Ny bærbar til min fader, packard bell?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

EMR

Ny bærbar til min fader, packard bell?

Indlæg af EMR »

Hej.

Min far er tandlæge og står at skal til at erhverve sig en bærbar. Det skal være en bærbar af kaliber, så godt grafikkort og pænt hurtig processor er et must. Den skal køre et ret heavy program til den nette sum af 20.000 kr.

Da jeg ikke aner det helt vilde om computer spørger jeg nu jer til råds, om hvad i kan anbefale og hvad man skal holde sig fra.

Jeg så denne her packard bell i elgiganten til 8999,- - kan i sige noget om den? Packard Bell generelt og grafikkortet, er det noget lort eller hvad?
Link: http://www.packardbell.dk/products/b%C3 ... -1197.html

Mvh EMR
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

hvad skal den ca ligge omkring ang. pris ?
EMR

Indlæg af EMR »

10.000 - 15.000. Men er åben for andre bud :)
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Jeg ville nok sige at hvis den absolut skulle køre det program bedst muligt ville jeg anbefale en stationær computer..

Men jeg er vel lidt bagud.. måske du kan finde en bærbar som er ligeså stabil osv.. det spørgsmål må jeg jo så føre videre til jer andre (:
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Som jeg engang skrev i en anden tråd har vi rigtig mange fejl på Packard Bell, der hvor jeg arbejder.
Billede
bluenzi
Kontakt:

Indlæg af bluenzi »

never ever Packard Bell!!!!!

dem jeg kender til er KUN problemer!!!
EMR

Indlæg af EMR »

Maunus skrev:Jeg ville nok sige at hvis den absolut skulle køre det program bedst muligt ville jeg anbefale en stationær computer..

Men jeg er vel lidt bagud.. måske du kan finde en bærbar som er ligeså stabil osv.. det spørgsmål må jeg jo så føre videre til jer andre (:
Ikke for at disse, men der er jo nok en grund til han siger BÆRbar? :) Hehe.

Okay, packard bell er IKKE en mulighed så. Zepto ved jeg ikke rigtig med, har også hørt extrem meget dårligt om dem.
Brugeravatar
Cubefyr
Chart Attack VIP

Indlæg af Cubefyr »

EMR skrev:
Maunus skrev:Jeg ville nok sige at hvis den absolut skulle køre det program bedst muligt ville jeg anbefale en stationær computer..

Ikke for at disse, men der er jo nok en grund til han siger BÆRbar? :) Hehe.

Okay, packard bell er IKKE en mulighed så. Zepto ved jeg ikke rigtig med, har også hørt extrem meget dårligt om dem.
Kig herinde

http://www.shg.dk
http://www.computerbutik.dk
http://www.acer.dk

Håber du kan bruge siderne! :)
PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

Indlæg af PinK^^ShadoW »

har hørt de her kan klare lidt af vært...

http://alienware.dk/product_pages/noteb ... fault.aspx
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
EMR

Indlæg af EMR »

PinK^^ShadoW skrev:har hørt de her kan klare lidt af vært...

http://alienware.dk/product_pages/noteb ... fault.aspx
Ja, men er leverandøren i DK eller USA? Der skal jo helst være DK tastatur på.

Tak for links Cubefyr, vil kigge nærmere på dem :)
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Zepto kører fortiden ned nogle tilbud på bærbar computerer. Du kan vælge en standard computer og konfigurere den efter behov, og det er til en ok pris.
Men tjek det lige ud, det kan være det er noget: http://www.zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx

Kender et par stykker der har en, og de har ikke haft problemer med dem.
Hurtigere klovn, hurtigere..
Acid
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Aldrig Pakard Bell, ikke andet end problemer :-D

Jeg ved godt at mange er vilde med Zepto, men jeg er ikke meget for dem. Mange af dem bliver extremt varme, og selv om de siger at udstyret godt kan holde til det, sløver det enhver maskine der er varm.

Jeg har altid været stor fan af HP maskiner. Jeg har lige købt den her maskine selv.

Masser af kræfter, god grafik. Eneste minus jeg har er at den er ret tung, i forhold til mange andre maskiner, men det skyldes bla. at er der bredskærm på den.
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
EMR

Indlæg af EMR »

Acid skrev:Aldrig Pakard Bell, ikke andet end problemer :-D

Jeg ved godt at mange er vilde med Zepto, men jeg er ikke meget for dem. Mange af dem bliver extremt varme, og selv om de siger at udstyret godt kan holde til det, sløver det enhver maskine der er varm.

Jeg har altid været stor fan af HP maskiner. Jeg har lige købt den her maskine selv.

Masser af kræfter, god grafik. Eneste minus jeg har er at den er ret tung, i forhold til mange andre maskiner, men det skyldes bla. at er der bredskærm på den.
Hvordan er grafikken på sådan et svin?
Acid
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Det er lidt svært at sætte tal på, men jeg har siddet og spillet UT3 på den med grafik indstillingerne på medium/high, og det kørte uden at hakke. Jeg har faktisk ikke rigtigt fundet noget som den ikke kunne køre, så jeg vil sige at den er god :-D

Den har 128 Mb fast grafikram, men hvis det er nødvendigt kan den trække op til 895 mb over.

Noget man dog skal være opmærksom på med skærmen er at den har glossy overflade. Det foretrækker jeg klart frem for en mat overflade, men det er meget forskelligt fra person til person, så det er værd lige at tjekke hvad man bedst kan li'.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Acid skrev:
Den har 128 Mb fast grafikram, men hvis det er nødvendigt kan den trække op til 895 mb over.
Du mener shared???
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Acid
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Cokeline skrev:
Acid skrev:
Du mener shared???
Både og, for grafikkortet har 128 mb i sig selv. Hvis det så har brug for mere ram trækker det på computerens ram.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Okay så 128 er dedikeret til og resten trækker den fra ram...
Senest rettet af Cokeline 31 okt 2007, 00:01, rettet i alt 2 gange.
Acid
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Ja :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg er og har aldrig været meget for dedikerede ram. Hvad klarer den i 3DMARK06 ?

Jeg ejer selv en zepto men kan ikke helt følge de problemstillinger du beskriver.
Besvar