Gigabytes "forsvundet"? :s

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kri

Gigabytes "forsvundet"? :s

Indlæg af Kri »

Hey.

Nu er jeg efterhånden godt træt af at jeg _ALDRIG_ har over 18gb fri, når jeg rydder op.

Oprindeligt har jeg 80 (eww), men selvom jeg rydder op (sletter unødvendige programmer, spil, musik osv.) har jeg, som sagt overstående, aldrig mere end 20 gb. Også selvom jeg kører en diskfragmentering (ingen anelse om effekt på gb), har det nada effekt.
Så! nu sidder jeg igen, igen, igen og tænker over "hvorfor?" og "hvor fanden bliver de af?!".

Er der nogen måde at se hvad der guffer ens gbytes?
Kan man rydde mere op (uden at formatere)?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Det er en masse filer som kan gemme sig rundt omkring...

Prøv at åbne denne computer

Gå op i Funktioner > Mappeindstillinger > Fanbladet Vis og fjern fluebenet ved > Skjul beskyt operativsystem filer og Hvis Skjulte mapper og filer og tryk OK

Så går du ind på dit C:\ drev

Documents and Settings > "dinbruger" > Lokale indstillinger > og så sletter du alt hvad du kan inde i mapperne "Temp" og "Temporary Internetfiles"

Derefter prøv at gå ind i C:\Windows der ligger der sikkert en masse mapper som hedder noget med KB til at starte med. Dem kan du også slette.

Det er installationsfiler for Windows opdateringer.

Og så tøm også lige "temp" mappen i C:\Windows

Hvis du fx. ikke bruger dvale funktionen i windows så kan du også deaktivere den det giver nemlig det antal du har af ram ledigt på hardisk.

fx. 1 GB ram = 1 GB på harddisken når dvale-funktionen er aktiveret.

Den deaktiver du ved at højreklik på skrivebordet> Egenskaber > Fanbladet "Pauseskærm > Stømstyring > Fanebladet "Dvale" > Fjern markeringen i "Aktiver Dvale" og tryk OK.

Prøv at gøre det og se hvor meget det giver.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Kri

Indlæg af Kri »

Cokeline skrev:
Derefter prøv at gå ind i C:\Windows der ligger der sikkert en masse mapper som hedder noget med KB til at starte med. Dem kan du også slette.
.
Først og fremmest, tak for hjælpen! :)

Men de filer snakker om (KB), er det disse?

Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ahhh ja sorry!

Det er alle dem med >$< tegnet
Kri

Indlæg af Kri »

Cokeline skrev:Ahhh ja sorry!

Det er alle dem med >$< tegnet
Okay :)

Er oppe på 19.1 gb nu!

takker:)
BetteMand
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af BetteMand »

Du kunne jo også bruge programet SuperCleaner som finder en hel del, i min egen computer som kun er et halv år gamml fandt den 1.19 gb i små filer rundt på computeren ...
BetteMand Out..:D
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

$ står for skjult, det samme hvis du vil lave et skjult drev din lillesøster eller andre ikke må kende til, så ender mapping af drevet med '$', eller et skjult serverdrev.

Bare en lille forklaring til kri :)
He who dies with honor is a dead man!
Kri

Indlæg af Kri »

BetteMand skrev:Du kunne jo også bruge programet SuperCleaner som finder en hel del, i min egen computer som kun er et halv år gamml fandt den 1.19 gb i små filer rundt på computeren ...
Bruger rimelig ofte programmet CCleaner, som finder det værste snavs :)
bukkebrusen skrev:$ står for skjult, det samme hvis du vil lave et skjult drev din lillesøster eller andre ikke må kende til, så ender mapping af drevet med '$', eller et skjult serverdrev.

Hehe, takker :D
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Cokeline skrev:Det er alle dem med >$< tegnet
Men det er jo mapper, og ikke filer? Betyder intet at slette dem?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Kri skrev:
BetteMand skrev:Du kunne jo også bruge programet SuperCleaner som finder en hel del, i min egen computer som kun er et halv år gamml fandt den 1.19 gb i små filer rundt på computeren ...
Bruger rimelig ofte programmet CCleaner, som finder det værste snavs :)
bukkebrusen skrev:$ står for skjult, det samme hvis du vil lave et skjult drev din lillesøster eller andre ikke må kende til, så ender mapping af drevet med '$', eller et skjult serverdrev.

Hehe, takker :D
CCleaner og Fileshredder tror jeg det hedder skulle eftersigende være udemærket til at rydde lidt op i din maskine. Men klart en god idé at diskfragmentere da du gør din computer bedre og hurtigere i søgetiden, da den rydder op i alle filer som er brugte og ubrugte og dermed gør ventetiden kortere mellem dem.
He who dies with honor is a dead man!
Acid
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Acid »

Hent det program der hedder Sequoia Wiev.

Det giver dig et grafisk billede af alle dine filer, og hvor meget de fylder. Så er det nemt at se hvad der æder din hdd plads. Og så er det bare med at rydde op.

Kan hentes her:
http://www.anett-h.dk/Download/Sequoia1_3XPInstall.exe
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

nco skrev:
Cokeline skrev:Det er alle dem med >$< tegnet
Men det er jo mapper, og ikke filer? Betyder intet at slette dem?

Jeg skrev også at det var mapper? I de mapper ligger der diverse opdateringer til windows som er blevet installeret så der sker intet ved at slette dem
Kri

Indlæg af Kri »

Acid skrev:Hent det program der hedder Sequoia Wiev.

Det giver dig et grafisk billede af alle dine filer, og hvor meget de fylder. Så er det nemt at se hvad der æder din hdd plads. Og så er det bare med at rydde op.

Kan hentes her:
http://www.anett-h.dk/Download/Sequoia1_3XPInstall.exe
Fedt! Er oppe på 36 ledige gb's, takker!! :)
Besvar