QrazyLeg skrev:Der var en af dem der jeg ikke lige fattede pointen med. Hvad er der sjovt ved udtalen af 'fjorten'?
Du ved, du er fra Aalborg når..
Redaktør: Moderators
Ah ok. Jeg skulle bare lige vide 
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Du ved du er fra København når…
1. du aldrig har været på Nationalmuseet, Statens Museum for Kunst eller Christiansborg.
2. du kan havne i en fire timers diskussion om hvordan man lettest kommer fra Nørrebro til Valby - uden at vide hvor Roskilde ligger.
3. du kan ikke forlade din lejlighed uden at tjekke rejseplanen.dk først - selvom du skal besøge en ven der ikke har skiftet adresse i ni år.
4. du tror at evnen til at svine en anden person til på hans eget sprog gør dig multi-linguistisk.
5. du har overvejet at stikke en person ned for at bruge ordet “Staden” om København… og ikke “Staden”.
6. du tror at Kongens Have, Frederiksberg Have og HC Ørstedsparken er “natur”.
7. du betaler 4.500 for en “lejlighed” på størrelse med et klædeskab - og betragter det som et fund.
8. du har været i Malmö to gange - og er farret vild begge gange.
9. du betaler mere i transportudgifter hver måned, end de fleste i landet betaler i husleje.
10. du har ikke set mere end 12 stjerner på himlen, siden du var på lejr som lille.
11. du har ikke hørt lyden af stilhed siden 80erne… og dengang skræmte det dig!
12. du betaler 40 kroner for en øl, uden at blinke - selvom baren har købt den for 1,25.
13. du tager mode alvorligt.
14. at være alene gør dig nervøs.
15. du har flere menukort på køleskabet, end tegninger fra dine børn.
16. at tage til århus er en “road trip”.
17. Danmark vest for Storebælt er et teoretisk begreb.
18. du tager bussen for at komme til træningscenteret.
19. du har minimum fem “værste taxahistorier”.
20. du registrerer ikke sirener længere.
21. din grønthandler er tyrkisk, din italienske pizzamand er palæstinenser, dit avisbud er polak, dit favoritbartender er irsk, din buschauffør er indisk, du kører med pakistanske taxaer og din rengøringskone er lette.
22. du er mistænkelig overfor fremmede der er høflige.
23. du synes at 125 kroner for et krydse en bro er billigt.
24. din dør har minimum to låse.
25. du betragter øjenkontakt som et skjult udtryk for aggression.
26. at betale knap 20 kroner for at komme fra Rådhuspladsen til Vesterbro - med bus - er billigt.
27. du er villig til at leje et værelse ud til mystiske skabninger - bare for at dele huslejen.
28. der er ikke noget øst og vest….
29. der er Østerbro og Vesterbro.
30. når du er ude at rejse - i Mellemøsten - savner du “rigtig” fallafel.
31. du savner “rigtig” pizza i Italien.
32. du er ikke særligt interesseret i at tage ind til Rådhuspladsen nytårsaften.
33. dit biologiske ur fortæller dig hvornår du skal stille parkeringsskiven.
34. du ved hvordan man folder Metroexpress og Urban vertikalt, så du kan læse den i bussen uden at genere sidemanden.
35. hvis nogen støder ind i dig tjekker du om du har din pung.
36. filmhold i dit område er ikke spændende - men pisseirriterende.
37. folk fra “Jylland” kan ikke finde røven når det klør, men de ved at du er fra København straks du åbner munden.
38. dine lokalnyheder er landsdækkende nyheder.
39. du tror du ved bedre end nogen andre… når du faktisk… gør det.
40. gult lys betyder “sæt farten op”.
41. rødt lyst betyder “sæt farten op” fordi du kun har 1 sekund til det andet lys er grønt.
42. du bestiller mad - og får det bragt.
43. just-eat er ikke på din bookmarkliste - du har det i hovedet.
44. “palæstinensisk selvstyre” betyder Blågårdsbanden.
45. du kan argumentere for at rundetårn ikke er helt rundt, men christian den 4. siger dig ingenting.
46. du ved at elevatoren på Frederiksberg station aldrig virker.
47. du ikke kender forskellen på Nytorv og Gammeltorv.
48. du ved ikke med sikkerhed om det er Højesteret eller Byretten der ligger … well på et at stederne.
49. du venter gerne 50 minutter på at få en taxa lørdagnat, selvom du kunne gå hjem på 20.
50. du ved at pizza udtales “pitjá”.
1. du aldrig har været på Nationalmuseet, Statens Museum for Kunst eller Christiansborg.
2. du kan havne i en fire timers diskussion om hvordan man lettest kommer fra Nørrebro til Valby - uden at vide hvor Roskilde ligger.
3. du kan ikke forlade din lejlighed uden at tjekke rejseplanen.dk først - selvom du skal besøge en ven der ikke har skiftet adresse i ni år.
4. du tror at evnen til at svine en anden person til på hans eget sprog gør dig multi-linguistisk.
5. du har overvejet at stikke en person ned for at bruge ordet “Staden” om København… og ikke “Staden”.
6. du tror at Kongens Have, Frederiksberg Have og HC Ørstedsparken er “natur”.
7. du betaler 4.500 for en “lejlighed” på størrelse med et klædeskab - og betragter det som et fund.
8. du har været i Malmö to gange - og er farret vild begge gange.
9. du betaler mere i transportudgifter hver måned, end de fleste i landet betaler i husleje.
10. du har ikke set mere end 12 stjerner på himlen, siden du var på lejr som lille.
11. du har ikke hørt lyden af stilhed siden 80erne… og dengang skræmte det dig!
12. du betaler 40 kroner for en øl, uden at blinke - selvom baren har købt den for 1,25.
13. du tager mode alvorligt.
14. at være alene gør dig nervøs.
15. du har flere menukort på køleskabet, end tegninger fra dine børn.
16. at tage til århus er en “road trip”.
17. Danmark vest for Storebælt er et teoretisk begreb.
18. du tager bussen for at komme til træningscenteret.
19. du har minimum fem “værste taxahistorier”.
20. du registrerer ikke sirener længere.
21. din grønthandler er tyrkisk, din italienske pizzamand er palæstinenser, dit avisbud er polak, dit favoritbartender er irsk, din buschauffør er indisk, du kører med pakistanske taxaer og din rengøringskone er lette.
22. du er mistænkelig overfor fremmede der er høflige.
23. du synes at 125 kroner for et krydse en bro er billigt.
24. din dør har minimum to låse.
25. du betragter øjenkontakt som et skjult udtryk for aggression.
26. at betale knap 20 kroner for at komme fra Rådhuspladsen til Vesterbro - med bus - er billigt.
27. du er villig til at leje et værelse ud til mystiske skabninger - bare for at dele huslejen.
28. der er ikke noget øst og vest….
29. der er Østerbro og Vesterbro.
30. når du er ude at rejse - i Mellemøsten - savner du “rigtig” fallafel.
31. du savner “rigtig” pizza i Italien.
32. du er ikke særligt interesseret i at tage ind til Rådhuspladsen nytårsaften.
33. dit biologiske ur fortæller dig hvornår du skal stille parkeringsskiven.
34. du ved hvordan man folder Metroexpress og Urban vertikalt, så du kan læse den i bussen uden at genere sidemanden.
35. hvis nogen støder ind i dig tjekker du om du har din pung.
36. filmhold i dit område er ikke spændende - men pisseirriterende.
37. folk fra “Jylland” kan ikke finde røven når det klør, men de ved at du er fra København straks du åbner munden.
38. dine lokalnyheder er landsdækkende nyheder.
39. du tror du ved bedre end nogen andre… når du faktisk… gør det.
40. gult lys betyder “sæt farten op”.
41. rødt lyst betyder “sæt farten op” fordi du kun har 1 sekund til det andet lys er grønt.
42. du bestiller mad - og får det bragt.
43. just-eat er ikke på din bookmarkliste - du har det i hovedet.
44. “palæstinensisk selvstyre” betyder Blågårdsbanden.
45. du kan argumentere for at rundetårn ikke er helt rundt, men christian den 4. siger dig ingenting.
46. du ved at elevatoren på Frederiksberg station aldrig virker.
47. du ikke kender forskellen på Nytorv og Gammeltorv.
48. du ved ikke med sikkerhed om det er Højesteret eller Byretten der ligger … well på et at stederne.
49. du venter gerne 50 minutter på at få en taxa lørdagnat, selvom du kunne gå hjem på 20.
50. du ved at pizza udtales “pitjá”.
hvilket noglegange kan være en god idé... Der var en gut der prøvede at sælge mig fake armanijakkesæt fra sin bagagerum engang.DjMail skrev: 22. du er mistænkelig overfor fremmede der er høflige.
Udover det, så passer mange af de ting alligevel på mig på trods af jeg ikke er københavner, men "bare" er fra djævleøen
BØH
alle de her kan jeg tilslutte mig..LeFreak skrev:De er meget sjove de her "Du ved du er fra..." og findes sikkert om mange byer. Her er den om Århus, hvilket jeg synes er meget underholdende da jeg selv kommer derfra.
3. folk ikke forstår ordet træls.
4. du siger hvad klok istedet for hvad tid.
5. du bedre kan forstå en sønderjyde end en københavner.
8. der kun er 10 km. til en mark.
10. startgebyret i en taxa er under 50 kr.
11. du kan shoppe i Salling.
16. du ved 8210 er Århus V.
18. du aldrig har kørt med metro eller s-tog.
19. du kan tage en rutebil.
20. du skal have rødkål i den frikadelleburger.
21. du kan tage bussen et par stop til Spanien
22. det hedder en københavnerbirkes og ikke en thebirkes.
23. sko og tasker skarver, ikke gnaver.
24. du siger "du skal bare køre på motorvejen ude ved Ikea."
29. bette betyder lille.
31. det hedder en blæne og ikke en blist.
32. noget kan være noller (med å).
36. du siger "pråliiåhørhærægår".
37. du siger mavepumper i stedet for mavepuster.
38. ting, der gør ondt, gør NAS.
39. du spiser trøfler og ikke romkugler.
40. man kommer til midtbyen i stedet for centrum.
41. du ved, at der er humbler på de århusianske villaveje og ikke bump.
45. du bliver sulten ved tanken om Ali Baba.
Der ligger en masse af dem på det nyeste internetpestfænomen: Facebook...
Ja Down1, det er bare supernederen at de skibe skal passere Limfjorden
Ja Down1, det er bare supernederen at de skibe skal passere Limfjorden
Det kan så diskuteres. Du ved du er på Facebook når...
1. din eneste fysiske kontakt med andre mennesker er en "poke-applikation".
2. du har tonsvis af venner trods du aldrig kommer uden for en dør....
1. din eneste fysiske kontakt med andre mennesker er en "poke-applikation".
2. du har tonsvis af venner trods du aldrig kommer uden for en dør....
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Synes det er utroligt at du altid skal tilkendegive denne negative holdning. Hvad er det præcist ved Aalborg, der er så dårligt at du tilnærmelsesvist ikke kan trives her - hvordan burde byen have set ud og hvordan burde menneskerne have opført sig hvis du ville kalde det for en "udemærket" by med nogenlunde "normale" mennesker? Det er altid nemt at svine noget til hahahaaDjMail skrev:Haha og der er ingen der tvinger dig til hver gang at få ondt i røven.
Tillykke med din by, men jeg synes den er nederen - for at bruge noget lokal tale.
Og så kan jeg gentage mig selv - jo jeg er tvunget til at bo her, da min tidligere og nuværende uddannelse kun findes i Aalborg.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
Well nu har jeg heldigvis lov til at ytre mig som jeg har lyst til.
Hvis du vil have svar på dit spørgsmål må du bruge søge funktionen, da jeg jo hele tiden ytre den her mening.
Så det burde ikke være svært for dig at finde.
Men meget sjovt som folk altid ryger op når man siger noget negativt om aalborg - måske vi skulle vende den om og spørge Wonder, hvad det er der gør Aalborg så fantastisk at det intet negativt må siges om byen ?
Hvis du vil have svar på dit spørgsmål må du bruge søge funktionen, da jeg jo hele tiden ytre den her mening.
Så det burde ikke være svært for dig at finde.
Men meget sjovt som folk altid ryger op når man siger noget negativt om aalborg - måske vi skulle vende den om og spørge Wonder, hvad det er der gør Aalborg så fantastisk at det intet negativt må siges om byen ?
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
jamen jeg har ikke noget imod Aalborg lige så vel som jeg ikke har noget imod alle andre byer. Dog er der nogle elementer ved nogle ganske få byer, der ikke tiltaler mig - synes Århus og Kbh er for stor og Odense virker for rodet og alt for ødet. Har seriøst boet i det meste af Dk (med undtagelse fra øerne) og har aldrig nogensinde boet i en by hvor jeg har sagt "fucking lorteby" - dog er der nogle byer jeg ikke vil flytte tilbage til fordi man er vokset fra dem. Dette er ikke ensbetydende med, at jeg hader byen. En by er vel en by. Hvis jeg nu flyttede til Århus så vil jeg da sikkert ændre syn og hvis ikke dette ville være tilfældet, så vil jeg da ikke disse byen når jeg selv var borger af denne. Man skal vel altid prøve på at få det bedste ud af situationen - også selvom det kan virke svært til tider.
Det er forståeligt nok at vi alle har en fødeby der sikkert falder i vores personlige idealsmag - men dermed er alle andre byer da ikke noget lort. Så hvis en person ikke er lige som een selv, så er vedkommende en abe?
Vi er alle forskellige og har forskellige meninger - at du har din personlige mening/holdning om Aalborg der, efter min mening, er helt i orden. Men synes aldrig rigtig du har uddybet din mening specifikt andet end stikord. Kan være jeg har overlæst én af dine posts.
Jeg forguder ikke Aalborg - men byen har hvad jeg har behov for og det er der også så mange andre byer der har. Det eneste jeg på nuværende tidspunkt har imod byen er, at centrum er kaos for tiden.
Tror lidt du er en person der ændre personlig mening hvis en større gruppe mennesker tilslutter sig samme holdning. Eksenpelvis vil du nok forlade V4 hvis det pludseligt tiltrak et andet klientel end det klientel du forbinder med stedet. Ved ikke helt om det gav mening
Det er forståeligt nok at vi alle har en fødeby der sikkert falder i vores personlige idealsmag - men dermed er alle andre byer da ikke noget lort. Så hvis en person ikke er lige som een selv, så er vedkommende en abe?
Jeg forguder ikke Aalborg - men byen har hvad jeg har behov for og det er der også så mange andre byer der har. Det eneste jeg på nuværende tidspunkt har imod byen er, at centrum er kaos for tiden.
Tror lidt du er en person der ændre personlig mening hvis en større gruppe mennesker tilslutter sig samme holdning. Eksenpelvis vil du nok forlade V4 hvis det pludseligt tiltrak et andet klientel end det klientel du forbinder med stedet. Ved ikke helt om det gav mening
Tjen penge på din hjemmeside via
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu