betingelse

Indlæg af Da Clown »

quiic skrev:man kunne evt. lave Gentelmans-night som event en dag også en helt anden dag lave ladys-night .
gør de så kaldte NOX diskoteker skam osse...
Besvar