Nogen der har nogle ideer til hvilket bundkort man skal anvende, hvis man vil have rigtig mange SATA forbindelser. Skal bygge et forholdsvis stort raid og jeg kan se at I/O controllere til 16 SATA porte koster omkring de her 5000. Har stødt på et bundkort engang som havde 8 SATA porte, er der nogen som kender til hvad det kunne være for et eller om der er andre bundkort med flere porte.
Det må gerne køre med Socket 775, så den kan få en Core2 duo/quad cpu.
Bare med alm ddr2 ram og så ellers ikke så meget andet spass.
Bundkort med mange SATA
Redaktør: Moderators
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Bundkort med mange SATA

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Det er faktisk bare til at lave en filserver til alle mine billeder og arbejdsdokumenter. Blev lidt nærvøs efter jeg havde en lille fejl på disken, ved ikke hvor mange dokumenter der er omfattet endnu, men jeg har "kun" en 2 måneders gammel backup, derfor vil jeg køre noget "rigtig" backup nu.
Det er vigtigt at det duer og at jeg ikke har mulighed for fejl ved spejling til andre diske.
Men det skal bare ikke lige koste kassen. Alle de der pro webservere koster jo røven ud af bukserne. Og hvis man køber en "pro" server er det typisk SCSI diske der er understøttet og jeg vil bare gerne have hotswap så det er nemt at lave backup og SATA diske er meget billigere end SCSI pr mb.
Det er vigtigt at det duer og at jeg ikke har mulighed for fejl ved spejling til andre diske.
Men det skal bare ikke lige koste kassen. Alle de der pro webservere koster jo røven ud af bukserne. Og hvis man køber en "pro" server er det typisk SCSI diske der er understøttet og jeg vil bare gerne have hotswap så det er nemt at lave backup og SATA diske er meget billigere end SCSI pr mb.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
Dj FreeLoad
- Geografisk sted: Et sted nord på, ved en bakke tæt på lindholm tror jeg nok.
- Kontakt: