Ny Bærbar

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
mathiash

Ny Bærbar

Indlæg af mathiash »

Jeg har så kigget lidt på nogle Bærbare Computere..
Og så tænkte jeg at jeg ville spørge her på CA :)
Den skal kunne bruges til gaming af de nyeste spil :) Og så må den gerne have min 2 gb ram..

Jeg har kigget på denne Dell: http://www1.euro.dell.com/content/produ ... l=da&s=dhs

Med disse konfigurationer:
Intel® Core™ 2 Duo-processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
160 GB SATA-harddisk (5.400 omdr./min.)
512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX-grafikkort
9-cellet lithium-ion-batteri (80 W/t)

Jeg vil gerne høre jeres mening om dell, og om man får nok for pengene.. og om det bare er det værste lort :) osv. osv.
Evt. andre bud på ander Bærbare, så vil jeg meget gerne høre :)

Håber i kan hjælpe mig :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Du kan evt. tjekke tråden om Zepto, da der også diskuteres nye bærbare der.
mathiash

Indlæg af mathiash »

DjMail skrev:Du kan evt. tjekke tråden om Zepto, da der også diskuteres nye bærbare der.
Det har jeg skam gjort ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

goodie :)
Zlinky
Chart Attack VIP

Indlæg af Zlinky »

Vil mene at du får mere for pengene ved at tage Zepto's 6625WD
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

zepto = medion = aldi = du får hvad du betaler for = nu blir jeg flamet.
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

DjMail skrev:zepto = medion = aldi = du får hvad du betaler for = nu blir jeg flamet.
ja det gør du.. min mor har altid kørt med medion og har absolut ingen skrupler ved selv at skulle købe en derfra, at jeg så ik gør det er noget andet.. har kun hørt godt om det.. de er billige og pålidelige...

Zepto har jeg ligeledes kun hørt godt om, måske lige nogle af deres tastaturer men der har jeg forstået det sådan at det kun er nogle af dem?

Jeg anskaffer mig selv næste måned en Znte 6224W til 13k..
lige en anden ting Zepto er ikke aldi.. ;) og Medion bliver også solgt mange andre steder end lige Aldi...

Bryder mig personligt ikke selv om Dell.. så hvis jeg skulle give dig et råd så Zepto 6224W hvis det er 14,1" eller 6625W for 15"..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

jeg har kun hørt lort om medion bærbare, medion stadionære og medion alt muligt.
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Her vil jeg give DjMail ret ;)

Min forældre har på trods af mine anbefalinger altid købt Medion computere når Aldi havde dem på tilbud, og gang på gang har de haft problemer med lortet.
Min kammerat har ligeledes haft problemer med den bærbare han lige har anskaffet sig!!

Jeg har selv anskaffet mig en Zepto til både mig og min veninde, de kører ubeklageligt på trods af et lille problem med blæseren, som dog blev løst ved en firmware opdatering!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
mathiash

Indlæg af mathiash »

Som jeg har forstået er der delte meninger om det ville det være dumt at købe en Zepto :)
Men er det korrekt forstået at Zepto er billige fordi det er en dårlig Kvalitet?

Er også blevet anbefalet en Dell, fra andre :) - så regner med det er dem der får min bestilling :)

har forresten også dårlige ærfaringer med Medion..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Angående hvor Medion bliver solgt bortset fra Aldi, så ser du ikke en computerbutik med respekt for sig selv, der sælger Medion-computere. Angående Zeptoen så er jeg fuldkommen enig i at det er samme type spand. Det der taler for at jeg vælger at købe en Zepto fremfor en af de mere respektable værker, er på baggrund af den test Laptopworld lavede af 6625-modellen. http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

Når den kører med strøm er den faktisk bedre end Asus' G2, og det er i samme situation jeg kommer til at bruge min til det hårde arbejde. Desuden kyler jeg det eksisterende batteri af helvede til og smider et 9 eller 12-cell i i stedet.

Men det ændrer ikke på at Zeptoen er grim som dagen er lang og stadig en low-budget computer, hvilket går ud over blandt andet gennemtænkningen af design og funktionalitet. Dette kommer reviewet ligeledes ind på. Jeg selv løser det ved ekstern tastatur, mus og skærm, således det kun er selve computerens kraft jeg skal benytte.
Uden tvivl, havde jeg haft råd til at smide pengene efter en Lenovo-maskine var der blevet det. Nærmere bestemt enten Macbook Pro eller IBM Thinkpad T60. Det vil bare koste mig omkring 19000 kr for en af de to løsninger. Beklagelig vis findes T60-serien kun med ATI X1400 128 mb ram dog.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Har selv en en zepto 2425W og er yderst tilfreds med den... Den kører som den skal og kan alt det jeg skal bruge den til. Intet ondt ord herfra.

Men zepto pc'er bliver produceret i Kina af en stor producent hvorefter Zepto så distriburer dem under deres navn.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Tænkte på om der ikke findes en top10 liste over de bedste bærbar til spil og generelt bare de mest ydestærke?

Gerne en fornyelig liste.

Overvejer selv at sparke nogle hårdt tjente penge i en stor og fræk bærbar som skal kunne trække de nyeste og kommende spil uden problemer og glidende. Synes bare det er lidt af en jungle at finde en bærbar der passer til mig og mit 'behov'

Max pris ca 15000kr
He who dies with honor is a dead man!
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

Har lige bestilt og modtager forhåbentligt idag denne:

Znote 6324W 14,1" WXGA+ Non-Glare
With nVdia GT8600 with 512MB dedicated memory
Intel C2 DUO T7300 2,00GHz 800MHZ 4MB
4 GB (2x2GB) DDR2 667/PC5300 Original
100GB SATA, 2,5" 7200RPM - HITACHI HD
SAMSUNG DVD-RW DL 6xx4W/6xx5WD/2xx5W
Intel Pro/Wireless 4965AGN
MS Windows Vista Business 32bit - DK
Keyboard Znote 6x14W - DK - White
6 Cell standard battery
Indbygget Bluetooth
24 Måneders Reklamationsret
Zepto Sleeve, Medium 14" Widescreen

I alt inkl. moms
14.132,50

bestilt hos http://zeptoeksperten.dk
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

DjMail skrev:jeg har kun hørt lort om medion bærbare, medion stadionære og medion alt muligt.

Min forældre har på trods af mine anbefalinger altid købt Medion computere når Aldi havde dem på tilbud, og gang på gang har de haft problemer med lortet.
Min kammerat har ligeledes haft problemer med den bærbare han lige har anskaffet sig!!
Det er så første gang jeg læser det. Har selv en Medion 12" WS, og den har kørt upåklageligt i snart 2 år. Skal så siges, at den kun bruges ved transport, og den bliver stort set aldrig presset. Har i øvrigt læst mig omkring før jeg købte den - og igen da jeg anbefalede en Medion til en bekendt og fandt overraskende nok ikke noget negativt (inkl her på boardet). Kravet var billig og god, og der var ingen i nærheden af Medion. Jeg ville aldrig bruge en bærbar til rigtigt arbejde. Så snart man skal have lidt specs, så koster de en bondegård, og de er jo lige så hurtigt forældede, som de stationære, men så længe man ikke har brug for kundeservice (dette har jeg kun pr rygtebasis) er Medion so far et godt køb, hvis kravet er god og billig til en person, der ikke bruger pc til andet end surf, mail og tekst - og ikke selv leger klog med for mange modifikationer mv... ! :) (wooow, lang sætning ;))

(Mht min er Medion er jo bare et navn de sætter på en MSI (tror jeg nok det er). Ganske alm rebadge. Det er hverken ALDI eller Medion, der laver dem)
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

aroxdk skrev:Det er så første gang jeg læser det. Har selv en Medion 12" WS, og den har kørt upåklageligt i snart 2 år. Skal så siges, at den kun bruges ved transport, og den bliver stort set aldrig presset. Har i øvrigt læst mig omkring før jeg købte den - og igen da jeg anbefalede en Medion til en bekendt og fandt overraskende nok ikke noget negativt (inkl her på boardet). Kravet var billig og god, og der var ingen i nærheden af Medion. Jeg ville aldrig bruge en bærbar til rigtigt arbejde. Så snart man skal have lidt specs, så koster de en bondegård, og de er jo lige så hurtigt forældede, som de stationære, men så længe man ikke har brug for kundeservice (dette har jeg kun pr rygtebasis) er Medion so far et godt køb, hvis kravet er god og billig til en person, der ikke bruger pc til andet end surf, mail og tekst - og ikke selv leger klog med for mange modifikationer mv... ! :) (wooow, lang sætning ;))

(Mht min er Medion er jo bare et navn de sætter på en MSI (tror jeg nok det er). Ganske alm rebadge. Det er hverken ALDI eller Medion, der laver dem)
Jeg har selv en Medion Stationær og har heller aldrig haft problemer med den. Den er godt nok af ældre dato, men så længe jeg kan spille mit elskede BF2 på den, bliver den ikke skiftet ud! :D

Btw så er deres kundeservice af helvede til. Engang efterspurgte jeg et originalt image til den - Svaret fik jeg 2 uger efter om at den skulle sendes ind... Adresse osv. fik jeg aldrig oplyst.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Apple MacBook 13" :D
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Ocean skrev:Apple MacBook 13" :D
Den skal jeg i hvert fald ikke have :)
He who dies with honor is a dead man!
Besvar