REQ: Suspekt - Fuck af

Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.

Redaktør: Moderators

niller

Indlæg af niller »

Men hvilken interesse skulle Suspekt have i at kamouflere en 96 kbps mp3 som en på 256 kbps?? Derudover er der for mig at høre ikke noget ved den mp3, der får mig til at tro, at det er tilfældet. Samme argument vil du jo i øvrigt kunne fremføre omkring enhver mp3. Hvordan ved du at din Boten Anna-mp3 er i 192 kbps som der står skrevet i winamp og ikke i 160 kbps?

Mp3'en er jo netop ikke rippet, jeg har ikke pillet ved noget.

Og ligemeget om mp3'en er en 192, 128, 96 kbps eller whatever kamoufleret som 256 er det jo stadig den samme mp3 som du har rippet fra. Og som du selv skriver kan man ikke højne kvaliteten ved at re-encode en mp3, så jeg kan ikke se hvordan du mener, du kan få dit rip til at lyde bedre end den originale kilde-mp3 ved "at pille lidt"...
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Fordi jeg har pillet ved EQ'en. Jeg har gjort lyden skarpere.
Og tro mig, den er ikke hvad ville svare til normal 256 kbps.
BØH
niller

Indlæg af niller »

Om den svarer til en normal 256 kbps skal jeg ikke kunne afgøre. Jeg er ikke audio-fil og har ikke udstyr eller ører til at kunne afgøre dette. Dog lyder den i mine ører på mit udstyr som jeg vil forvente en 256 kbps lyder og 96 kbps er den 100 % sikkert ikke.

Om man kan forbedre en mp3 ved at pille ved EQ'en ved jeg ikke, men det lyder ikke umiddelbart logisk i mine ører, at man kan forbedre "kvaliteten" på en mp3 ved brug af software. Under alle omstændigheder ville resultatet af EQ-pilleriet så ikke blive bedre, hvis du pillede ved kilden frem for et rip af denne?

Et eller andet sted vil jeg dog forvente, at Suspekt og/eller deres producere havde mere forstand på hvor der skal pilles og ikke skal pilles, selvom jeg godt er klar over at du producerer musik (semi-?)professionelt.
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

De er jo ikke dumme nok til at smide et track op, så man kunne "rippe" eller hente kilden istedet for at købe deres album. Hvorfor tror du kvaliteten er forringet på MySpace? Så man ikke kan rippe lortet jo.
Det bliver selvfølgelig ikke optimalt når jeg leger med EQ'en, men du kan jo prøve at hente den jeg har smidt op her i går (tror jeg det var) og så høre på din og se hvad du bedst kan lide.
Jeg siger ikke du SKAL kunne lide min bedst, men personligt synes jeg nu min er mere udholdelig (er det et ord?) end det der nu dukker op i min temporary internetfiles.
Det er vel en smagssag - så skal vi lade den ligge her?
BØH
niller

Indlæg af niller »

Det tror jeg skam der er mange der er dumme nok til og jeg er overbevist om at denne kvalitet vil være tilstrækkelig for mange (inkl. mig, hvis det var noget musik jeg ellers lyttede til). Jeg ved ikke om man kan "teste" om en fil virkelig er 256 kbps, men en ting er at man ikke vil lægge tracks op i "god" kvalitet, men hvorfor så "lade" som om det er god kvalitet.

Jeg har da prøvet at hente dit rip og må indrømme jeg ikke kan høre meget forskel, hvilket jeg heller ikke havde forventet. Det eneste jeg umiddelbart synes at kunne høre, er at dit rip er en anelse lavere, men om det er mine ører der spiller mig et puds skal jeg ikke kunne sige.

Men ja, langt hen ad vejen handler det nok om smag, udstyr osv. så det giver nok ikke megen mening at fortsætte diskussionen. Min pointe gik oprindeligt heller ikke på om man kunne høre forskel, men på unødvendig re-encoding. Men 'nuff said...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Snakker I ikke om to forskellige rip? Et fra hjemmesiden og et fra myspace? og derfor snakker i helt forbi hinanden?

Eller er det bare mig?

For Myspace = 96 kbit

Hjemmeside = 256 kbit
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Nej nej. Vi snakker begge om at rippe fra suspekts officiele (IKKE MYSPACE) hjemmeside. Han har bare fundet mp3en i Temporary Internetfiles og jeg har rippet det ved at afspille det fra hjemmesiden, optaget det i et sequencer-prog, og så ændret lidt på EQen.
BØH
EMR

Indlæg af EMR »

http://rapidshare.com/files/43008576/Su ... 07-SiQ.rar

RELEASE.....: Suspekt-Fuck_Af-Promo-CDS-DK-2007-SiQ

ARTIST......: Suspekt
ALBUM.......: Fuck Af
RLS DATE....: 2007-07-11
STORE DATE..: 2007-00-00
GENRE.......: Hip-Hop
LABEL.......: Tabu Records
SOURCE......: CDDA
SIZE........: 5.82 megs
BITRATE.....: VBR
RUNTIME.....: 04:22 min
ENCODER.....: Lame 3.97 (VBR-NEW V2)
LINK........: http://www.primanocte.dk/

TRACK LIST

1. Fuck Af 4:22

Total Runtime 04:22 min

RELEASE NOTES

First single from the third Suspekt album.
Album is hittin' the stores the first of october.
nastyinc

Indlæg af nastyinc »

Nogen som vil uploade den på Speedyshare eller Sendspace ? :roll:
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
Besvar