Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Nu når vi snakker om tog. Vi skulle i byen igår og havde varmet op hos mig, hvorefter vi besluttede os for at tage toget så alle kunne drikke lidt mere end til at føre en bil. Jeg lovede så at lægge ud for de andre (vi var 4) Og betalte med Dankort i billetautomaten.. Da jeg skulle bestille den 2. billet skrev maskinen kortet var identisk med det andet som lige var brugt, sjovt nok da det var samme kort.. Nå, toget kom og vi fandt Hr. Kontrollør og sagde som det var. Han sagde vi skulle stå af på 4 stationer for at købe billet til dem som manglede. Hvad gør man i sådan en situation ?? Det er jo ikke min fejl automaten ikke ville tage mit kort flere gange... Og at så skulle stå af på 4 stationer hvorved den 5 station var Hovedbanen og vi skulle af. Det syntes jeg er en forkert service han gav os den togfører. Ja, han gjorde sit arbejde, men forhelved det er ikke vores skyld... den ikke vil ta kortet mere end een gang.
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

amh skrev:Nu når vi snakker om tog. Vi skulle i byen igår og havde varmet op hos mig, hvorefter vi besluttede os for at tage toget så alle kunne drikke lidt mere end til at føre en bil. Jeg lovede så at lægge ud for de andre (vi var 4) Og betalte med Dankort i billetautomaten.. Da jeg skulle bestille den 2. billet skrev maskinen kortet var identisk med det andet som lige var brugt, sjovt nok da det var samme kort.. Nå, toget kom og vi fandt Hr. Kontrollør og sagde som det var. Han sagde vi skulle stå af på 4 stationer for at købe billet til dem som manglede. Hvad gør man i sådan en situation ?? Det er jo ikke min fejl automaten ikke ville tage mit kort flere gange... Og at så skulle stå af på 4 stationer hvorved den 5 station var Hovedbanen og vi skulle af. Det syntes jeg er en forkert service han gav os den togfører. Ja, han gjorde sit arbejde, men forhelved det er ikke vores skyld... den ikke vil ta kortet mere end een gang.
Man kan ingen steder betale det samme beløb med det samme kort lige efter hinanden. Hvorfor lavede du ikke bare 4 voksne på én billet?
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Mikkel skrev: Man kan ingen steder betale det samme beløb med det samme kort lige efter hinanden. Hvorfor lavede du ikke bare 4 voksne på én billet?
Det kunne man ikke. Det var een billet der kunne komme ud. Det er de helt gamle røde maskiner som står der oppe.
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

amh skrev:
Mikkel skrev: Man kan ingen steder betale det samme beløb med det samme kort lige efter hinanden. Hvorfor lavede du ikke bare 4 voksne på én billet?
Det kunne man ikke. Det var een billet der kunne komme ud. Det er de helt gamle røde maskiner som står der oppe.
Arrh, ja okay. Så var der ikke så meget at gøre.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Det er PBS som forhinder at du kan hæve samme beløb lige efter hindanden.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

Cokeline skrev:Det er PBS som forhinder at du kan hæve samme beløb lige efter hindanden.
Jeg har heller aldrig sagt det var billetmaskinerne. Men på de gamle røde maskiner kunne man jo som amh siger kun trække en enkelt billet til én person ad gangen.
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Det varmer mit gamle hjerte at se den slags billeder som ekspendler. Nøj hvor jeg da ikke savner alle de her næsten daglige 'fornøjelser' som banedanmark og dsb fornøjer de københavnske og sjællandske pendlere med.
Det var den slags situationer der kunne skabe en ny Falling Down film for mit vedkommende.
Nu er det kun jernhesten som bruges og den svigter aldrig.
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Har også sendt en klage afsted til DSB, både for tgf.'s behandling, og for deres maskiner, som sagt er det jo ikke mig som kunde der er skyld i det. venter spændt på svar fra dem - hvis de gider svare altså.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nyhedsavisen idag
Lokoførere skal til alkoholtest
Druk - Danske ansatte ved jernbanen kører berusede rundt på skinnerne, fordi de ikke bliver opdaget, siger en nordisk lægerapport. Derfor skal alle lokoførere nu til at afgive blodprøver
Alle danske lokoførere skal fra næste år testes for alkoholproblemer og stofmisbrug ved et lægetjek hvert femte år. Det sker, efter at en intern rapport...
Af Lars Fogt lafo@avisen.dk

Alle danske lokoførere skal fra næste år testes for alkoholproblemer og stofmisbrug ved et lægetjek hvert femte år. Det sker, efter at en intern rapport fra de nordiske trafikmyndigheder peger på, at man langtfra opdager alle med alkoholproblemer.

»Det er på tide, at man griber ind med en obligatorisk test. Der er ingen tvivl om, at der kører lokoførere rundt med alkoholproblemer i Danmark, fordi de ikke bliver opdaget. Andet end systematisk kontrol er uforsvarligt, da det handler om togpassagerers sikkerhed,« siger Jørgen Worm-Petersen, der var lægelig konsulent hos først DSB og siden Trafikstyrelsen fra 1992 til sidste år.

Rapport i skuffen

Som Trafikstyrelsens ekspert på området bidrog han til en nordisk rapport om misbrugsproblemer i togdriften, der pegede på utilstrækkelig kontrol og anslog, at 2 ud af 1000 lokoførere var alkoholikere. Rapporten blev for to år siden lagt i skuffen hos Trafikstyrelsen.

»De var ikke interesserede i, at rapporten kom offentligt ud,« siger Jørgen Worm-Petersen, der var med til at indføre afvænnningskurser i DSB, som knap 10 lokoførere årligt deltog i.

Trafikstyrelsen har netop fået lovhjemmel til at teste for misbrug, som man også gør det hos piloter. Siden april 2006 har 29 piloter og stewardesser fået frataget flycertifikatet, da test antydede et misbrug, oplyser Statens Luftfartsvæsen.

»Det tager jo noget tid at få det indført, Men vi tager rapporten meget alvorligt. Hvis man fremover bliver testet positiv, kan det få konsekvenser for lokoføreren,« siger sikkerhedschef Lars Funch fra Trafikstyrelsen.

En lokofører fra DSB blev i 2005 grebet fuld på jobbet, men DSB mener ikke, at problemet er ret stort.

»Hvis Trafikstyrelsen ønsker, at vi skal ændre proceduren, gør vi selvfølgelig det. Vi har et stærkt kollegialt netværk, der skal opfange misbrug. Det mener vi fungerer bedre end stikprøver,« siger undersøgelsesleder Niels Hansen, DSB.
Den burde måske ligge under brokketråden for hvad er det for noget pis Nyhedsavisen har gang i. De har indtil flere gange de sidste par måneder forsøgt at hænge lokomotivførere ud som værende møghamrende berusede. Virkeligheden er at lokomotivførere nok er nogle af de mest ædru arbejdsgrupper i Danmark. Der er nok flere berusede politimænd på arbejde på en uge end der er blandt lokomotivførere på flere år.

Hvis en kunde bare for sjov siger lokomotivføreren ser beruset ud, så bliver vi pillet fra og skal afgive blodprøve. Indtil resultatet af den foreligger er vi grounded.

Men det er jo godt læsestof fra Nyhedsavisens side. At starte en mistillidskampagne mod lokomotivførerne. Det er jo altid godt at man kan skabe en mere ond stemning mod DSB og vores kolleger.

Vi kører jo med flere passagerer hver dag end Nyhedsavisens har læsere. Misundelse er en grim ting, og jeg vil vædde på, at hvis du tog og blodtestede journalisterne på Nyhedsavisen og s-togsførerne, så ville der være nul blandt lokomotivførerne og mindst en journalist, der har nydt et glas rødvin eller to i går.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Jeg fik svar fra DSB.

De skrev følgende:

Kode: Vælg alt

Tak for din e-mail af 22. juli 2007.

I følge PBS's sikkerhedsregler, er det ikke muligt at benytte sit dankort til køb på samme beløb i samme automat flere gange i træk, disse regler gælder ikke kun hos DSB, men hos alle forretninger som har dankortautomater, dette sikre at du ved en fejl ikke bliver trukket for samme beløb flere gange af gangen.

Den omtalte medarbejder, har udvist en service overfor dig, da hans korrekte arbejdsgang skulle have været at udstede en kontrolafgift.

Jeg beklager de gener sagen den har medført.
Så det er PBS jeg skal klage til?? Derfor kunne han tgf. godt ha' behandlet os godt.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Det er dit ansvar at sørge for gyldig rejsehjemmel. Det gælder også for dine venner, der var med dig.

At maskinen ikke vil tage dit kort har intet med DSB at gøre. Nu ved jeg ikke, hvordan du kom til København, men vær dog glad for, at dine tre venner ikke skulle betale 600 kroner hver.

...
Mikkel

Indlæg af Mikkel »

amh (og andre), ved godt dette kommer et par dage for sent ift. hvornpr du kan bruge oplysningen, men tag alligevel et læs - specielt de sidste fire linier:
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename ... 8305055424
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Bemærk venligst, at der skal gå 90 sekunder mellem 2 betalinger på enslydende beløb i samme automat eller billetsalg.
Stod godt nok og ventede i 5 min hvor jeg prøvede igen, men uden held.
Aller
Geografisk sted: APG HQ

Indlæg af Aller »

Det her er sgu en meget hyggelig tråd :)
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Åhh kunder der brokker sig fordi de tror de ikke selv er skyld i fejlen er nu det sjoveste. Deres forklaringer er oftest ret kryptiske og til tider direkte tåbelige. Ja, billetautomaten er ret ofte en faktor de ynder at henvise til...

Surprise - det er ikke mit problem at du ikke kan finde ud af at ankomme til stationen mere end 2 minutter før toget afgår så du ikke har tid til at stå i en kø med tre personer for at købe for omkring 120 kroner alkohol og det dobbelte beløb i søde sager på en tur der tager 30 minutter. Ej heller er det mit problem at du efter din kø muligvis skal ud og købe billet i en automat og ikke har mønter eller kort på dig, men kun en 500 kr. seddel. Iøvrigt sjovt som så mange folk kan være så sent på at komme rettidigt til en station, hvor det i følge de rejsende selv, er yderst sjældent at toget ankommer og afgår til tiden. It's a funny world :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Modsat er der vel ingen grund til at stå klar 10 min før afgang når toget kommer 5 min efter :)

LÆkker artikel fra nyhedsavisen, det er den slags journalistik der skaber god stemning og med garanti at de har gode kilder på den...eller kilder.... eller en fandt på den i pausen...eller hehe
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Så er der lige lidt billeder fra mit kommende objektiv jeg bare må eje. De er taget omkring Trekroner st.

Billede

Billede

Billede

Billede
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Kanon dag. DICSen virker ikke, og det betyder at S-banen er tømt for s-tog.

Til dem som ikke ved, hvad DICSen er, så er det den fjernstyringscentral, der styrer alle signaler på s-banen, og uden kontrol over signalerne kan man heller ikke se, hvor togene befinder sig på banen.

Så vi er lukket land, og der sidder en masse førere og keder sig.

...
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

http://www.bt.dk/article/20070901/nyheder/70901002/
Et lille link til 3dotz historie.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Så står man klokken kvart i kvalme søndag morgen på Klampenborg og skal hente et tog, der skal ud og køre på Ringbanen. På trods af tidspunktet møder jeg flere af mine kolleger på Klampenborg station.

De skulle godt nok være kørt før mig, men der var ingen kørermand til at komme med de rigtige tog til os, ingen informationer om hvilke tog der skulle sættes ind, hvor store de skulle være, hvem der skulle køre dem o.s.v.

De tog der er blevet hentet har alle fejl på. Det tog jeg skulle have kørt havde en defekt bremsecomputer. Det betød en nedsætning af hastigheden med 40% hvilket er rigtig meget på ringbanen på grund af den manglende bremsekraft, og vigtigere endnu. Det gav en B fejl i toget, og så må toget kun køre 3 timer før det skal tages ud af drift.

Det til trods lykkedes det os langsomt at få sat gang i jernbanen, og så er det jo pragtfuldt at kunderne ved mere end os. Jeg havde en kvindelig kunde, der var ret sjov. Hun havde læst på teksttv, at togdriften var normal. Så hun kunne ikke forstå hvorfor vi ikke kørte med et defekt tog.

Den slags er jo meget sjovt. Det var da også ganske hyggeligt, da jeg satte en af Danmarks bedre borgere af på Bispebjerg. Jeg var kommet 30 sekunder for tidligt, så jeg ved ikke om han følte sig provokeret, da jeg stod i vinduet og ventede på at sætte toget i gang til tiden.

Fedest lød det som om han mumlede. Da jeg ikke reagerede gentog han det. Uforståelig som han var sagde jeg høfligt hvabehar, og valgte han at kalde mig fede ko. Jamen i lige måde svarede jeg ham. Det er dig, der er fed sagde han. For ikke at risikere at komme i nærkontakt med en kniv valgte jeg at sætte toget i gang. Jeg kunne jo ellers have kaldt ham Fede gris. Som muslim må det jo være et skældsord, og så tænkte jeg ellers på, at personer som ham er skyld i Dansk Folkepartis mange vælgere.

Så var der mangel på afløsere, så det tog jeg skulle afløses på blev aflyst. Damen havde jo egentlig ret. Togene kører som normalt. Med problemer, tekniske defekter og aflyste tog.

En god søndag på de danske s-togsbaner. Det er den slags, der gør dagene ikke bliver trivielle.

...
Besvar