FTP Server med SSL

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

FTP Server med SSL

Indlæg af Drud »

For uanede år siden var Raiden stort set det eneste rigtige ftp server program at bruge. Men hvordan er det i dag, hvad er det bedste?

Kravene er at man skal kunne sætte det til at transfer med SSL og så gerne noget remote admin gennem en klient, med cmds (ligesom man gjorde i Raiden).

Kom med nogen forslag, syntes ikke selv det er til at finde noget godt på google ;)
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

ioftpd er sagen hvis win er bag'en
glftpd rykker hvis man er paa linux
drFTPd er hvis man skal bruge mange ftp samlet til en / en slags raid ftp kan man sige, hvor data er delt mellem flere datacentre
raidenftpd er fint til hjemmebrug eller industri, ssl understoettes ogsaa her

uden at vide noget om det saen rigtig...
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
nesia

Indlæg af nesia »

Glftpd kan også patches til FreeBSD, ellers er jeg enig med Ace.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Raiden er vel godt nok hvis ikke man skal ha' en bot og alt det andet lir.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ace skrev:ioftpd er sagen hvis win er bag'en
glftpd rykker hvis man er paa linux
drFTPd er hvis man skal bruge mange ftp samlet til en / en slags raid ftp kan man sige, hvor data er delt mellem flere datacentre
raidenftpd er fint til hjemmebrug eller industri, ssl understoettes ogsaa her

uden at vide noget om det saen rigtig...
Det er en lang del af vejen korrekt. Men både ioFTPD og glFTPD har de såkaldte mountfunktioner/cuebnc. Det er faktisk lige så let som at sætte en normal server op.

Faktisk kan g6ftp(d) også gøre det - og har kunnet i mange år. Og man finder næppe et mere letvægtsprogram til Windows. Det er lidt sværere at lege med fordi koden er tudsegammel og der kommer nye funktioner til som måske kræver winxp eller 2003. Men det kan lade sig gøre.

Alle de nævnte ftp-valg kan sagtens køre SSL, TLS, SSH.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
nesia

Indlæg af nesia »

QrazyLeg skrev:Alle de nævnte ftp-valg kan sagtens køre SSL, TLS, SSH.
Hvor kommer SSH ind i billedet her?

Både SSL og TLS er transportlagskryptering, men SSH er en protokol der tilader dig at logge ind på din server/shell via LAN eller WAN (sikkert).

Ret mig hvis jeg tager fejl, men omkring kryptering af FTP-data er SSH da ikke relevant?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nej det var også en smutter... Den tager jeg på min kappe lige for at bringe en klichésætning på banen.
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Jeg takker for forslagene, og vil kigge ind på det lige så snart jeg fået reinstalled min com. Windoze er helt så glad for udskiftning af bundkort, cpu og ram :P
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Min nuværende opsætning af ioFTPD har kørt siden samme dag Windows blev installleret

Kode: Vælg alt

[13:38] <QrazyLeg> Operating System: (WinXP Professional 5.1 Service Pack 2 (Build #2600)) ¤ Installed: (XP was installed 124wks 6days 13hrs 28mins 30secs ago) ¤ Uptime: (1w 2d 9h 29m 57s)

[13:40] <QrazyLeg> Operating System: (WinXP Professional 5.1 Service Pack 2 (Build #2600)) ¤ Uptime: (1w 2d 9h 31m 41s) ¤ Record Uptime: (2m 22h 25m 49s set on Sun Apr 22 11:14:13 2007)
Ganske stabilt...
Besvar