Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Ja, der er blevet købt en ny router i huset, der er forbindelse igennem og det hele, synes det brude virke, men de 2 computere der kører over det trådløse net kan ikke komme på nettet :S
Læste mig frem til et andet sted på nettet at ens ip ikke må starte med 169, og det gør de hellere ikke så det er ikke der problemet ligger
Ja det trådløse er aktiveret.. Det er mærkeligt, fordi igår sad jeg ved den computer routeren var tilsluttet og der virkede internettet kun på den, idag sidder jeg på loftet ved min brors og internettet virker kun her..
Vi fik en ny router fordi vi troede den anden var ved at brænde af.. Vi har en stationær og bærbar der kører over det trådløse, så er der en computer som kører via et kabel, det er den computer der står ved siden af modemet og routeren.. De to computere der kører over det trådløse kan ikke begge to være på nettet på samme tid..
Internettet fungerede på alle husets maskiner inden den gamle router gik i stykker..
Jeg tænker på om man skal ind og ændre i nogle indstillinger i routeren??
Kan være routeren skal sættes til at køre dhcp og dele automatiske ip adresser ud til de interne computere. Evt. skal limit sættes op så der kan være flere computere på end en af gangen.
Så er det lige meget hvilken computer du bruger, den som kommer først til en intern ip, vil altid få lov og bruge nettet.
Du har ikke fortalt os hvilken router du har.
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Ved vi egentlig hvad der står før routeren ? for hvis der står en router med en ip range på f.eks 10.x.x.x så vil routerens egne standard IP jo være sat ud af spil, eller om ikke andet være out of reach.