Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.
Jeg har for ca en måned siden købt en ny stationær og så har min roomie købt min gamle. På den var der installeret et par spil fra 'dengang'. Vi sidder så her og vil gå i nostalgiens fodspor og spille noget Empire Earth II. Når vi så starter spillet siger hans Amitech skærm 'video mode not supported'.
Og vi har prøvet det hele efterhånden. Geninstalleret spillet, installeret den version af DirectX som spillet kræver and so on, men intet hjælper. Og det mærkelige er, at spillet jo altid har virket på den PC, det er blot skærm, mus og tastatur som er skiftet til hans.
Nogen løsningsforslag? For jeg er ved at blive febrilsk, kender I det?
Spillet prøver åbenbart at ændre opløsningen af skærmen til noget den ikke understøtter... Det ville være det eneste tidspunkt skærmen ville skrive det.
Du kan nok godt finde det indstillingen for hvilken opløsning spillet skal køre med i regedit eller en cfg fil af spillet.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Der er vist en fil som hedder "config.ini" eller måske "cfg.ini" i spil mappen. Prøv at åbne den og tjeck om der er et punkt som hedder "resolution" eller en linje som ligner en opløsning fx. "640x480" eller noget i den stil.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^