Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Har lige placeret en ordre på en ny bærbar fra Zepto og en dertilhørende Vista Home Premium. Eftersom den bærbare jeg har bestilt kører med 64bit processor kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig at prøve at udnytte det via Vista 64bit versionen. Som jeg havde fået fortalt af en kammerat følger der 2 skiver med i en Vista pakke. En til 32bit og en til 64bit. Jeg skrev så til Zepto om der fulgte en 64bit skive med til min bærbare men fik så det her svar:
Joooo det kan man vel godt sige, men hvorfor skulle Zeptos Vista'er være anderledes end dem man kan købe i butikkerne? En Vista er vel en Vista, ikke?
Mit spørgsmål går bare på om der følger 2 skiver med som jeg har hørt fra en kammerat - en til 32 og en til 64 - når man køber en original Vista i butikkerne? Eller om man skal købe den specifikke version selvstændigt?
Hvis Zepto siger der kun er 32 bit, så er der nok kun 32 bit.
Forskellen på at købe i butikken og sammen med en computer er jo også at det er OEM sammen med computeren, hvilket i næsten alle tilfælde betyder den meste skrabede og simple udgave. I dette tilfælde kunne det meget godt passe med at de kun giver 32 bit versionen med.
Dvs, jeg får min bærbare med vista allerede installeret? Underligt, for jeg synes ellers at jeg med min XP selv skulle installere det ved min gamle computer. Er der nogen der ved om man får BÅDE en 32bit OG en 64bit version med hvis man køber den i butikken? Og hvad skal man give for sådan en Vista Home Premium som IKKE er en opgradering fra XP? Og hvad er prisen nogenlunde for en sådan? Har kigget både i butikkerne og på edbpriser men kan ikke finde en pris for lige Vista Home Premium 64bit som IKKE er en opgradering.
Og til sidst, hvilken forskel er der egentlig på Vista 32 og 64 bit? Hvordan kommer det til udtryk?
Ja det er på computeren når du får den. Og som der er blevet sagt før er det en OEM udgave. Det betyder at der kun er en skive med noget recover ting på. Ang. det med 32 og 64 bit så vil jeg da mene, at der ikke er 32 og 64 bit med. Det er enten eller.
Hvis du køber en retail i butikken kan du vidst skrive til microsoft og få den anden version for 100,-. Sådan tror jeg nok det er, men hæng mig ikke op på det
og hvad er det helt præsic du vil med 64 bit? altså så meget bedre er det sq ik.. det er ikke nær så godt understøttet.. hvis det er mht at købe 4gb ram i sin bærbar så understøtter 32 bit det også, den kan bare kun vise der er 3gb ledig.. men den udnytter dem alligevel.. det fik jeg i hvertfald ord på fra en fra M$
Jamen, jeg synes nu bare at eftersom man har en 64bit processor ville det da være smart med en 64Vista også. Men hvis der ikke er den store gevinst ved det, så er det vel ligemeget... Men tak for hjælpen alle jer der har skrevet.