Nu ved jeg ikke lige hvad det er for en du har købt. Men den Belkin jeg nævnte fungerer rigtigt godt.
Når Belkinen skal fungerer som extender, sætter du den først ved siden af det trådløse netværk den skal forøge rækkevidden af. Så trykker du på en knap på Belkinen, og den "kopierer" alle oplysninger om netværket.
Derefter kan du flytte rundt på Belkinen som du vil - f.eks sætte den meget tættere på den der ikke kan se nettet normalt. Og så er der pludselig hul igennem

Udover mig selv, så kender jeg flere der har denne Belkin model. Jeg har iøvrigt flere naboer, som i en radius på ca 200m, uden problemer kan koble på mit netværk - uden nogen form for ekstra antenner.
Det kan måske hjælpe lidt på rækkevidden, at sætte router - extender eller hvad du nu har købt, højt oppe. Det har noget at gøre med, hvordan antennerne virker. Men det vil jeg ikke kede dig med.
I skulle måske begge have en extender. hvis der er specielle forhold der gør, at det er svært at "nå" hinanden.
Forsøget med pringels dåsen kender jeg godt. Det fungerer (jeg har prøvet det), men det er utroligt retningsbestemt. Jeg tror ikke i kan bruge det i dette tilfælde.
Zivago