nedsathastighed på DVD brænder *Problemet løst*

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
bluenzi
Kontakt:

nedsathastighed på DVD brænder *Problemet løst*

Indlæg af bluenzi »

hej hej

jeg har en NEC 3520A

jeg har hidtid haft nogle 8xspeed skiver som det er gået fint med at skrive på med 8x

så var jeg lige løbet tør, og fandt en gammel DVDRW som kun kan tage 4xspeed...fint nok..

men nu har jeg fået nye skiver..nogle 16x ...men nero og dvdshrink vil stadig kun skrive med 4 speed på dem....HVORFOR??

kan dog ikke huske om mit drev kun kan skrive med 8x....men det er jo tros alt også hurtigere end 4x!!!

håber i har en løsning..det er pænt nederen hehe...

*Løsning*

jamen jeg hentede en ny firmware fra NEC og nu skriver den med 16x...fantastisk...mener bare at den kun burde kunne skrive med 8x..men klager sq ik
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

NEC startede 16x med den legendariske 3500. Opfølgeren 3520 er også en 16x brænder. Supporter måske ikke så mange medie coder som nye brændere, og jeg ville nok vælge 6 el 8x til 3520. Min er dog arkiveret for år tilbage ;)
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

hmm

hvorfor vil du sætte hastigheden ned?
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Fordi der er større mulighed for noget forringet brændekvalitet jo hurtigere brændehastighed der er valgt. At en brænding er gennemført, og at skiven kunne læses umiddelbart efter er ikke nødvendigvis det samme som at skiven kan læses efter 3, 6 osv måneder. Men slet ikke usandsynligt at den kan læses - bare rolig

Det hele afhænger af medie, firmware/brænder og hastighed. Jo bedre match jo bedre kompatibilitet

Jeg er cdfreak, så du behøver ikke tage mig helt alvorligt her. Jeg stiller høje krav til alt der kommer igennem min mølle. Bedste resultater jeg havde med 3520'eren var ved 4 el 6x :)
Besvar