Nye Zepto Bærbare!! EVIL!! :D
Redaktør: Moderators
-
night_hawk
QrazyLeg skrev:Tror min Zepto 6625WD kommer til at se nogenlunde således ud:
Intel Pro/Wireless 4965AGN
Dansk tastatur layout
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljøafgift
2.20 GHz Intel® Core™2 Duo T7500 800MHz
2048MB (1x2048) DDR2 800/PC6400 SODIMM
100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®
Overvejer dog 4GB ram i stedet for, men er de forholdsvis let at skifte senere? Nogen der har nogle erfaringer inden for dette?
Det er utroligt svine nemt at skifte.. og skriv en pm hvis du skal bruge nogle

-
night_hawk
raffay skrev:Jamen en bærbar harddisk kan slet ikke ikke indeholde alle de filer jeg har. Har både film, musik og programmer og andet gøjl. Jeg har en 100gb 5400rpm harddisk ligenu i min nuværende bærbare, og den er fyldt op. Derudover har jeg 60gb ledig plads tilbage på min 320gb LaCie harddisk. Så en enkelt 100gb harddisk er ikke nok til mig, derfor var jeg ude at bruge 799,- på LaCie'en i Bilka.
hvorfor så ikke ha ofred 200kr mere på en western digital istedet for det der? ;\

Hmm.. nu bliver jeg da en smule betænkelig. Jeg har en arbejdskollega, som også har haft store problemer med knapperne på sit tastatur. Han har fået det udskiftet 2 gange. Hver gang har det taget næsten 1 måned. Endvidere har han fået udskiftet bundkortet en gang, da der var problemer med USB portene. Jeg troede han havde en "mandags model". Men der er åbenbart flere der oplever disse problemer på Zeptop maskinerne. Zepto levere en god ydelse i forhold til pris, men jeg må indrømme, at jeg aldrig kunne finde på at købe en maskine af et fabrikat, som jeg så ofte hører at der er problemer med. Det virker til, at maskinernes mekaniske / harwaremæssige konstruktion, ikke er videre god.raffay skrev: Og lidt mere "brok"... Jeg kan skam godt lide tastaturet som sådan, det er dejligt at skrive på, men jeg havde problemer med at nogen af tasterne faldt af ved skrivning til at starte med. De er dejlige at skrive på, go modstand men desværre lidt løse. Hvilket så resulterede i at "b" og "y" røg af i tide og utide.
Jeg undrer mig en del over, at der ikke er HDMI udgang på så ny en maskine. Det er der da på min HP.
Iøvrigt synes jeg at batteritiden er meget kort. Zepto skiver selv 2 timer og 45 minutter . Det er altså ikke ret meget.
Jeg synes du ikke kun skal kigge på ydelsen, når du skal købe en ny maskine. Kig også på computerens mekaniske opbygning. En bærbar kræver en stærk mekanisk konstruktion.
Zivago
Det forstår jeg godt.QrazyLeg skrev:Det kan det. Og jeg tror da også jeg ender med at købe den. Jeg overvejer stadig Asus G1 A0005C, men den er dyrere og jeg skal blot bruge en røvkraftig bærbar - hvilket Zeptoen er.
Men kig lige på denne her:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho ... 78366.html
Den svarer nogenlunde til Zeptoen. Der er dog også HDMI udgang, lightscribe brænder og der medfølger fjernbetjening til mediacenteret.
Batteritiden kender jeg ikke. Men den kan man vel få at vide.
Den koster omkring 11500 kr.
Men måske synes du at 17" er for stort.
Zivago
som det står lige nu:
Synology D207 = 1885
WD 500gb caviar SE16 = 715
men gav vel 1914 for nas'en og 790 pr disk så 3500 ca..
den funger som print server og bittorrent downloader og ftp, hjemmeside host, og så kan den arbejde sammen med min Kiss1600 dvd, så jeg ik skal have pc tændt.. det er lækkert.. den ene disk er fyldt op lige nu, men skal bare lige have ryddet den igen og kørt dem i Raid 1..
men det er lækkert alt er derover.. så er man også lidt sikret mod ubudne gæster
Synology D207 = 1885
WD 500gb caviar SE16 = 715
men gav vel 1914 for nas'en og 790 pr disk så 3500 ca..
den funger som print server og bittorrent downloader og ftp, hjemmeside host, og så kan den arbejde sammen med min Kiss1600 dvd, så jeg ik skal have pc tændt.. det er lækkert.. den ene disk er fyldt op lige nu, men skal bare lige have ryddet den igen og kørt dem i Raid 1..
men det er lækkert alt er derover.. så er man også lidt sikret mod ubudne gæster
Zivago: Nemlig, jeg synes 17" er for stort
Desuden endte det hele med at det bliver en Lenovo (IBM) Thinkpad T60 jeg køber når jeg skal have en 
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Zepto 6625 WD
Vi sælger Zepto 6625 WD der hvor jeg arbejder... Den er fandme OND