webcam til overvågning?
Redaktør: Moderators
-
mikeman dk
- Kontakt:
webcam til overvågning?
vi har i den seneste tid haft en del indbrud i det område jeg bor (igår var det hos naboen) og nu overvejer jeg at opsætte nogle webcam odenfor som kan filme mine døre (hoveddør, kælderdør, bagdør og terrassedør), men jeg har ikke en fis forstand på hvad der levere et godt nok billede.
mine krav er
1. skal kunne virke både om dagen og natten (der er lys tænding udenfor)
2. skal kunne sidde ude hele året.
3. skal kunne lave et ordentligt billede/film (opløsning)
4. skal helst være trådløst, men ikke et krav.
5. skal kun sende billeder/film ved bevægelse
jeg skal jo nok også bruge noget til at optage det på, (kan man evt bruge en netværks harddisk), som ikke sidder i min pc. og så skal jeg jo nok bruge et program der kan optage/gemme filmen
jeg ved godt dette nok er meget, men jeg vil ikke have nogle rendende i mit hus når jeg ikke er hjemme
håber der er nogle som kan hjælpe
mine krav er
1. skal kunne virke både om dagen og natten (der er lys tænding udenfor)
2. skal kunne sidde ude hele året.
3. skal kunne lave et ordentligt billede/film (opløsning)
4. skal helst være trådløst, men ikke et krav.
5. skal kun sende billeder/film ved bevægelse
jeg skal jo nok også bruge noget til at optage det på, (kan man evt bruge en netværks harddisk), som ikke sidder i min pc. og så skal jeg jo nok bruge et program der kan optage/gemme filmen
jeg ved godt dette nok er meget, men jeg vil ikke have nogle rendende i mit hus når jeg ikke er hjemme
håber der er nogle som kan hjælpe
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
.......................................................................................................................................
Re: webcam til overvågning?
Istedet for at sende billede / video til en lokal harddisk, så overvej istedet en løsning der kan sende billederne videre til en ekstern webserver el.lign.mikeman dk skrev:jeg skal jo nok også bruge noget til at optage det på, (kan man evt bruge en netværks harddisk), som ikke sidder i min pc. og så skal jeg jo nok bruge et program der kan optage/gemme filmen
Det er lidt nitte hvis de også skulle finde harddisken hvis uheldet var ude.
Et simpelt program der var værd at overveje var måske WebcamXP.
WebcamXP kan også klare livestream så du kan se alle dine cams online. (Kode beskyttet så vidt jeg husker)
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?- Dj Pantheon
- Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
- Kontakt:
-
mikeman dk
- Kontakt:
jeg har en Flatcoated Retriever samt alarm installeret, men har alligevel tidligere har forsøg på indbrudDj Pantheon skrev:køb en rotweiler!
mikeman DK
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Re: webcam til overvågning?
Ja, dette er en rigtig god løsning.mimic skrev:Istedet for at sende billede / video til en lokal harddisk, så overvej istedet en løsning der kan sende billederne videre til en ekstern webserver el.lign.mikeman dk skrev:jeg skal jo nok også bruge noget til at optage det på, (kan man evt bruge en netværks harddisk), som ikke sidder i min pc. og så skal jeg jo nok bruge et program der kan optage/gemme filmen
Det er lidt nitte hvis de også skulle finde harddisken hvis uheldet var ude.
Et simpelt program der var værd at overveje var måske WebcamXP.
WebcamXP kan også klare livestream så du kan se alle dine cams online. (Kode beskyttet så vidt jeg husker)
Du kan sætte kode ind i din hjemmeside, og streame video overvågningen dén vej, så du altid (hvis bare du har adgang til nettet) kan se dine cams... Genialt!
__
Men - kameraer der skal kunne tåle at sidde udendørs i al slags vejr, er desværre temmeligt dyre.
De findes dog, og jeg har selv overvejet dette til mit værksted http://www.netcity.dk/butik/default.htm ... k/_177.htm
Selve kameraet har en diameter som en god dansk 20-krone, med IR-LED for optagelse i mørke, og med indbygget mikrofon.
Modtageren kan tumle 4 cams på samme tid, og kobles på PC via USB.
Du kan også sætte den på dit antenne anlæg, så du lige kan zappe over på dør-cam, når det banker på. Eller optage det på videoen, når du ikke er hjemme.
Rækkevidde er iflg. sælger, op til 300 meter - men det tager jeg nu med et gran salt...
Sættet med 4 cams og 1 modtager koster 2.000,- kr..
Og sammenlignet med hvad man kunne miste, er det jo peanuts.
Så HAR du reddet en noia til dig, så må du til lommerne
Endelig er der jo altid muligheden for at købe katten i sækken på QXL.dk - dér er altid trådløse spion cams til salg - sikkert af kinesisk (læs:TVIVLSOM) herkomst.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
YaKuZa_MaB
- Site Admin
- Geografisk sted: Well APG Would sure like to Know That ;-o
- Kontakt:
-
mikeman dk
- Kontakt:
jeg tror det er dette link i stedet for http://www.netcity.dk/butik/default.htm ... k/_177.htm
er der nogle der evt har set billeder med det.
mikeman DK
-
mikeman dk
- Kontakt:
det er vist fordi at linket ikke ændre sig ved sideskift, men prøv lige denne her i stedet formikeman dk skrev:jeg tror det er dette link i stedet for http://www.netcity.dk/butik/default.htm ... k/_177.htm
mikeman DK