Bærbar i problemer

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Bærbar i problemer

Indlæg af FrZ »

Sidder med min kærestes bærbar, og den er VIRKELIGT begyndt at opføre sig underligt.

Nem Note Office M1, Win XP sp2, Explorer 7.0 og Firefox 2.0.

Pkt. 1) Den vil næsten kun logge på danske hjemmesider - lidt op og ned. Lige nu kan den end ikke finde google :S

Pkt. 2) Under netværksindstillinger er der ligesom installeret to netværksforbindelser på samme forbindelse. Den aktiverer begge når den får et LAN kabel. Hvad er dette og kan det være grunden til den yderst ustabile forbindelse? (Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller & 1394-netværkskort). Den sidste lyder lidt skummel?!?!

Pkt. 3) Den kan SAGTENS stadig være på Azureus og hente med 800 kb/sek, der har den ingen problemer. Men altså end ikke pinge google :s (med Azureus kørende og uden)

- En ting jeg ved, er at kæresten på en eller anden måde fik noget "Client Service for NetWare" ned, som jeg absolut ikke kan fjerne. De 1.000 guides der ligger på nettet, fungerer ikke her - tror det er den som fucker systemet op, men jeg er ikke helt klar over det :/

Nogen der har været ude for noget lignende, eller tror de har en idé, er de yderst velkomne. Ellers tror jeg snart der er en format c:\ på vej :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Det sidste netærkskort har jeg også til at stå (1394-forbindelse) så tror den er meget normal. Mener det er fire-wire stikket. Så burde ikke have indflydelse på netværk.
Det lyder mere til at det er den "Client Service for NetWare" du skal have dræbt. Det er et klient program til netærket, og kan sikkert godt kun have indflydelse på de porte internettet bruger..
Ved desværre ikke hvordan det kan gøres. :roll:
Hurtigere klovn, hurtigere..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DJ_Falcon skrev:Det sidste netærkskort har jeg også til at stå (1394-forbindelse) så tror den er meget normal. Mener det er fire-wire stikket. Så burde ikke have indflydelse på netværk.
Det lyder mere til at det er den "Client Service for NetWare" du skal have dræbt. Det er et klient program til netærket, og kan sikkert godt kun have indflydelse på de porte internettet bruger..
Fik fjernet Netware (ups, så var det heller ikke sværere) :oops:

Men det har absolut intet hjulpet - var også selv ret overbevidst derom :(

Kan simpelthen ikke forstå, at den kan pinge nogen ting, men ikke andre - som om det er hos DB Net fejlen ligger :S
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

FrZ skrev:
DJ_Falcon skrev:Det sidste netærkskort har jeg også til at stå (1394-forbindelse) så tror den er meget normal. Mener det er fire-wire stikket. Så burde ikke have indflydelse på netværk.
Fik fjernet Netware (ups, så var det heller ikke sværere) :oops:

Men det har absolut intet hjulpet - var også selv ret overbevidst derom :(

Kan simpelthen ikke forstå, at den kan pinge nogen ting, men ikke andre - som om det er hos DB Net fejlen ligger :S
Prøv at lave en tracert på en af de sider du ikke kan komme ind på og sammenlign det med en tracert på en af de sider som du godt kan komme ind på. På den måde vil du kunne se hvor langt din forespørgsel kommer. Kan også være at din host fil er blevet fucked eller at dns indstillingerne er sat op til en suspekt DNS server (ipconfig /all)!

Det er hvertfald hvad jeg lige ville prøve at kigge på i første omgang.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Har du et stykke software, der kunne hjælpe mig?

Umiddelbart er der intet galt med dns'en... - selvom det er meget oplagt, at der er et eller andet i gateway'en, som er fucket op :S
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

CMD
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hmm... jeg kan huske, at der for nogle år tilbage, var en form for hijacker ude, som angreb/overtog Host filerne. Den sørgede for, at der var populære sider, man ikke kunne finde. F.eks google.
For at få det til at virke igen, skulle man vist slette host filerne og genstarte maskinen.
Såvidt jeg husker, bliver der lavet nye hostfiler automatisk. Er ikke helt sikker.

Noget tyder på, at det er det du er "ramt" af.

Jeg skrev engang en vejledning i at fjerne denne host hijacker. Skal se om jeg kan finde den. Ellers må du søge på nettet,

Zivago
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

1394-netværkskort er fordi du kører Windows 2000/xp eller vista.
Der installer den en "ting" som gør det mulig at lave en "BRO"
Altså forbinde f.eks trådløs netværk med lokal..

"Ved ikke om nogen har svaret på det, gad ikke læse det det efter "
Slet mig
axci

Indlæg af axci »

Er det også på andre internet forbindelser end hendes egen?

Jeg havde forwarded stort set alle porte i min zyxel router, og det gav store problemer med browsing på nettet da den på en eller anden måde blev overbelastet på det. Derimod kunne jeg sagtens være på irc eller downloade uden problemer, men fik mange gange ping timeout på web sider.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

frz:

Instaler www.superantispyware.com og hijackthis, fra www.spywarefrí.dk og smid loggen herinde, så kan jeg nok hjælpe dig,
Besvar