Musik til gangster/mafia/1930'er fest?

Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
friis3450

Musik til gangster/mafia/1930'er fest?

Indlæg af friis3450 »

Hej alle!

Jeg skal ud og spille til et stort arrangement hvor publikum er blandet fra 16-45 år. Der er et tema som beskrevet i titlen, kan i hjælpe med fed, dansabel musik i den genre?
Det skal siges at jeg overhovedet ikke skal spille denne type musik hele tiden, men bare lige komme med et par numre i løbet af aftenen for at twiste den lidt :)

Indtil videre har jeg følgende ideer:

- Vince Giordano & His Nighthawks Orchestra - Shake That Thing
- The Manhatten Rhythm Kings - Happy Feet

Begge fra "The Aviator" soundtracket som jo må siges at være yderst præget af denne stilart. Ellers har jeg overvejet noget fra Christina Aguilera's "Back To Basics" som netop har rødder i 1930'erne og 1940'erne..

Håber i kan hjælpe med nogle fede ideer! :)
Brugeravatar
Zster

Indlæg af Zster »

Jive musik sådan generelt... Og swing musik!

Tag et kik på det oldgamle mega-maxi-mix:
Jive Bunny and the Mastermixers - Swing the mood
Det holder stadig :D

Hvad med Rat Pack musik? Frank osv..
Billede
Jeg kan sagtens huske hvordan det var at være 16 og danse foran bashøjttaleren indtil der opstod fysisk interferens mellem musikkens rytme og mit hjerteslag - brystbenet blev udsat for modstridende tryk fra lyd, hjerte og åndedræt - hvis man så holder vejret let når slagene er i den rette interferens kan man komme i en tilstand som på vej til besvimelse.
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Super Zster! .. Havde også kigget på Frank, men skal nok mere over i noget jive som du siger, noget som de "unge" også synes er fedt at danse til.. Tjekker lige megamixet!
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Haha har lige luret Jive Bunny megamixet - havde det allerede, det have jeg fuldstændig glemt! - det er jo virkelig en megamix-klassiker!
Habitat
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af Habitat »

friis3450 skrev:Haha har lige luret Jive Bunny megamixet - havde det allerede, det have jeg fuldstændig glemt! - det er jo virkelig en megamix-klassiker!
Har du eller en anden mulighed for at smide det mix op (Jive Bunny mixet)? :D
Camp/aedruSvin 2008 @ Skanderborg Festival
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg har en del Jive bunny mixes det er dog ikke 30'er ville jeg mene..

Kode: Vælg alt

Jive Bunny & Master Mixers - Let's Twist
Jive Bunny & The MasterMixers - Medley- Party Animals
Jive Bunny & The MasterMixers - Medley- Swing The Sixties
Jive Bunny - Lover's mix
Jive Bunny - Rock 'N Roll Party Mix
Jive Bunny and the Mastermixers - Swing the Mood (Dance Hall Version)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Der var tonsvis af kunstnere der spillede den type musik.
Det var Big Bandets æra, fra slutningen af 20rne til slutningen af 40rne.

Hvis du kan finde musik med nogle af disse kunstnere, så skal det nok blive festligt :)

Paul Whiteman, Ted Lewis, Harry Reser, Leo Reisman, Abe Lyman, Nat Shilkret, George Olsen, Ben Bernie, Bob Haring, Ben Selvin, Earl Burtnett, Gus Arnheim, Rudy Vallee, Jean Goldkette, Isham Jones, Roger Wolfe Kahn, Sam Lanin, Vincent Lopez, Ben Pollack, Shep Fields, Louis Armstron, Duke Ellington, Cab Calloway, Don Redman, Fletcher Henderson, Earl Hines, Jimmie Lunceford, Chick Webb, Benny Goodman, Artie Shaw, Tommy Dorsey, Shep Fields og Glenn Miller.

Ja, der er lidt at gå igang med - og skal der lidt mere knald på, så er der jo altid (relateret til ´Mafia´ i temaet) Den Danske Mafia.
Jeg kender ingen der ikke kan hitte u´a´ og synge med på en John Mogensen, når mafioso-vesten er blevet godt fugtet med Illegal Bourbon ;)

Jeg har et Glenn Miller Band album - dog uden cover, så jeg aner ikke hvad tracks hedder på skiven.
Men det er fed Swing, især hvis der skal lidt Tommy-Gun stemning til under en festmiddag :D
Jeg smider den op i løbet af det næste døgn.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
friis3450

Indlæg af friis3450 »

TOP FEDT PLYS! :D

Habitat --> kommer desværre ik i nærheden af min musikdatabase før fredag.. Men måske Coke kan smide sine mixes op? :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
friis3450

Indlæg af friis3450 »

Takker endnu engang plys!
Besvar