Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg ville lige høre hvad i mener om Vista. Kan det anbefales? Skal man blive ved Xp? Er DirectX10 det værd?
Altså, ud af alt jeg har hørt om Vista, har 90% ca. været dårlig omtale, men alligevel overvejer jeg at prøve det. Men ja, smid jeres stemme og giv jeres forklaring.
Ps. Ved godt det nok skulle havde været i Hardware-section, men der er det ikke muligt at lave afstemning.
jeg får det problem, at når min PC (med Vista) Har stået mere end 5 timer, begynder man ikke og kunne gøre noget. Den kører fint, men man kan ikke åbne mapper, programmer, og hjemmesider, kommer den og siger der er en fejl på siden. Så må man logge af eller genstarte før det kører optimalt igen. Dét kan pisse mig virkelig godt af !!!
Vista er cool nok.
Det er min bedste overbevisning, at de der synes Vista er noget lort, enten
1) Ikke har en PC der matcher sys-requirements.
2) Har for mange problemer med programmer der ikke kan køre, eller fungerer dårligt under Vista.
Styresystemet er velfungerende i min verden, og jeg er overbevist om at den generelle holdning ændrer sig, i takt med at fler apps. bliver mere kompatible med Vista.
Plys - det nye kuld skrev:Det er min bedste overbevisning, at de der synes Vista er noget lort, enten
1) Ikke har en PC der matcher sys-requirements.
2) Har for mange problemer med programmer der ikke kan køre, eller fungerer dårligt under Vista.
Jeg hopper på toeren der - dog er jeg overbevist om (har ialt brugt Windows Vista ~3 timer) at der med tiden bliver fundet en masse småbugs, som egentlig ikke burde være der, så jeg stemte nu en gang "Spørg mig efter SP1", da MS da plejer at have nogenlunde styr på alle de irriterende bugs.
Min bærbare matcher nemt kravet, men XP kørte bare så meget bedere, samtidig bruger Vista omkring 500 mb ram for at køre normalt, og det kræver jo strøm, det kan i hvert fald sagtens ses på batterilevetiden at man er skiftet til Vista.
Har nu kørt vista et par måneder, og regner snart med at skifte tilbage til XP. Kørte også Ubuntu en overgang, klart det bedste styresystem jeg har prøvet, men gad ikke sætte mig ind i alting, så har jeg kørt lidt med Vista x64 og nu kører jeg så vista x86 (32-bit).
Jeg stemmer SP1. Der er stadig mange fejl i systemet, som man forventer at hovedparten vil blive rette i i SP1.
Om jeg vil anbefale Vista - afhænger af hvad man skal bruge det til - også selv om man har en maskine der møder system kravene.
Om Vista nogensinde kommer til at køre som brugerne ønsker det, kan der herske tvivl om, da det jo kun er en lappe løsning indtil den nye Windows kommer - som hedder Vienna / Windows 7.
At Vista også kom på markedet for tidligt med for mange fejl, har Bill Gates jo også indrømmet.
En ting jeg ikke bryder mig om ved Vista - er at jeg synes der er alt for megen gejl. Ja - det ser da fedt ud - men det er et operativsystem. Og i bund og grund er et operativsystem kun beregnet til at køre programmer. Jeg mener det er forkert, at et operativsystem i sig selv kan sluge flere system ressurser end de programmer det skal køre.
Vista kører ganske udemærket - og rimeligt hurigt på min bærbare, da den er bygget til det, og har masser af ressurser. Men der bliver kun installeret de nyeste udgaver af programmer, da der ellers er problemer.
Nogle hard og software udviklere, har iøvrigt meldt ud - at de ikke vil bruge penge på, at gøre deres software 100% kompatibelt med Vista - men kun vista "kabable", da den "rigtige" nye windows udgave - (Vienna), forventes at komme i 2009.
En ting der irriterer mig, ved Mediacenteret - er at der ikke er fuld understøttelse af DVB-T undertekster. Men så er det jo godt at der med TV kortene, følger nogle lidt bedre programmer med - som ikke har denne fatale mangel på funktion.
UAC systemets sindsyge mange sikkerhedsmeddelser - kan man da heldivis slå fra. For det er da irriterende, at man får smidt et spørgsmål i hovedet, hver gang man ændrer eller gør et eller andet.
Der er intet nyt i Vista funktioner, som ikke har eksisteret i Linux verdenen i mange år. Men i Linux - har man friheden til at vælge de funktioner man vil have, og ikke bliver tvangsindlagt som i Vistas besynderlige verden.
Jeg har flere gange tænkt på at erstatte Vista på min bærbare med Suse eller Ubuntu Linux, som kører ekstremt stabilt. Men da mange af mine programmer kræver et operativsystem fra "Microcrap" - og jeg er træt af dual boot løsninger, så får Vista lov til at være på maskinen, sålænge jeg kan få programmerne til at køre, og ikke har problemer.
Jeg har dog " for sjovs skyld" prøvet at lægge XP på maskinen, hvilket gave en meget længere batteritid, og en hurtigere maskine.