Hjælp til torrent

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Hjælp til torrent

Indlæg af amh »

Nu er jeg endelig flyttet hjemmefra.. og har fået eget internet. Men nu når jeg gerne vil downloade via. torrent, kan jeg maks hente med 1.8 kb/s hvorved når jeg downloader via internettet ryger jeg gerne op på 1-2MB/s Der står når jeg går ind på myip.dk at det er RUC's forbindelse vi kører på her på kollegiet. Er det ikke muligt at jeg kan downloade med bare lidt større hastighed ?? Ved godt nok er med vilje at man ikke downloader med så en stor hastighed.. Men nu betaler jeg jo forbindelsen så hvorfor ikke kunne downloade på den. Så kunne jeg ligesågodt oprette Webspeed...
EMR

Indlæg af EMR »

Hvor downloader du fra? Det har RIGTIG meget at sige.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Eller også er RUC bare så smarte at de har lukket for p2p :>
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Down1 skrev:Eller også er RUC bare så smarte at de har lukket for p2p :>

Det er jo ikke fair når jeg bruger det privat. Jeg betaler jo for internettet, så skal jeg da også kunne det jeg vil med det....
PsyClone
Geografisk sted: Aalbizzle
Kontakt:

Indlæg af PsyClone »

Hehe... "Det er ikke fair"...
Bakko
Geografisk sted: Bolivia eller deromkring

..

Indlæg af Bakko »

som EMR siger, så har det også meget at gøre med hvilken torrent side du henter fra. Fx Nordic-T er til tider ok hurtige, hvor TPB er ekstremt langsomt, men har så tilgengæld næsten alt :D
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det er da helt fair at de lukker for torrents. Mit gæt er at du ikke betaler ret meget for forbindelsen. Så må du jo ud og have fat i noget helt privat internet ved siden af.

Der er mange af den type net, hvor det ikke kan lade sig gøre at hente fra P2P. Lige så vel som det at have en FTP er umuligt. Og lad mig sige det sådan, at kan du køre msn, så er du rimelig priviligeret i forhold til et par andre steder i landet.

Og nej du skal ikke kunne det du vil med det. Det er RUC der bestemmer hvad du må og ikke må med det net.

At det så måske er en anelse uhensigtsmæssigt af RUC at lukke for netop bittorrent-netværket er en anden sag. Jeg bruger det og nyhedsgrupper ufattelig meget i mine studier. Mange publikationer og forskningsopgørelser kommer ud som torrents (lovlig selvfølgelig). Det kan også være at torrent faktisk er muligt, men kun fra bestemte afsendere - trackere - ofte andre universiteter og institutter i verden.

En løsning på dit luksusproblem er program HTTP-tunnel. Søg på boardet og du finder lidt om det program.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

QrazyLeg skrev:Det er da helt fair at de lukker for torrents. Mit gæt er at du ikke betaler ret meget for forbindelsen. Så må du jo ud og have fat i noget helt privat internet ved siden af.

Der er mange af den type net, hvor det ikke kan lade sig gøre at hente fra P2P. Lige så vel som det at have en FTP er umuligt. Og lad mig sige det sådan, at kan du køre msn, så er du rimelig priviligeret i forhold til et par andre steder i landet.

Og nej du skal ikke kunne det du vil med det. Det er RUC der bestemmer hvad du må og ikke må med det net.

At det så måske er en anelse uhensigtsmæssigt af RUC at lukke for netop bittorrent-netværket er en anden sag. Jeg bruger det og nyhedsgrupper ufattelig meget i mine studier. Mange publikationer og forskningsopgørelser kommer ud som torrents (lovlig selvfølgelig). Det kan også være at torrent faktisk er muligt, men kun fra bestemte afsendere - trackere - ofte andre universiteter og institutter i verden.

En løsning på dit luksusproblem er program HTTP-tunnel. Søg på boardet og du finder lidt om det program.
Det med prisen på at have internet, er med i huslejen :) Jeg har forsøgt mig med HTTP tunnel, men kan ikke få det til at funge...
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Og så er der lige den tekniske detalje i selv torrent klienten...

Har du konfigureret klienten til at hente via en port der står åben på netværket???
Det er nemlig særdeles vigtigt for hastigheden.
Hvis ikke, kan du sikkert godt hente og sende, men med stærkt reduceret hastighed, og du vil formentligt opleve
at du aldrig rigtig connecter til en torrent... der bliver ikke 100% forbindelse.

Tjek portene...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
EMR

Indlæg af EMR »

Og fortælle os hvor du downloader fra?
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

måske skal du have åbnet for den pågældende port så den ikke er blocket.. Forstår ikk hvorfor du ikk bare køber en lækker forbindelse hos cybercity :)
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

jeg har løst problemet via HTTP-Tunnel. Nu downloader jeg med min 100 kb/s Max har jeg været oppe på 700 kb/s og så var det downladet det jeg skulle bruge :)
Besvar