Os fra UP

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Os fra UP

Indlæg af Fredetheman »

http://youtube.com/watch?v=RkWL5U1r5zc - hvad synes I?

Både budskabsmæssigt, men også musikmæssigt?

//Frede
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Dårligt flow, kedeligt beat, latterlig video.
Hvad har du med det at gøre?
BØH
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det stinker big time.

Budskabet fik jeg aldrig fat i fordi deres udtale er elendig og jeg orkede ikke høre hele lortet færdigt.
Og så er videoen en kæmpe stor fed vammel kliche.... fy for satan
Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Indlæg af Fredetheman »

goafreak skrev:Dårligt flow, kedeligt beat, latterlig video.
Hvad har du med det at gøre?
Det er mig der er Humano
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Well du skal arbejde på dit flow.
Og stoppe alt det der "vi er gangztaz"-shit.. Det er der ingen der gider høre på.
BØH
Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Indlæg af Fredetheman »

goafreak skrev:Well du skal arbejde på dit flow.
Og stoppe alt det der "vi er gangztaz"-shit.. Det er der ingen der gider høre på.
Selvfølgelig - vi har alle skrevet teksten til vores eget stykke...
Grunden til videoen er lavet, er at vi er med i et projekt ghettogourmet hvor der er nogle mennesker der laver lidt musik med os, for at få os væk fra gaderne...
Jeg synes nu jeg kommer med noget rimelig konstruktivt kritik... hvis du hører mit vers efter
Så det er helt fint... :)

Tak
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

hvornår er dit vers fra og til..?
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Forhelved Chreddy, læs nu hvad han skriver. Han er Humano.
BØH
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

jeg har da oss læst det.. havde nu bare tænkt mig at gå frem til hans vers og så bare høre det..

nåå.. jeg fandt det selv..
rea

Indlæg af rea »

Jeg syns nu ikke det er så dårligt igen... Sådan hele projektet er da også fedt.. Men som de andre stykker siger så ldit med flovet og udtalen der... Det er noget svært at høre.

Men videoen som helhed syns jeg faktisk godt om. Den har sådan en glad et elelr andet over sig...
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Først så thumps up for at prøve. Dog er det røget direkte i gangsta' rap som jeg kunne frygte. Ærgeligt at i ikke prøver at bruge rap musikken til mere end bare at være selvhævdende. Prøv at lytte til nogle gamle hip hop plader og analyser hvad de snakker om. Det er jo ikke for sjov de har fået succes. Du kan også se på de danske rappere som har fået succes. De har allesammen en form for et budskab og nogle ting de står for hvorimod dem der bare knalder igennem med noget latterligt tekst som måske fænger hurtigt er glemt igen.

Syntes jeres budskab er utrolig tyndt. I siger allesammen stortset det samme og i bruger de samme vendinger. Man er ikke i tvivl om at i ser jer selv som nogle hårde drenge og at Pia Kærsgaard er nazist! Dette kunne siges i et enkelt vers, men når i allesammen synger det samme virker det utrolig amatør agtigt. Nogle steder er teksten helt igennem ringe "jeg græder under puden, men jeg er ikke bange for at bruge vold" Hvad skal det betyde?

Jeres hook-line virker faktisk ret godt, dog er teksten usammenhængende og lidt rodet. Hvis i arbejdede lidt mere på den kunne i få jer et rigtig godt hook.

Når jeg nævner at jeres budskab er tyndt mener jeg at der er ingen kød på teksterne. Man hører ikke om jer, jeres hverdag, hvorfor i synger, hvem i gerne vil ud til, men bare at "vi er nogle hårde drenge", men i kommer hverken fra Culvercity eller Compton, men Amager. Man skal ikke gøre sig selv hårdere end man i virkeligheden er hvis man vil have folk til at lytte til en.

Håber du kan bruge det til noget ?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Indlæg af Fredetheman »

Altså, vi prøver at få budskabet til at være ironisk... det er dog lidt svært at høre - indrømmet.

Mig - Humano - skrev min tekst først, jeg vil give jer ret i at det let bliver det samme. Men jeg skrev mit oprigtigt fordi jeg fler jeg bliver uretfærdigt behandlet - samtidigt med understreger vi også at der er problemer derude og at vi også selv er med til at skabe dem... men at det er et resultat af det der er sket med mig...
Prøvede at gøre min tekst lidt dybere end bare "eow jeg er thug"...

Desuden vil jeg godt understrege at det ikke er med hensigt på udgivelse, men et projekt for at vi ikke roder os ud i nogen af de problemer... Men det er da fedt at folk vil give en konstruktiv vurdering! Tak allesammen!
Dj Dk
Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
Kontakt:

Indlæg af Dj Dk »

Jeg synes heller ikke det helt dårligt .. kan godt li beatet 8)
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Fredetheman skrev: Altså, vi prøver at få budskabet til at være ironisk... det er dog lidt svært at høre - indrømmet.
Ok det røg helt over hovedet på mig. Lød som om i var seriøse !
Fredetheman skrev: Mig - Humano - skrev min tekst først, jeg vil give jer ret i at det let bliver det samme. Men jeg skrev mit oprigtigt fordi jeg fler jeg bliver uretfærdigt behandlet - samtidigt med understreger vi også at der er problemer derude og at vi også selv er med til at skabe dem... men at det er et resultat af det der er sket med mig...
Prøvede at gøre min tekst lidt dybere end bare "eow jeg er thug"...
Jamen så er du hvertfald igang med det rigtige(efter min mening). Mere om dine meninger, dit syn på livet, hvad pisser dig af, hvorfor skal jeg høre på hvad du siger ?
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Fuck hvad folk synes.
Så længe i har det sjovt med det i laver.

Jeg synes ikke det er helt dårligt. Er mere eller mindre enig med hvad de andre skriver mht. flow og rod i teksterne.
Men i er da godt på vej. :)

Øvelse gør mester.
EMR

Indlæg af EMR »

Jeg synes den er fED!
Modsat de andre kan jeg godt lide den der gangsta stil, og beatet er sgu lækkert.
Når jeg hører musik lægger jeg ikke så meget mærke til hvad de synger, det skal bare passe godt sammen.
Jeg synes fanme det er fedt lavet, dog ham med de store sølvkæder - væk med ham, han synger DÅRLIGT.
Humano - du var klart den fedeste deri :D
Kan du måske ligge tracket op? :P ku være nice.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Os fra UP

Indlæg af FrZ »

Fredetheman skrev:http://youtube.com/watch?v=RkWL5U1r5zc - hvad synes I?

//Frede
Må sgu sige, at jeg gad virkeligt ikke høre det, da jeg læste de andre anmeldelser af musikken.

Men efter at have set det, vil jeg ikke smide med den "nemme" og hårde kritik.

I er jo godt klar over, at I absolut ikke er nyskabende - det er lavet 100x før osv.

Der imod synes jeg, at det er helt kanon at I kan få så mange til at stå sammen om jeres projekt, der er virkeligt lagt mange timer i at klippe, indspille lyd og optage. Hvis jeg havde været ½ så talentfuld (måske er ordet i denne sammenhæng nærmere ambitiøs og målrettet) i jeres alder, var man måske havnet et andet sted.

I skal ikke tro musikken er udgivelses god - men medmindre man øver, bliver man aldrig god, og jeg synes virkeligt at I viser, at I vil det her. Rigtig fedt at se nogen brænde for et projekt på den måde.

Som Psy siger, bliv ved så længe det er noget I selv kan stå inde for, og noget der er sjovt at lave.

Respekt for arbejdet og fliden, I er sluppet rigtig godt fra det. :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fredetheman
CAs svar på Grev Ingolf

Re: Os fra UP

Indlæg af Fredetheman »

FrZ skrev:
Fredetheman skrev:http://youtube.com/watch?v=RkWL5U1r5zc - hvad synes I?

//Frede
Må sgu sige, at jeg gad virkeligt ikke høre det, da jeg læste de andre anmeldelser af musikken.

Men efter at have set det, vil jeg ikke smide med den "nemme" og hårde kritik.

I er jo godt klar over, at I absolut ikke er nyskabende - det er lavet 100x før osv.

Der imod synes jeg, at det er helt kanon at I kan få så mange til at stå sammen om jeres projekt, der er virkeligt lagt mange timer i at klippe, indspille lyd og optage. Hvis jeg havde været ½ så talentfuld (måske er ordet i denne sammenhæng nærmere ambitiøs og målrettet) i jeres alder, var man måske havnet et andet sted.

I skal ikke tro musikken er udgivelses god - men medmindre man øver, bliver man aldrig god, og jeg synes virkeligt at I viser, at I vil det her. Rigtig fedt at se nogen brænde for et projekt på den måde.

Som Psy siger, bliv ved så længe det er noget I selv kan stå inde for, og noget der er sjovt at lave.

Respekt for arbejdet og fliden, I er sluppet rigtig godt fra det. :)
Tusinde tak for de flotte ord... vi er alle meget glade for jeres prof. tilgang til det her :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Videoen er lavet meget kliché-agtigt. Og det kan ikke understreges nok. Det er en skam for "projektet" har potentiale. jeg fattede dog aldrig helt ironien, men det er nok også en af de sværeste elementer at kommunikere ud, medmindre det er i en ansigt-til-ansigt sammenhæng, hvor der findes en intern forståelse mellem de involverede.

Rent teknisk er der elementer jeg godt kan lide. For den er klippet nogenlunde flot. Jeg har set det der er langt værre - men også det der er bedre.

Hvis I vil have at I skal fremstå som overhørt så lad være med at filme nedefra og op. Gør det modsat. Oppe fra og ned. Det er det klassiske fugle- kontra frø-perspektiv, men det virker.
Flere steder ser det ud som om ham der går i forgrunden sparker ud efter kameraet. Og her spiller jeg så på samtlige tåbelige fordomme der måtte findes. Det fremstår som voldeligt og underbygger kun den lidt gangster-rap attitude der fremstår i videon (skrifttype, semi-hurtig klipning osv).

Der gives dog respekt for præcisionen af klipningen. Når man synkroniserer lyd fra et eksternt spor og billede så kræver det en helvedes tålmodighed at gøre det ordentligt, så det ikke ligner en Hollywoodfilm på RTL. Og den er klippet rimelig godt. Dog med for hurtige overgange (jf. gansta-rap/det smarte).

Lige en anden kliché jeg vil hive fat på: De to tøser der, på en måde, synger omkvæddet ellet koret om man vil. Jeg havde langt hellere set dem stå på samme måde som resten af holdet og sunget/rappet. Deres stemmer differencierer så meget fra resten så jeg kom til at tænke på samtlige rap/rnb-duetter der er lavet på denne jord. Udfordrer dem i stedet til at rappe på samme måde som de andre og drop omkvædet. Det havde været spot-on efter min mening.

Men bliv endelig ved med at lave sådanne projekter. Det er fantastisk at se hvorledes lysten til at udfolde sig kreativt blomstrer hos ungdommen. En ting vi næsten ikke har set siden starten af 1980'erne med breakdancens gennembrud i Danmark.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

QrazyLeg skrev:Men bliv endelig ved med at lave sådanne projekter. Det er fantastisk at se hvorledes lysten til at udfolde sig kreativt blomstrer hos ungdommen. En ting vi næsten ikke har set siden starten af 1980'erne med breakdancens gennembrud i Danmark.
De sætnnger her får dig lige til at lyde 30 år ældre end du er.. 8)
Billede
Besvar