En computer antal megaflops?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

En computer antal megaflops?

Indlæg af CrazyBrain »

Hvordan bestemmer man hvor mange megaflops en computer kører med, og er der nogen der har/kender et program der kan gøre det?
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg mener SiSoft Sandra kan tælle det...
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det ser ud til at virke.. Takker!
Billede
Zivago

Indlæg af Zivago »

Hvis man ikke lige vidste hvad betegnelsen "megaflop" dækkede over - så kunne man godt forledes til at tro, at det var en anden betegnelse for Windows Vista :lol:

Just a joke. :P

God weekend

Zivago
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Zivago skrev:Hvis man ikke lige vidste hvad betegnelsen "megaflop" dækkede over - så kunne man godt forledes til at tro, at det var en anden betegnelse for Windows Vista :lol:

Just a joke. :P

God weekend

Zivago
Hvis man synes at windows vista er flop, så har man ikke leget med office 2007 - større flop synes ikke at eksistere - her lige et klip/klistre omkring excel (den del af office jeg bruger mest). Lad mig sige det kort: JEG SKIFTER IKKE!
Number of rows:
2003: Limited to 65,536
2007: Over 1,000,000
Comment: Very few users need large numbers of rows.

Number of Columns:
2003: 256
2007: 16,384
Comment: Very few users need large number of columns.

Calculate speed
2003: FAST
2007: VERY SLOW
Comment: We did a test of 10,000 calculations of a small workbook and recorded key values. Excel 2003 did the task in 5 minutes. Excel 2007 took almost two hours. Excel 2007 was 20X slower. If calculation speed is important, stay with Excel 2003 unless you have a super computer with multiple processors.

Charting Speed
2003: FAST
2007: VERY SLOW
Comment: Excel 2003 created 100 charts in 8 seconds. Excel 2007 took almost four minutes to do the same task.

Chart Refresh
2003: Extremely fast, almost instantly
2007: Extrmely slow. Almost like watching grass grow.
Comment: Multiple reports of Excel 2007 being beyond slow when one changes chart data. Even reports of worksheets containing multiple graphs taking several minutes to refresh when selected.

Opening and closing files
2003: Fast
2007: Slow
Comment: Excel 2003 opened, copy some data (via a macro) and closed 100 tiny workbooks in less than 30 seconds. Excel 2007 took a minute and half to do the same task.

Conditional Formatting
2003: Limited to 3 tests
2007: Many tests are allowed
Comment: The improvement is very useful if you need conditional formatting that changes dynamically. However, posts on user forums indicate that using this feature greatly slows down Excel 2007. The alternative is static formatting ( I.E., format when you need to) using the Conditional Format Assistant.

Customizing toolbars
2003: Very customizable
2007: Limited customization
Comment: With Excel 2003 you can remove commands you don't want from the toolbars and add commands you want. And you can create your own buttons for your custom macros. With Excel 2007 you can not modify the ribbons. You can add buttons to the quick access toolbar.

Color Palette
2003: Limited colors
2007: Essentially unlimited colors
Comment: Excel 2003 is easier to use and get different colors quickly. Excel 2007 gives more choices. We call it a toss up as to the benefit.

Patterns in formatting charts and cells
2003: Many choices
2007: Patterns are no longer available for selection
Comment: Microsoft removed a feature that was very useful for those of us who fax or want to print copies from a laser (non color) printer.

Interface
2003: Menus and buttons
2007: Ribbons with buttons and text drop downs
Comment: Some will love the 2007 interface, some will hate it. Figure one to two weeks to relearn Excel basics. It most likely will take over a year before you match your past productivity.

Macro recording
2003: Fair
2007: Poor
Comment: For some reason, Microsoft has made macro recording worse in 2007, and often does not record actions with charts. Or, the action that is recorded often doesn't work. At least in Excel 2003 one got a starting point versus an empty recorded macro.

Macros
2003: VBA used
2007: VBA used
Comment: Macros you wrote in 2003 or earlier versions, especially chart macros, will likely not work and need modifications to work in Excel 2007. Recording many not give you the clues on how to fix.

Macros and workbook protection
2003: No problems
2007: Major problems
Comment: In Excel 2007, if you password protect your workbooks and they contain macros, there is no way to enable macros.

Charting - adjusting point values
2003: Easy to do by
2007: Impossible
Comment: Microsoft removed the feature that allows one to change the value of data points by dragging the point on a chart.

Customizing Macro buttons
2003: Standard feature
2007: Feature removed
Comment: One wonders why Microsoft removed. Or did they just forget to leave in?

Stability
2003: Very few reports of crashes, fail to save
2007: Frequent user group reports of crashes and not being able to save files
Comment: Looks like Microsoft rushed a product to market that wasn't ready for prime time.

File opening time
2003: No problems
2007: Many reports of problems of files not opening or very slow to open
Comment: Files will not appear in Excel 2007 when double clicked and Excel is closed. Primary workaround is to not close Excel or to first open Excel and then open the file.

Export/save as DBF file
2003: Standard feature
2007: Not available
Comment: Microsoft removed the export/save as DBF option from Excel 2007.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

FrZ skrev: Number of Columns:
Sidder faktisk lige nu med et projekt, hvor vi gerne skulle bruge 316 columns.. :(
Men gider dælme stadig ikke skifte til 2007.. Det bliver bare lavet i 2 filer istedet..
Billede
Zivago

Indlæg af Zivago »

Ja - FRZ.
Jeg er skam enig.

Zivago :D
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Zivago skrev:Ja - FRZ.
Jeg er skam enig.

Zivago :D
Det sjove er, at Outlook og Access skulle være om noget langt værre - M$ dog... Alt for tidligt ude med det release!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

CrazyBrain skrev:
FrZ skrev: Number of Columns:
Sidder faktisk lige nu med et projekt, hvor vi gerne skulle bruge 316 columns.. :(
Men gider dælme stadig ikke skifte til 2007.. Det bliver bare lavet i 2 filer istedet..
Hvorfor ikke blot køre det i to ark? De løkker I bruger, skal jo blot lige have et linieskift?

Kode: Vælg alt

For i = 1 to 256
  Sheets("Ark1").cells(1,i)...
next i

For i =257 to 316
  Sheets("Ark2").cells(1,i)...
next i
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det var selvfølgelig også en mulighed.. Men vi bruger ikke Excel til så meget, så vi har ikke været igang med at programmere noget i det.. Det meste kører i MatLab eller hjemmelavede Java-programmer.. Så er der ingen nogen problemer med at håndtere en matrice på 20x316..
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Det der er tåge-snak !! :s
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

CrazyBrain skrev:Det var selvfølgelig også en mulighed.. Men vi bruger ikke Excel til så meget, så vi har ikke været igang med at programmere noget i det.. Det meste kører i MatLab eller hjemmelavede Java-programmer.. Så er der ingen nogen problemer med at håndtere en matrice på 20x316..
true... ville også personligt hellere køre i alt andet - men ak :/
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Bruger også excel meget, og kører med 2007, synes nu det virker ganske fint. Der er bare nogle pisse irriterende fejl, nogen gange fucker tasterne op, så når jeg trykker ctrl+c tror den at jeg sletter og sådan, det er underligt, og jeg er langt fra den eneste på mit hold der oplever det. Men har ikke prøvet SP1 der lige er kommet ud, så kan jo være det er blevet bedre.
Dog er jeg ret vild med designet, det har virkelig fået et løft og er blevet meget mere funktionelt.
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

DJ LAU skrev:Dog er jeg ret vild med designet, det har virkelig fået et løft og er blevet meget mere funktionelt.
OMG

Hvordan kan du dog sige det.
Hvis der nu var en knap der hed "standart menu display" kunne man måske mene det var ok de havde forsøgt at lave noget nyt, men det er KOMPLET HÅBLØST at det har lavet den lortespasser bar. Fuck hvor jeg hadder det.

Kører både office 2003 og 2007, men damm hvor bliver man hurtigt træt af at tingene ikke sidder de steder hvor de plejer at være.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Designet i officepakken bliver grimmere og grimmere for hver eneste udgivelse. Det er utåleligt. Dog må jeg sige Word er blevet fantastisk af flere grunde.

1) Standardskrifttyperne, ja det kan ændres men det er lækkert man er gået væk fra blækslugeren Times New Roman... Lille ting, men lækker detalje
2) Det er nu muligt at arbejde med store dokumenter. .docx formatet gemmer filer i et format, der ikke fylder nær så meget af det gamle .doc format. Før var det et helvede at trække et 100-siders dokument gennem word. Det er nu faktisk muligt uden ens system er i fare for overophedning.
3) Højreklik og der kommer en quickbar frem. Macoffice har haft denne quickbar i nogle versioner. Den er lige kommet i Word og den fungerer fremragende.

Jeg er blevet en glad Office2007-bruger, og det kan faktisk lade sig gøre at skifte tilbage til det gamle 2003-design, selvom det også er grimmere end grimt.

Excel bruger jeg ikke, da jeg ikke er bange for at møde mennesker i min hverdag :wink:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Ace skrev:
DJ LAU skrev:Dog er jeg ret vild med designet, det har virkelig fået et løft og er blevet meget mere funktionelt.
OMG

Hvordan kan du dog sige det.
Hvis der nu var en knap der hed "standart menu display" kunne man måske mene det var ok de havde forsøgt at lave noget nyt, men det er KOMPLET HÅBLØST at det har lavet den lortespasser bar. Fuck hvor jeg hadder det.

Kører både office 2003 og 2007, men damm hvor bliver man hurtigt træt af at tingene ikke sidder de steder hvor de plejer at være.
Man skal måske notere sig, at MSN har brugt en mindre formue på at optimere menuerne, og at de efter flere 1000 test, har lavet "de optimale" menuer. Det er nu blot et spørgsmål om forbrugerne vil/kan lære dem?

Personligt vil jeg ikke røre office 2007 før sp2 :) [det samme gælder vista]
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Mit vista kører fremragende. Men en stor del af de opdateringer jeg får til Vista er nogen der har været gennem IBM/Lenovos afdeling inden de ryger ud til mit Windows :)
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

QrazyLeg skrev:Jeg er blevet en glad Office2007-bruger, og det kan faktisk lade sig gøre at skifte tilbage til det gamle 2003-design, selvom det også er grimmere end grimt
Nogen clue på hvordan man gør det ? Jeg har nemlig kigget lidt på google og syntes ikke lige der står noget om at ændre interfacet.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Zivago

Indlæg af Zivago »

Ace skrev:
QrazyLeg skrev:Jeg er blevet en glad Office2007-bruger, og det kan faktisk lade sig gøre at skifte tilbage til det gamle 2003-design, selvom det også er grimmere end grimt
Nogen clue på hvordan man gør det ? Jeg har nemlig kigget lidt på google og syntes ikke lige der står noget om at ændre interfacet.
Såvidt jeg ved er der ingen standard funktion til dette i office 2007. Men det kan gøres med dette lille program:

http://toolbartoggle.com/
QrazyLeg skrev: Det er nu muligt at arbejde med store dokumenter. .docx formatet gemmer filer i et format, der ikke fylder nær så meget af det gamle .doc format. Før var det et helvede at trække et 100-siders dokument gennem word. Det er nu faktisk muligt uden ens system er i fare for overophedning. :
Jo - men det kører nu meget bedre i open office efter min mening.

En ting som jeg er træt af, er at hver gang Microcrap laver en ny udgave af office, er der problemer med bagudkompabiliteten af nogen af de ting der er lavet i access, eller de avancerede funktioner i andre af programmerne. Møg irriterende. Har man brugt oceaner af tid på nogle avancerede databaser, eller regneark - går de i ged i nye udgaver af office.

Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Der er til gengæld en hel del funktioner man ikke kan i OpenOffice som man kan i Word, ren opsætningsmæssigt. Jeg har forsøgt mig med både AbiWord og OpenOffice og ingen af dem synes jeg tilfredsstiller mine behov helt lige så godt som Word faktisk gør det.

"Jamen hvad så med alle dem der kører *nix?"

- De bruger LaTeX, Hvilket også er den bedste freewareløsning, og en ordentligt alternativ til Word.
Besvar