Købe lidt dyrere ting af private over nettet
Redaktør: Moderators
Købe lidt dyrere ting af private over nettet
Hej CA.
Jeg har set en annonce inde på Baboom.dk, men en Toshiba bærbar der sælges.
Sælgeren virker meget pålidelig, men da prisen er 7000 vil jeg lige høre, HVIS jeg skulle være så uheldig at han snyder mig, ved enten aldrig at sende varen, eller sende omgang lort, hvad kan jeg da gøre?
Jeg regner med at betale via. bankoverførsel.
Mvh EMR
Jeg har set en annonce inde på Baboom.dk, men en Toshiba bærbar der sælges.
Sælgeren virker meget pålidelig, men da prisen er 7000 vil jeg lige høre, HVIS jeg skulle være så uheldig at han snyder mig, ved enten aldrig at sende varen, eller sende omgang lort, hvad kan jeg da gøre?
Jeg regner med at betale via. bankoverførsel.
Mvh EMR
det er ret simpelt, undgå bankoverførsel, brug som kloojve siger, efterkrav.. når du skal modtager pakken privat eller på posthuset har du KRAV på at åbne pakke inden du skriver under på du har modtaget den. postbuden er dog ofte ik særlig glad for det med sådan er dine rettigheder, hvis du skriver under på du har modtaget pakken, skriver du også under på indholdet er rigtig!!. så hvis han bare har sendt 2sten og du har skrevet under på at du har modtaget pakken. så har du en rigtig dårlig sag ergo faktisk ingen sag. så altid åben pakken før du skriver under det din ret.. hvis der så modforventning er 2 sten i pakken og ikke en acer bærbar kan du nægte og tage mod pakken og posten skal ta den med tilbage og sende tilbage til "sælger"

- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jeg kiggede lidt på det og ja der er noget at spare men om det kan svare sig i tilfælde af at den går i stykker ville jeg personligt ikke mene.
I England er moms'en på 17,5 % hvorimod den i Danmark er på 25% det er allerede en besparelse på 7,5 %
Jeg kiggede lige hurtigt på en Fujitsu Siemens AMILO L1718 for et eksempel
I Danmark er den billigste pris.
5.895 kr.
I England er den.
449.99£ hvilket omregnet er 4.841 kr.
Det er så en besparelse på: 1054 kr.
Jeg regnede ud at forskellen på selve salgsprisen (uden moms) er 458 kr. dyrer ved den danske forhandler i forhold til den engelske.
Fragtomkostningerne ligger nok ca. på 200- 300 kr.
Men den danske forbrugerstyrelse ikke hjælpe dig i England.
Dog er der www.forbrugereuropa.dk som hjælper i sådan nogen sager.
Hvis uheldet er ude og den skal fragtes til England grundet en defekt så er det ret tidskrævende.
Jeg ville ikke købe elektonik i udlandet vha. postordre.
I England er moms'en på 17,5 % hvorimod den i Danmark er på 25% det er allerede en besparelse på 7,5 %
Jeg kiggede lige hurtigt på en Fujitsu Siemens AMILO L1718 for et eksempel
I Danmark er den billigste pris.
5.895 kr.
I England er den.
449.99£ hvilket omregnet er 4.841 kr.
Det er så en besparelse på: 1054 kr.
Jeg regnede ud at forskellen på selve salgsprisen (uden moms) er 458 kr. dyrer ved den danske forhandler i forhold til den engelske.
Fragtomkostningerne ligger nok ca. på 200- 300 kr.
Men den danske forbrugerstyrelse ikke hjælpe dig i England.
Dog er der www.forbrugereuropa.dk som hjælper i sådan nogen sager.
Hvis uheldet er ude og den skal fragtes til England grundet en defekt så er det ret tidskrævende.
Jeg ville ikke købe elektonik i udlandet vha. postordre.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Nej okay, så meget er der ikke at spare. Synes også det er vigtigt som du siger, at det er nemt at få den reperaret, for vi ved jo alle at før eller siden kommer der jo en defekt på sådan en computer. Og hvis jeg så skal bruge den i skolen og alle mine notater er der på, er jeg på spanden hvis den først skal helt til england.
Også knapt så fedt med engelsk tastetur, til at overleve men alligevel irriterende i længden.EMR skrev:Nej okay, så meget er der ikke at spare. Synes også det er vigtigt som du siger, at det er nemt at få den reperaret, for vi ved jo alle at før eller siden kommer der jo en defekt på sådan en computer. Og hvis jeg så skal bruge den i skolen og alle mine notater er der på, er jeg på spanden hvis den først skal helt til england.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.