Hvorfor er jeg ikke administrator på min egen com?
Redaktør: Moderators
Hvorfor er jeg ikke administrator på min egen com?
..er jeg ikke administrator på min egen com?! Det er da flabet..! Og Vista siger det hele tiden. Any help?
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Den siger vel bare du skal have Admin rights for at udføre en given handling?
Det er der ikke noget unormalt i - Vista er skruet helt over, hvad sikkerheds pop-ups angår.
Hvis der ikke er andre brugerprofiler på computeren, ja så er du jo helt automatisk admin.
Du kan slå alt det der sikkerheds gejl fra, så den kører mere i stil med feks XP.
Har ikke lige link til tråden, men brug søg her i forum, og søg efter ´Vista XP´ - så kommer der en tråd, hvor Ziavgo har skrevet en udførlig guide til at slå det fra.
Det er der ikke noget unormalt i - Vista er skruet helt over, hvad sikkerheds pop-ups angår.
Hvis der ikke er andre brugerprofiler på computeren, ja så er du jo helt automatisk admin.
Du kan slå alt det der sikkerheds gejl fra, så den kører mere i stil med feks XP.
Har ikke lige link til tråden, men brug søg her i forum, og søg efter ´Vista XP´ - så kommer der en tråd, hvor Ziavgo har skrevet en udførlig guide til at slå det fra.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
http://www.chartattack.dk/viewtopic.php ... dmin+rightDe mange irriterende spørgsmål, er en del af den forøgede sikkerhed i Vista.
Du kan deaktiver funktionen ved at gøre følgende:
1: klik på start og vælg kontrolpanel.
2: klik på klassisk visning i kontrolpanel vinduet (Det gør det lidt nemmere).
3: Dobbeltklik på brugerkonti ikonet.
Brugerkonti dialogboksen åbnes. Her kan du foretage forskellige former for indstillinger, som har relation til de forskellige brugers konti.
4: klik på linket: Slå brugerkontostyring til eller fra, nederst i dialog boksen. Efter bekræftelse af operationen åbner der en dialog boks, som hedder Slå brugerkontostyring til eller fra. Og det er her du skal slå funktionen fra.
5: Fjern markeringen i feltet ud for Brugerkontokontrol til at hjælpe med at beskytte computeren - og klik på OK
Maskinen skal genstartes, for at ændringerne træder i kraft. Du skal derfor svare ja til at genstarte maskinen.
Håber du forstår min lille guide.
Zivago
Topic er her, og så står alt forover ca i bunden.. Enjoy
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland