PC-Husets knaldgode tilbud... NOT!

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
TJ

PC-Husets knaldgode tilbud... NOT!

Indlæg af TJ »

Hey,

syntes lige jeg ville dele det her med jer andre :)

Billede

Nårh ja, også lige en lille historie om PC-huset

Jeg bestilte en cpu den 11 Juli 2007, hvor der stod at den ville blive leveret om ca 1-2 dage.. Idag den 18 Juli har jeg stadig ikke set noget til pakken. Jeg prøvede at undersøge sagen lidt nærmere og finder ud af at de rent faktisk har ferie fra den 13 til 20 Juli.

Det mærklige er, at de har haft 2 dage til at håndtere min pakke, men har intet gjort. Desuden har de hævet pengene den 13 Juli, altså den dag de tog på ferie. Jeg føler mig ret røvrendt. (har også fået en faktura pr mail fra dem).

Jeg kan ikke komme i kontakt med dem, men når de åbner igen får de en skidebalde..

Hvis jeg ikke får min pakke, hvad kan jeg så gøre? er det noget politiet kan gøre noget ved eller skal jeg henvende mig andre steder?
/Juul
Zivago

Indlæg af Zivago »

1: Det er ret besynderligt, at de har hævet pengene - før de har afsendt varerne. Det er MEGET unormalt.

2: Hvis du ikke modtager pakken, skal du henvende dig i banken.
Du skal så skrive under på, at du ikke har modtaget de varer du har betalt for, og banken SKAL så fører pengene tilbage til din konto.
Det er så bankens problem, at få pengene fra firmaet.

Ja - man kan faktisk trygt handle på nettet, når man betaler med kort.
Du er sikret - via lovgivningen.
Hvis du derimod ryger ind i et firma, der kræver bank overførsel - før de sender varerne, så skal du ikke købe noget der. For så er det dig der hænger på evt. problemer.

Men - når du handler med kort (visa - dankort eller ligende) - er der ingen problemer. Du kan altid få dine penge - hvis du ikke modtager varerne.

Lige en bemærkning. Jeg kan se at PC huset ikke har e-mærket for nethandel. Så sådan steder skal du ikke handle.
Hvis du ikke ved hvad e-mærket er - så kig på http://www.e-maerket.dk/
Hvis du f.eks finder en vare på EDBPRISER - vil du ud for forhandlerne af varerne, se hvem der er godkendt med E-mærket.
Du kan også se hvem der er E-mærket på E-mærket homepage.

Hvis du søger på nettet, vil du se - at der desværre er utrolig mange der har problemer med PC huset. Så lad være med at handle der mere.
Iøvrigt står der i en af trådende jeg har fundet på nettet. at PC huset er ved at leje sine lokaler ud. Så de åbner nok ikke igen.
Link: http://hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=10&tid=394205
Du kan også lære lidt på http://groups.google.dk/groups?hl=da&rl ... a=N&tab=wg

Men - du kan altså få dine penge igen, af banken.

Zivago
TJ

Indlæg af TJ »

Wow.. Du har sat dig ind i sagerne..

Tusinde tak for hjælpen
/Juul
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

TJ skrev:Wow.. Du har sat dig ind i sagerne..
Tusinde tak for hjælpen
De ting Zivago nævner der er nu altså ikke noget videre specielt, det er meget normalt at sætte sig ind i sådanne ting - ville du ikke også sætte dig ind i tingene hvis du skulle betale for nogle ting hos nogen du ikke kendte?
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Well, udfra hans første indlæg må svaret på dit spørgsmål være nej, Mikkel, hvilket jo nok er grunden til at han bad om hjælp herinde.. :roll:
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Bubbie skrev:Well, udfra hans første indlæg må svaret på dit spørgsmål være nej, Mikkel, hvilket jo nok er grunden til at han bad om hjælp herinde.. :roll:
Det er jo også præcis hvad jeg undrer mig over - at han ikke havde det.
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

det er vel det, han prøver på nu. Det er jo ikke alle der ved hvor man skal lede
Billede
Bubbie

Indlæg af Bubbie »

Synes bare det var en mærkelig kommentar at komme med, når han nu havde givet udtryk for at han ikke vidste særligt meget om det, så er det ved underordnet at det er almindelig viden for dig/andre eller om det ikke er.. Men nok om det, det er ligegyldigt..

Du har fat i den lange ende Sunshine.. Hehe..
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

2: Hvis du ikke modtager pakken, skal du henvende dig i banken.
Du skal så skrive under på, at du ikke har modtaget de varer du har betalt for, og banken SKAL så fører pengene tilbage til din konto.
Det er så bankens problem, at få pengene fra firmaet.
Det er nu ikke helt korrekt. Banken skal tilbageføre pengene på din konto, så snart du gør indsigelse mod en betaling. Efterfølgende undersøger de så sagen og hvis de kan finde bevis for at der ikke er sket noget forkert har de ret til at hæve pengene igen samt opkræve et gebyr for at have brugt tid på sagen.

Men bortset fra det er det ikke lovligt for firmaet at hæve pengene før varen er sendt. Undtaget er dog ved visa electron og lignende kort, hvor pengene bliver reserveret på ens konto, før der sker en decideret bogføring af posten.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Og igen er det ikke korrekt. Banken skal ikke tilbageføre pengene før PBS har undersøgt sagen. For at det ikke skal være løgn er der også tidsfrister for, hvor længe man kan vente med en indsigelse.

Jeg taler desværre af bitter erfaring

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

Nu vi snakker snyd på diverse internet sider.

Jeg købe engang noget inde på http://www.pcdj.com jeg undrede mig over jeg ikke fik min vare tilsendt efter 1 måned.

Jeg skriver til deres kundeservice hvor de siger de har afsendt varen, men efter 1 måned mere, kommer jeg i tvivl om jeg overhovedet ser min vare som jeg har betalt og bestilt... for de havde trukket pengene dagen efter bestillingen..

Jeg kontakter min bank for at høre hvad jeg skal gøre osv.

De sender mig en formualr jeg skal udfylde samt vedhæfte min faktura som de har givet mig ved bestillingen.

Det bliver skrevet under osv...

Jeg venter og venter på en afgørelse fra min bank og PBS, hvor de først siger at jeg mangler lidt info om bestillingen og noget mail bevis osv.. det får de også tilsendt..

Min afgørelse tog godt 4 måneder og fik mine penge tilbage.
Zivago

Indlæg af Zivago »

BB skrev:[Det er nu ikke helt korrekt. Banken skal tilbageføre pengene på din konto, så snart du gør indsigelse mod en betaling. Efterfølgende undersøger de så sagen og hvis de kan finde bevis for at der ikke er sket noget forkert har de ret til at hæve pengene igen samt opkræve et gebyr for at have brugt tid på sagen.
Altså - som jeg skrev: De fører pengene tilbage, og det er bankens problem, at få pengene igen fra firmaet.
Så banken overtager altså sagen, og kræver pengene igen - hvis de finder ud af at der ikke er noget galt.
Men der ER jo noget galt i dette tilfælde. TJ skrev jo at han ikke havde fået sine varer.

TJ spurgte efter hvad han skulle gøre, hvis han ikke fik sin pakke.
Så jeg nævnte KUN det han skulle gøre, så han kunne få sine penge igen.

Jeg kunne da sagtens remse alle reglerne op, omkring internet handel - men det er da TOTALT unødvendigt i DETTE tilfælde. Han har KUN brug for at få det at vide det han skal gøre i hans tilfælde.

Hvis han vil have det komplette regelsæt omkring handel på internettet, kan han finde dem på nettet. Men han spurgte altså kun efter hvad han skulle gøre hvis han ikke fik de varer han har bestilt.

3dotz skrev:Og igen er det ikke korrekt. Banken skal ikke tilbageføre pengene før PBS har undersøgt sagen. For at det ikke skal være løgn er der også tidsfrister for, hvor længe man kan vente med en indsigelse.

Jeg taler desværre af bitter erfaring

...
Jeg har IKKE nævnt nogen steder, at han kan få pengene med det samme. KUN at han er sikker på at få sine penge, hvis han har brugt kort, men ikke modtager sine varer

Zivago
Zivago

Indlæg af Zivago »

Cubefyr skrev: Min afgørelse tog godt 4 måneder og fik mine penge tilbage.
Tja - jeg har også prøvet at bestille noget i USA, som aldrig kom frem.
Jeg gik i banken, skrev under på formularen - og jeg fik mine penge igen, efter 14 dage.

Zivago
Besvar