For en del år siden var vi to diskoteker der slog os sammen til et. På det tidspunkt havde vi selv investeret i udstyr og havde ikke problemet med at skulle ligge penge ud.. Vi aftalte så at en del af indtægterne gik til diskoteket. På den måde fik begge parter lidt penge og der var penge til at købe nyt udstyr.
De andre stoppede så her til sommer og vi var fra starten enig om at dele værdien af udstyret. Altså udregne nuværede brugt pris for det alt, og dele beløbet ligeligt mellem alle. Det krævede så at de fik en del penge fra diskoteks kontoen, men så fik de nogle penge ud af de år de har arbejdet med det, og jeg har stadig muligheden for at forsætte. Alle parter er glade.
Så mit råd er at bruge lige mange penge fra starten, og så lade diskoteket tjene penge til nyt udstyr. Så er i ene om at eje alt udstyr, og kan dele det ligeligt hvis i skulle stoppe.
Det fungerede godt for mig. Og vi var og er stadig rigtig gode venner..
En anden ting jeg er kommet i tanke om efter jeg har været igang i nogle år er, at jeg mangler dato og pris på alt det udstyr jeg har købt. Er rart og have når tingene skal prissættes og sælges.
Held og lykke med det..

Hurtigere klovn, hurtigere..