Lenovo bærbar?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
EMR

Lenovo bærbar?

Indlæg af EMR »

Hej CA.

Står og skal til at erhverve mig en bærbar, har lidt kig på denne Lenovo 3000 V100: http://notebooksalg.computersalg.dk/pro ... ent=Lenovo
Vil den være fin til skolebrug? Jeg synes den ser udemærket ud, men nogle der har erfaringer med Lenovo bærbare? Er kvaliteten OK og hvad med holdbarheden?

Mvh EMR
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Lenovo er dem der producerer IBMs ThinkPads - nok nogle af verdens bedste bærbare computere. Jeg køber selv en ThinkPad T60 eller T61p inden længe.

Jeg vil mene at dit valg er laaaangt bedre, holdbart og mere fornuftigt end en Zepto plastikspand med de vilde specs. Jeg tror faktisk du har gjort dig noget af et fund der :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
EMR

Indlæg af EMR »

Ja, ville ikke have Zepto pga det lort jeg har hørt om den, og selvfølgelig fordi ovenstående Lenovo er nydelig og lille. Og tilmed med 1,3 Mpix kamera og fingeraftryksaflæser. Dog vil jeg overveje at købe et 6 cellet batteri da der kun sidder et 3.3 cellet batteri i som kun kan holde 1½ time. Og da der sidder vista der på skal der også fyres 2GB ram i. Som dog desværre er max.
Ziko
Kontakt:

Indlæg af Ziko »

IBM/Lenovo er absolut ikke noget dumt valg.

Har selv kørt 1 år ca. med en IBM T60 og der har bare ikke været noget som helst.

Hvis du skal til at studerer kan det godt svare sig at købe den i tyskland. Gjort det selv. Jeg gav 10.500 kr. for min for et år siden og der stod den til 17-18.000 kr. herhjemme.

Du kan se mere på www.ok1.de

/Morten
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Re: Lenovo bærbar?

Indlæg af LeG0lAsDK »

Som de andre også har sagt på brættet, så ser denne bærbar meget fornuftigt ud. Men eftersom du siger at du skal bruge den til skolebrug, så kan min eneste anke være den relative korte batteritid. Hvis du f.eks. skal følge forelæsninger mv. så er batterilevetiden på de 2½ time, al al for kort. Der kunne du med fordel overveje et produkt, med en længere batterilevetid. F.eks. nogle af IBM-modellerne eller Imac's langelevetid...

Men det er bare noget du skal være opmærksom på...
EMR

Indlæg af EMR »

Ziko skrev:IBM/Lenovo er absolut ikke noget dumt valg.

Har selv kørt 1 år ca. med en IBM T60 og der har bare ikke været noget som helst.

Hvis du skal til at studerer kan det godt svare sig at købe den i tyskland. Gjort det selv. Jeg gav 10.500 kr. for min for et år siden og der stod den til 17-18.000 kr. herhjemme.

Du kan se mere på www.ok1.de

/Morten
Det er dog lidt for dyre for min pengepung derinde. Ellers kunne det være dejligt at bestille dem billigere hjem, da jeg alligevel får den fulde version af Vista for 150 kr. Originalt vel og mærke.
Kender du nogen steder de sælger den Lenovo jeg søger i tyskland?

Legolas - ja det kan jeg godt se er en stor ulempe. Dog fåes der et 6 cellet batteri, og hvis jeg har 2 opladede batterier burde det også være nok. Og der findes også stikkontakter.

Kom til at tænke på, er der ikke noget spare på elektronik fra England? Man skal jo ikke betale told når pakken er fra et EU land. Men er det billigere fra England end Tyskland?
Kan ikke rigtig finde nogle links hvor de sælger computere, i hverken tyskland eller england.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ja vel er der stik kontakter.

Men hvis du sidder midt i et forelæsningslokale så er der langt til en stikkontakt.

Sidder jeg midt i en af vores forelæsningslokaler så har jeg mindst 8 meter til strøm.
Dj FreeLoad
Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
Kontakt:

Indlæg af Dj FreeLoad »

Nu køber jeg dagligt IBM/Lenovo ind, og kan helt klart anbefalde det. Modelen: T60 (2008-ZD3) Virkelig en lækker sag. (mangler dov bluetooth)

Dov er jeg blev nødtil at købe ekstra batteri ind, da ofte ser jeg at batteri kan fald ud tidlig en normalt.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis man køber den på ok1.de/ok2.de så mener jeg garantien bortfalder. Det samme med et dansk sted, der køber dem i Holland og sælger dem billigere videre end de resterende danske priser.

Jeg køber en Lenovo/IBM ThinkPad T61p, model: NH36XDK
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

husk lige at en lenovo ikke er en ibm maskine medmindre det er en lenovo thinkpad.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

EMR skrev: Legolas - ja det kan jeg godt se er en stor ulempe. Dog fåes der et 6 cellet batteri, og hvis jeg har 2 opladede batterier burde det også være nok. Og der findes også stikkontakter.
Ja, i teorien lyder som en god løsning, men men praktisk så er det ligeså sandsynligt som en regnfri sommer. Du gider ikke at slæbe to batterier med til forelæsninger når du også skal have alt muligt andet med såsom bøger osv. Og finde en stikkontakt til en forelæsning, glem det, der sidder 30 andre i samme situation. Så derfor skal du købe en computer, der kan holde minimum 3-4 timer. Du bliver så meget mere glad for det, istedet for en gok løsning, som det er at slæbe to batterier med til forelæsningerne....
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

9 eller 12-cellet batteri er klart at foretrække hvis den skal kunne holde strøm over længere tid.
EMR

Indlæg af EMR »

LeG0lAsDK skrev:
EMR skrev: Legolas - ja det kan jeg godt se er en stor ulempe. Dog fåes der et 6 cellet batteri, og hvis jeg har 2 opladede batterier burde det også være nok. Og der findes også stikkontakter.
Ja, i teorien lyder som en god løsning, men men praktisk så er det ligeså sandsynligt som en regnfri sommer. Du gider ikke at slæbe to batterier med til forelæsninger når du også skal have alt muligt andet med såsom bøger osv. Og finde en stikkontakt til en forelæsning, glem det, der sidder 30 andre i samme situation. Så derfor skal du købe en computer, der kan holde minimum 3-4 timer. Du bliver så meget mere glad for det, istedet for en gok løsning, som det er at slæbe to batterier med til forelæsningerne....
Aner ikke engang hvad forelæsning er :) GÅr stadig i folkeren.. Men det kunnne i jo selvfølgelig ikke vide.
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Det er nu ikke første gang du skriver, at du går i folkeskolen :D

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

EMR skrev:
LeG0lAsDK skrev:
Aner ikke engang hvad forelæsning er :) GÅr stadig i folkeren.. Men det kunnne i jo selvfølgelig ikke vide.
Ahhh, okay... Så er din løsning, sikkert fin nok... nevermind fra min side..
Men ellers som Qleg foreslår 12 cellet eller en brændselsstav, hvis du har nogen russiske forbindelser :D
EMR

Indlæg af EMR »

3dotz skrev:Det er nu ikke første gang du skriver, at du går i folkeskolen :D

...
Nej det var jo bare ikke sikkert i kunne huske det, hehe.

Hvad satan er en brændselsstav? Det lyder farligt ;)
Ziko
Kontakt:

Indlæg af Ziko »

Ang. garanti ved køb af IBM hos ok1.de er jeg bekendt med at garantien IKKE bortfalder. IBMs garantiordning gælder verden over. Dvs. hvis du køber en i DK kan du godt få den repereret i DE hvis du bor der fx.

Så vidt jeg ved var den danske importør på et tidspunkt sure på de tyske leverendør pga. de solgte dem billigere. Men på ok1.de har vi tale om en studieordning hos en alm. forhandler.

Så der burde ikke være nogen alarm ang. garanti :D

/Morten
Besvar