Hvad fanden skal jeg putte på mine vægge?
Redaktør: Moderators
Hvad fanden skal jeg putte på mine vægge?
Jeg har fundet mig et sted at bo og mangler lidt inspiration til væg dekoration.
Jeg har tænkt lidt på at ramme en film plakat ind og hænge den op... Eller måske noget med nogle spejle.
Er der nogen der har nogle forslag? Jeg er åben for alt!
Abstrakt/moderne/"digital" kunst ville også være fedt.
Jeg har tænkt lidt på at ramme en film plakat ind og hænge den op... Eller måske noget med nogle spejle.
Er der nogen der har nogle forslag? Jeg er åben for alt!
Abstrakt/moderne/"digital" kunst ville også være fedt.
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Jeg står lidt i samme situation...
Jeg har fået ommøbleret min stue og mangler nu noget til de store hvide vægge...
Jeg går og barsler lidt med en idé med at få nogle af mine egne fotografier (fx. sort/hvide billeder) blæst op på store lærreder (enten med eller uden svæveramme)... og her snakker vi om STORE billeder... fx. 1 m. i højden og 2 meter i bredden...
Måske det var en idé...?
Jeg har fået ommøbleret min stue og mangler nu noget til de store hvide vægge...
Jeg går og barsler lidt med en idé med at få nogle af mine egne fotografier (fx. sort/hvide billeder) blæst op på store lærreder (enten med eller uden svæveramme)... og her snakker vi om STORE billeder... fx. 1 m. i højden og 2 meter i bredden...
Måske det var en idé...?
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Selvfølgelig skal målene tilpasses efter dine rum/vægge..
Men jeg har fx. en stor blank hvid væg i min stue, som efter min mening sagtens kan bare et billede i den størrelse..
Men som sagt.. det er jo forskelligt fra hjem til hjem..
Det med motiverne er også det jeg tænker mest på lige nu... For som du siger så kan det sagtens virke meget prangende... Og det skal jo helst være et motiv man kan holde ud at kigge på i lang tid fremover...
Min umiddelbare tanke hjem til mig selv, er fx noget sort/hvidt makro-værk.. eller noget sort/hvidt foto af nogle forfaldne bygninger..
(Man skal nok have set de billeder jeg mener, før man forstår min idé..
)
Men jeg er igang med at bladre mit fotoarkiv igennem (ca. 50.000 billeder) og håber jeg finder noget der kan bruges..
Priserne varierer meget alt efter hvor du får det lavet... men jeg har fundet en pris på fx 80 cm x 160 cm der lyder på ca. 1200,- + moms. Og det er så inkl. svæveramme...
Men jeg har fx. en stor blank hvid væg i min stue, som efter min mening sagtens kan bare et billede i den størrelse..
Men som sagt.. det er jo forskelligt fra hjem til hjem..
Det med motiverne er også det jeg tænker mest på lige nu... For som du siger så kan det sagtens virke meget prangende... Og det skal jo helst være et motiv man kan holde ud at kigge på i lang tid fremover...
Min umiddelbare tanke hjem til mig selv, er fx noget sort/hvidt makro-værk.. eller noget sort/hvidt foto af nogle forfaldne bygninger..
Men jeg er igang med at bladre mit fotoarkiv igennem (ca. 50.000 billeder) og håber jeg finder noget der kan bruges..
Priserne varierer meget alt efter hvor du får det lavet... men jeg har fundet en pris på fx 80 cm x 160 cm der lyder på ca. 1200,- + moms. Og det er så inkl. svæveramme...
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Crackdealer
- Geografisk sted: Kan ikke findes på google..
hvad med

Få dit billede som en "Andy Warhole" plakat - upload direkte på hjemmesiden: popartwork.com
Ellers er fototapet på vej ind igen:
tapetshop.dk

Få dit billede som en "Andy Warhole" plakat - upload direkte på hjemmesiden: popartwork.com
Ellers er fototapet på vej ind igen:
tapetshop.dk
Schrødingers kat er død
Ja, de er skide badass. Men 10.000,- ekskl. moms... AVTheJackal skrev:Disse billeder er også super fede:
http://www.gallaria.dk/site/
Men koster også kassen..
Fedt link. Ret fedt med det der væg make up... Det vil jeg overveje.Crackdealer skrev: www.tapetshop.dk
Udover det har jeg rodet lidt rundt på deviantart...
Tror faktisk jeg bestiller et print af denne:
http://www.deviantart.com/print/393877/
40x30 inches (100cm x 75cm) til ca. 275,-... Så kommer porto selvfølgelig oveni...
Men, hm... Den er godt nok lidt simpel.. For simpel måske.
Jeg har selv brugt en del tid på at overveje det, men har droppet det store lejligheds pimpin da jeg ikke ved om jeg bor samme sted om 6-12 mdr.
Men jeg ville have haft noget farvestrålende tapet på en enkelt væg for at opveje at væggende smelter sammen som det ofte sker.
Der ud over var jeg igang med et digitalt stykke kunst der skulle printes på canvas. Og så til en 3 væg ville jeg have lavet noget cartboard cutout. Ala de ting som Plastic Kid har lavet en masse fede ting af.
Men jeg ville have haft noget farvestrålende tapet på en enkelt væg for at opveje at væggende smelter sammen som det ofte sker.
Der ud over var jeg igang med et digitalt stykke kunst der skulle printes på canvas. Og så til en 3 væg ville jeg have lavet noget cartboard cutout. Ala de ting som Plastic Kid har lavet en masse fede ting af.
Personligt ville jeg vildt gerne have et stort Poul Pava billede i min stue, men de koster bare lidt for mange knaster (selv i genoptryk) 

Kunne ikke lige finde dem jeg synes er allerfedest, men han benytter sig af "børne-stil" med masser af farver og nemme budskaber. Vi havde et på mit gamle arbejde, som var pisse hamrende fedt, men... Ja smag og behag slf

Kunne ikke lige finde dem jeg synes er allerfedest, men han benytter sig af "børne-stil" med masser af farver og nemme budskaber. Vi havde et på mit gamle arbejde, som var pisse hamrende fedt, men... Ja smag og behag slf
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Rasterbator...
Rasterbator er et program, som forvandler et hvilket som helst foto til et kæmpe billede.
Du får en pdf fil, med så mange A4 sider der nu skal til for at lave den billedestørrelse som du ønsker.
Den printer du og klistrer de nummerede A4 sider op på vægen. Det vil så tilsammen danne dit billede lavet af meget store pixels der er printet på papiret.
Tæt på ser det sådan her ud:

På afstand ser det sådan her ud.

Det er mega fedt og endda næsten gratis når du selv kan printe det på skolen eller hos en homie hvis du ikke selv har en inkjet ovre i hjørnet.
Download programmet gratis her: http://www.photo-freeware.net/rasterbator.php
Rasterbator er et program, som forvandler et hvilket som helst foto til et kæmpe billede.
Du får en pdf fil, med så mange A4 sider der nu skal til for at lave den billedestørrelse som du ønsker.
Den printer du og klistrer de nummerede A4 sider op på vægen. Det vil så tilsammen danne dit billede lavet af meget store pixels der er printet på papiret.
Tæt på ser det sådan her ud:

På afstand ser det sådan her ud.

Det er mega fedt og endda næsten gratis når du selv kan printe det på skolen eller hos en homie hvis du ikke selv har en inkjet ovre i hjørnet.
Download programmet gratis her: http://www.photo-freeware.net/rasterbator.php

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
Feffe
- Site Admin
- Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
- Kontakt:
Da jeg ommøblerede havde jeg også en stor væg som manglede et eller andet. jeg kontaktede en bekendt som ejer at plakat og ramme hus og byttede et spejl jeg havde fået i gave til den gamle stue, men som jeg aldrig havde fået op at hænge. Jeg ville hellere have et der var 3 gange større og det fik jeg så.
Det ser sådan ud:

Det ser sådan ud:
www.boernekunst.dk er bestemt også en mulighed 
Psy > Det ligger nede i Prinsensgade helt oppe ved Vesterbro
Psy > Det ligger nede i Prinsensgade helt oppe ved Vesterbro
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt: