Genralt om mixing

Mixer du musik, komponerer du selv eller har du lavet en fed bastard du synes vi andre skal høre? Så er det her du skal poste dine værker. Dette area er også til mixrelateret diskussion, debat og spørgsmål. Læs retningslinierne øverst i dette area.

Redaktør: Moderators

Besvar
HurriJ-
Geografisk sted: 8471 - Sabro

Genralt om mixing

Indlæg af HurriJ- »

Jeg er begyndt at lege en del med acid pro 4.0 og er blevet helt bidt af det og mit første mix kommer også snart.

Jeg har dog nogle spørgsmål, da jeg er ny inden for "making mix" :D

Findes der en slags model på hvordan man kunne bygge et mix op, f.eks. lige som i dansk er der også modeller til at f.eks. lave en still, artikel osv.
Da jeg tit bliver i tvivl om hvordan mit mix skal være og kommer tit til at blande alt for mange sange i osv.

Hvordan er reglerne hvis man f.eks. laver et mix af et et kim larsen nummer samt noget fra showtek, er det så noget man må tage penge for (hvis ellers nogle gad at købe det).

Hvis man ville sætte en mic til pc'en, kan i så nævne et gratis program der kan redigere stemmen og hvad man nu ellers har brug for?

Får man mange flere muligheder i en nyere version af acid, eller er det bare pænere design og mere resource krævende?
Goddie550
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Indlæg af Goddie550 »

Hold dig til 6.0 :) den nyeste.. Kan ikke huske .. men bugs bliver som sagt lavet o.s.v.. og jeg er også lige med på en lytter her :) .. Og venter også på Deejay_Wonders næste bog ( som forhåbentligt kommer til at handle om mixing)
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Re: Genralt om mixing

Indlæg af Fairground »

HurriJ- skrev:Hvordan er reglerne hvis man f.eks. laver et mix af et et kim larsen nummer samt noget fra showtek, er det så noget man må tage penge for (hvis ellers nogle gad at købe det).
Nej ikke medmindre du clearer rettighederne med både Kim Larsen og Showtek's pladeselskaber. Hvilket så samtidig betyder at de vil tage en hel del af indtægterne. Det du kan gøre er at smide dine ting ud til fri download og via det håbe på du kan skabe dig et navn den vej igennem.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Fairground
Kan man ikke blive busted bare ved at smide det ud?
Goddie550
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Indlæg af Goddie550 »

BESTEMT!! Hvis de opdager det bliver du max busted!! Du må ikke udgive noget offentligt uden copyrights undertegnede underskrift.. og de tager pænt meget af din indtægt fra det..
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Goddie550 skrev:BESTEMT!! Hvis de opdager det bliver du max busted!! Du må ikke udgive noget offentligt uden copyrights undertegnede underskrift.. og de tager pænt meget af din indtægt fra det..
Det er vel egentlig ikke så meget anderledes end at downloade andet musik fra nettet? Og det kan vel også snildt sammenlignes med grafitti folk der er blevet "opdaget" og er gået igang med mere konventionel kunst. Det er vel blot én måde at få sig et navn på ud af mange.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

jeg vil hellere anbefale sony acid 5.0. Har prøvet alle version af acid og synes 5.0 er det mest overskuelige. Kan klart anbefale dette program til at mixe med
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg deler holdning med Wonder. Acid 5 Pro er bedst.

Nej du må officielt slet ikke gøre et mashup tilgængeligt for andre end dig selv, da du:

- Ikke har rettighederne til numrene.
- Sikkert har downloadet dem.
- Ikke må modificere i dem.
- Ikke må sætte dem i relation til hinanden uden tilladelse fra begge pladeselskaber.
- Næppe har betalt for programmet du har gjort det i (acid f.eks.)
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Besvar