Hjælp! Køb af trådløs router til Cybercity

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

bluenzi
Kontakt:

Hjælp! Køb af trådløs router til Cybercity

Indlæg af bluenzi »

hej hej..

jeg var lige lidt træt af CC, da jeg har opdateret til 20mbit men kun kunne DL med ca. 5-8 mbit..og det var jo bare ik godt nok.

så ringede jeg til CC og de sagde min router skulle sættes op til ADSL2 først...fint nok!

det løste bare ikke problemet.

derfor satte jeg så min bærbar direkte til CC modem, og den kom op på 17mbit med det samme.

så spiller min router jo nok ind et sted tænker jeg. det er en apple airport.

derfor testede jeg lige med en gammel router jeg havde liggende en typhoon. med den kom jeg så ikke længere på end 3mbit.

altså:

direkte til CC modem: 17mbit

*opdatering*OS X trådløst på Apple Airport: 15mbit *opdatering*

Apple Airport max 8 mbit

Gammel typhoon: max 3 mbit.

(alle test på speedtest.net og TDC hastighedstest)

så er det så jeg tænker, kan det virkelig passe at det skal tage så meget at bruge en trådløs router????

nu ved jeg at der er en der arbejder for CC her inde, kan du evt. ikke give en forslag til en router hvor dette problem ikke forekommer, hvis sådanne findes?

alle andre der har en ide til at løse det er naturligvis også velkommen til at hjælpe.

på forhånd tak!
Whizler
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Whizler »

Umiddelbart vil der altid være et tab ved brug af trådløs, medmindre de står noget nær lige ved siden af hinanden, desuden kan du tjekket på http://10.0.0.1:2033 under system status og så show satistics, om du virkelig har 20mbit, eller om den kun står til evt. 17 (grundet afstand fra centralen, støj på linierne etc.)

Desuden så lover CC dig ikke 20mbit lige ud, men OP til 20mbit.
Tjow :D
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

wireless suck's anyways.

jeg har 3 trådløse netværkskort til salg, har prøvet det stuff der, kun wired bliver man tilfreds med
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Bruger wireless til min bærbare så jeg nemt kan arbejde overalt i huset..både i stueetagen og på 1. sal.. Men når jeg (forhåbentligt snart) får opdateret den stationære til en ny model, så bliver den med kablet net...
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

jeg kan næsten forstå på det hele, at jeg skal kører med wire til min pc, og så finde mig en router til at lave trådløst til bærbar...på den bruger jeg alligevel ikke 20mbit..det mest mail osv.

men så kan jeg jo lige så godt i samme omgang købe en router der understøtter UPnP så jeg kan smide Orb igennem LAN..

og hvilken hastighed skal en router egentligt understøtte nu til dags for at den er up-2-date hehe??

så er der også lige det der med der er kommet nogle eksterne harddiske der kan kører f.eks. en bittorrent client selvom computeren er slukket...skal man have en særlig router til det? eller hvordan er det lige?

håber i kan hjælpe med mine små overvejelser!?!
Whizler
Kontakt:

Indlæg af Whizler »

Ja de har du ganske ret i, nu har jeg ikke lige styr på UPnP og hvad Orb er så der springer jeg lige over.

En trådløs vil normalt ligge på 54mbit, men jeg tror næsten at nu om dage du kan få en 108mbit til de samme penge, mht. at køre wired til stationær, så findes der trådløse routere som samtidig også har ethernet stik (altså almindelige kabler) det vil være smart idet både din stationære og de eksterne harddiske du snakker om skal køre via sådan en, så ingen grund til at anskaffe sig noget specielt til det.

Jeg har dog hørt noget om at sådanne routere i nogle tilfælde skulle være skidt? så om man skulle købe en switch også tør jeg ikke lige svare på.
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

jeg tror bare jeg skal have fat i en der har stik til kabel indbygget...det har min apple nemlig ikke.

hvis der er nogen der kan foreslå nogle modeller, så ville det være fantastisk!
Whizler
Kontakt:

Indlæg af Whizler »

Tja.

Evt. kan du bruge den du får af CC og købe en switch ved siden af, så bare gå efter noget D-link så går du ikke helt forkert i byen :)
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

nu har jeg fundet en løsning..havde en ældre switch liggende hehe..og det spiller bare, så det er bare fint jo

nogen der kender til en ekstern HDD der kan tilsluttes netværket og hvor man kan installere en torrent client?
Whizler
Kontakt:

Indlæg af Whizler »

Der må jeg så indrømme jeg ikke har styr på det, så der må vi lige finde en anden :)..

Jeg har dog selv tænkt mig at anskaffe mig en når jeg flytter, dog tror jeg ikke torrent bliver mit væsentligste valgkriterie.

Men jeg vil da følge med og se om der kommer nogle gode forslag
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

naa heller ikke torrent jeg køber for...kender bare en der bruger det, og han siger at ftp også kan kører på den...så mon ikke alle kan bruge begge
Whizler
Kontakt:

Indlæg af Whizler »

Helt sikkert, de kan have mange features :).. Til en ældre maxtor model Maxtorh Shared Storage kom der en open-source firmware www.openmss.org med et par gode features i, et mini-linux agtigt noget. Men så vidt jeg kan se er den ikke i produktion/salg mere
Zivago

Re: Hjælp! Køb af trådløs router til Cybercity

Indlæg af Zivago »

bluenzi skrev:hej hej..

jeg var lige lidt træt af CC, da jeg har opdateret til 20mbit men kun kunne DL med ca. 5-8 mbit..og det var jo bare ik godt nok.

så ringede jeg til CC og de sagde min router skulle sættes op til ADSL2 først...fint nok!

det løste bare ikke problemet.

derfor satte jeg så min bærbar direkte til CC modem, og den kom op på 17mbit med det samme.

så spiller min router jo nok ind et sted tænker jeg. det er en apple airport.

derfor testede jeg lige med en gammel router jeg havde liggende en typhoon. med den kom jeg så ikke længere på end 3mbit.

altså:

direkte til CC modem: 17mbit

*opdatering*OS X trådløst på Apple Airport: 15mbit *opdatering*

Apple Airport max 8 mbit

Gammel typhoon: max 3 mbit.

(alle test på speedtest.net og TDC hastighedstest)

så er det så jeg tænker, kan det virkelig passe at det skal tage så meget at bruge en trådløs router????

nu ved jeg at der er en der arbejder for CC her inde, kan du evt. ikke give en forslag til en router hvor dette problem ikke forekommer, hvis sådanne findes?

alle andre der har en ide til at løse det er naturligvis også velkommen til at hjælpe.

på forhånd tak!
Udfra det du skriver, kan jeg regne ud at du må køre XP. TCP / IP er ikke optimeret til inet i XP til trådløst net, hvorfor du kun kan overføre med omkring 5Mb - på et trådløst netærk i XP.
Besynderligt nok - så er problemet kendt af mange - men internet udbyderne ved det ofte ikke.

MEN problemet kan du sagtens løse med et lillet program.
Jeg har lagt det på http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 665F1494DF

Info om programmet kan du finde på http://www.speedguide.net/downloads.php

BEMÆRK: Problemet er løst i flere udgaver af Vista.

Zivago
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

tusinde tak!

det vil jeg kigge nærmere på straks
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

jamen kan ikke sige meget andet end, det virker sq 100%

takker mange gange ;)
Zivago

Indlæg af Zivago »

bluenzi skrev:jamen kan ikke sige meget andet end, det virker sq 100%

takker mange gange ;)
Det var da så lidt. Jeg undrer mig stadig over at TDC, Cyber City osv. ikke kender løsningen. Jeg kender en hel del der har haft det - men ikke har kunnet få hjælp af deres inet udbyder. Besynderligt - især når løsningen er nævnt rigtig mange steder på nettet.
Enten får folk at vide, at problemet skyldes at trådløst internet ikke kan køre hurtigere, eller også får de at vide at det skyldes signal tab - dårligt udstyr, eller at linjen skal opgraderes til ADSL 2.
Det er synd. Folk får opfattelsen af, at trådløst net er noget hø. Men det er det faktisk ikke.

Nå -ok. Ingen kan jo vide alt. Da jeg for et par år siden havde problemet, måtte jeg også søge efter løsningen på nettet.

Det vigtigste er trods alt, at du fik løst dit problem, og at du nu ved hvordan du kan hjælpe andre, der støder ind i problematikken.

Iøvrigt er det egentligt lidt underligt, at Microsoft ikke har rettet "fejlen" i en af deres opdateringer. Der er jo trods alt mange der bruger trådløst net. Men desværrre er der mange ting der ikke bliver opdateret - selvom microsoft har lavet små værktøjer til løsning af mange problemer. De værktøjer skal man selv finde.

Nå - ikke mere om det. Happy surfing... :D

Zivago
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

At de siger linien skal opdateres til adsl2 har intet med brugerens wifi at gøre. Så hvis kunden står til et adsl2 abm og ikke kør det så skal kunden da opdateres....

Jeg kender god til løsningen og jeg har da informeret nogle få kunder om løsningen, men det er ikke noget der ligger inden for vores ansvars område og det er ikke noget vi kan stå inde for. Vi ber ALDRIG kunder om at instalere noget 3.parts software på deres maskiner - det er vores røv den går ud over hvis det software fucker noget op.

Det er ikke din ISP´s ansvar at dit styresystem har en begrænsning.
Zivago

Indlæg af Zivago »

DjMail skrev:At de siger linien skal opdateres til adsl2 har intet med brugerens wifi at gøre. Så hvis kunden står til et adsl2 abm og ikke kør det så skal kunden da opdateres....

Jeg kender god til løsningen og jeg har da informeret nogle få kunder om løsningen, men det er ikke noget der ligger inden for vores ansvars område og det er ikke noget vi kan stå inde for. Vi ber ALDRIG kunder om at instalere noget 3.parts software på deres maskiner - det er vores røv den går ud over hvis det software fucker noget op.

Det er ikke din ISP´s ansvar at dit styresystem har en begrænsning.
Jeg har fuld forståelse for, at ISPén ikke skal bede kunderne om at installere 3 parts software. Det er der da ikke noget at sige til. :D

Men - ISPén kunne da i det mndste nævne på deres bestillingssider, at der kan være problemer med hastigheden, når man kører XP på et trådløst net. Endvidere burde ISPéns support - vel også melde klart ud - at det kan være et issue med operativsystemet - hvis man ikke får tilstrækkelig speed, på det trådløse net - istedet for at vrøvl om signaltab - dårligt udstyr osv.
Den bedste service man kan give, er at fortælle hvad der er årsag til fejlen, istedet for lade kunden "bøvle" med noget, som faktisk ikke har noget med sagen at gøre - og som ikke løser kundens problem.
Problemet burde vel også være omtalt på ISPéns support sider på nettet, men ISPén kunne jo skrive - at denne fralægger sig ansvaret for kundens forsøg på at bruge 3 parts software, til at løse problemet.

Det er en ærlig sag, at meddele kunden, at i ikke kan hjælpe med denne type problemer, da i jo ikke - som du selv skriver, har ansvaret for begrænsninger i kundernes systemer. Men ISPén kunne vel godt informere om hvad der er galt, og hvad man kan forvente af speed - når man har dette problem.

Iøvrigt så består løsningen på problemet, vel i bund og grund af en ændring i TCP protokollens indstillinger i reg. databasen. (Det er det programmet gør). Denne ændring kunne sagtens ligge i de installations cdér - som kunderne får af ISPén.

Disse cdér er jo alligevel inde op pille i indstillingerne for netkortene. Så ville der ikke være brug for 3 parts software, og ISPén vil have fuld styr på kundens installation.
Og det vil vel slet ikke være så ringe :)

Zivago
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Det må åbenbart ikke gælde for alle, for Emil´s nye trådløse forbindelse har slet ikke givet problemer.
Om det så er forskelle på hardware også, ved jeg ikke.
Han kobler op på LAN med maksimale 54mbit, og får fulde 8 mbit på internet delen, så det må da siges at være ok ;)

Emil kører XP Pro SP2.

@ Zivago : Jeg ringer til dig i morgen!!!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Zivago

Indlæg af Zivago »

Plys - det nye kuld skrev:Det må åbenbart ikke gælde for alle, for Emil´s nye trådløse forbindelse har slet ikke givet problemer.
Om det så er forskelle på hardware også, ved jeg ikke.
Han kobler op på LAN med maksimale 54mbit, og får fulde 8 mbit på internet delen, så det må da siges at være ok ;)

Emil kører XP Pro SP2.

@ Zivago : Jeg ringer til dig i morgen!!!
Det er rigtigt. Det er ikke alle. Nogle netkorts producenter retter heldigvis fejlen i deres drivere. Dvs. Laver den ændring i TCP, som mangler. :D

Ring du bare :-)

Zivago
Besvar