fjernsupport
Redaktør: Moderators
fjernsupport
jeg ville høre om det var muligt at lave noget så jeg kunne slukke min computer hjemme, og så styre min vens computer nå jeg tænder min egen, han har den hele tiden stå tændt, så ville høre om jeg kunne logge på hans på en eller anden måde, uden han skal acceptere, eller kun aceptere engang og så behøves han ik mer ?
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Det var da forvirrende formuleret!
Du kan bruge Remote Desktop som følger med i XP/Vista.
Så logger du bare på hos ham med en bruger og din ip og så ser du dit skrivebord. Det går dog ikke helt så hurtigt som når du sad fysisk foran den.
Så ja du kan godt slukke den
Du kan godt oprette en genvej på skrivebordet også bare åbne den fil og så åbner den fjernskrivebordet. Men når en person logger på ryger den anden af så der kan ikke sidde 2 og kigge på det samme.
Der findes dog også en masse andre programmer som er mere beregnet til support som fx.
IS Llight
UltraVNC
MSN har endda den funktion.
Du kan bruge Remote Desktop som følger med i XP/Vista.
Så logger du bare på hos ham med en bruger og din ip og så ser du dit skrivebord. Det går dog ikke helt så hurtigt som når du sad fysisk foran den.
Så ja du kan godt slukke den
Du kan godt oprette en genvej på skrivebordet også bare åbne den fil og så åbner den fjernskrivebordet. Men når en person logger på ryger den anden af så der kan ikke sidde 2 og kigge på det samme.
Der findes dog også en masse andre programmer som er mere beregnet til support som fx.
IS Llight
UltraVNC
MSN har endda den funktion.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
bukkebrusen
- Captain
sorry men hvad er vpn ?, jeg skal kunne styre min computer hos min far, den står hele tiden tændt og er der hver anden weekend, lige nu får jeg ham til at gå op og starter fjernsupport over msn hver gang, men han har ik altid tid, så han spurgte om vi ik kunne finde en måde hvor han ikke skulle aceptere hvor jeg bare kunne logge på uden han aceptere.
Hehe logmein.com fungere fuldtændig lige som en remote desktop.
Bortset fra at du gør det via en webside, hvor du kan have en masse forskellige computerer inde.
Jeg har pt. 7 når jeg logger ind i på min Logmein side.
Min server
Min stadionær
Min bærbar
Min fars stadionær
Min fars Bærbar
Min søsters Bærbar
En venindes bærbar
Så hvis jeg skal hjælpe en af dem med noget, så logger jeg ind og kan fjernstyre deres maskine. Simpelt og hurtigt at sætte op.
Og nej de skal ikke accepterer noget - så din far ville ikke skulle gå op og sige accept hver gang.
Bortset fra at du gør det via en webside, hvor du kan have en masse forskellige computerer inde.
Jeg har pt. 7 når jeg logger ind i på min Logmein side.
Min server
Min stadionær
Min bærbar
Min fars stadionær
Min fars Bærbar
Min søsters Bærbar
En venindes bærbar
Så hvis jeg skal hjælpe en af dem med noget, så logger jeg ind og kan fjernstyre deres maskine. Simpelt og hurtigt at sætte op.
Og nej de skal ikke accepterer noget - så din far ville ikke skulle gå op og sige accept hver gang.