Bræk i bærbar..

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

EMR

Bræk i bærbar..

Indlæg af EMR »

Ja efter en intens nytårsaften med masse af pagne og så videre, præsterede min fætter at brække sig en smule over min tændte bærbars tastatur (jeg blamer dig ikke, du vidste ikke engang selv hvad du havde gang i :lol: ) . Jeg slukkede den hurtigt, men kom til at tænde den igen. Pillede så batteriet ud, og lod den stå natten over. Nu prøvede jeg så at tænde den, men uden held. Den lyser godt nok når jeg sætter strøm til (det lille ikon), men den vil ikke tænde overhovedet.
Nu har jeg så taget CD-drevet ud og batteriet og sat den på et håndklæde på et gulv med varme i.

1.
Nogen der har prøvet lignende situationer, og hvad kan jeg selv gøre lige pt. ?
2. Hvor stor er chancen for at de kan lave den?
3. Er den kortsluttet eller hvad?
4. Burde jeg have gjort noget anderledes lige da det skete?
5. Hvordan er HP's service, er de hurtige eller hvad?

Det er denne computer der er snak om: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho ... g=da&cc=dk

Mvh. en desperat EMR der sørger over tabet af sin 4 dage gamle computer :)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Har du tænkt over at undersøge om forsikringen dækker "uheldet"

Zivago
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Re: Bræk i bærbar..

Indlæg af mimic »

EMR skrev:1. Nogen der har prøvet lignende situationer, og hvad kan jeg selv gøre lige pt. ?
2. Hvor stor er chancen for at de kan lave den?
3. Er den kortsluttet eller hvad?
4. Burde jeg have gjort noget anderledes lige da det skete?
5. Hvordan er HP's service, er de hurtige eller hvad?
1. Undersøge om din kammerats forsikring dækker hvis du ikke har forsikring på bærbaren.
2. Kommer jo helt an på hvor meget bræk der kom ud over den
3. Det er den nok, der er jo væske i bræk ;)
4. Sørget for at få den så tør som muligt
5. Ikke hurtigere end alle de andre ;)
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Uden at have set skaden ville jeg nok have gjort lidt anderledes. Inden jeg tændte den ville jeg nok have forsøgt at skille den ad og se om det var muligt at tørre noget af det snask væk. Når der er væske i computeren bliver det først slemt når den tændes. Bræk kommer da også til at lugte efter noget tid :) Så som tidligere nævnt, så tør som muligt.
Men det kræver også det ikke ødelægger garantien på din computer.

Men 4 dage det er da bare bad luck :)
Hurtigere klovn, hurtigere..
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jeg ville med det samme sige den er total skadet. Det er set tit, at folk har spildt lidt i, og den virker noget tid, men så pludselig virker den ikke. Så totalskade fra min side af.
EMR

Indlæg af EMR »

Update: Jeg fik den startet og kom ind i windows, men tastaturet fucker helt op, det skriver noget forkert konstant.

Prøvede at genstarte men så bipper den bare sindsygt og kommer ikke ind i windows.
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Din kammerat har sikkert en ansvarsforsikring, som dækker de såkaldte gæstebudsskader. Kontakt forsikringen ASAP og undlad at pille mere ved computeren.
kalleanker

Indlæg af kalleanker »

vi kontakter codan imorgen EMR.
Og så får rassar lige nogen bank for ikke at kunne tåle pagne !
dj wubbi

Indlæg af dj wubbi »

hey... jeg fik smidt noget vand i min bærbar... og den var oz tænt.. jeg prøvede det samme som dig men uden held... jeg havede købt en forsikring så den dækkede... og jeg fix en sprit ny... der var ikke noget at komme efter...
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Det er det gode ved tillægsforsikringer :lol: De virker !!
Hofmeister

Indlæg af Hofmeister »

Jeg sku' også engang spille smart, og væltede et glas vin ud over en ferrari bærbar til en fest jeg var inviteret til.. Den blev helt totalskadet..

Det fik jeg min ansvarsforsikring til at dække.. Men det er afgørende hvordan han fremlægger det for sit forsikringsselskab.. Jeg husker på, at han ikke må være inviteret af dig - at han bare er kommet forbi og gået ind..
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Jeg smider lige en bemærkning her...

Skulle den tilfældigvis være købt indenfor de sidste 3 måneder,
og skulle den rent tilfældigt være betalt med et American Express kort - Så er den omfattet af en 3 mdrs 100% forsikring fra American Express :P

Nå ja, måske et vild skud - men det passer 8)

Har iøvrigt en kollega der fik sin bærbare [½ år gl.] erstattet da han spildte et glas vand i den.
Han meldte skade til sin egen forsikring, og indbo forsikringen gav ham en ny.

Godt nytår.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
amh
CAs dkbn-luder

Indlæg af amh »

Plys - det nye kuld skrev:Jeg smider lige en bemærkning her...

Skulle den tilfældigvis være købt indenfor de sidste 3 måneder,
og skulle den rent tilfældigt være betalt med et American Express kort - Så er den omfattet af en 3 mdrs 100% forsikring fra American Express :P

Nå ja, måske et vild skud - men det passer 8)

Har iøvrigt en kollega der fik sin bærbare [½ år gl.] erstattet da han spildte et glas vand i den.
Han meldte skade til sin egen forsikring, og indbo forsikringen gav ham en ny.

Godt nytår.

Der skal man så liige være klar over at der på de fleste Kreditkort American, MasterCard Gold osv. er en selvrisiko på mellem 500 og 1000 kr. :) Det er der nok også på ens indbo forsikring.
EMR

Indlæg af EMR »

500-1000 kr er ingenting i forhold til de 9500 kr jeg gav for den ;) Men den er desværre betalt cash ude i computercity.
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Det væsentlige er at formulere forsikringsanmeldelsen sådan at din ven har optrådt uforsigtigt. Altså skriv endelig at han bevidst drak sig æske stiv.
EMR

Indlæg af EMR »

Bacher skrev:Det væsentlige er at formulere forsikringsanmeldelsen sådan at din ven har optrådt uforsigtigt. Altså skriv endelig at han bevidst drak sig æske stiv.

Det gjorde han jo i realiteten også? :D men han snakker vist først med deres forsikring.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

Bacher skrev:Din kammerat har sikkert en ansvarsforsikring, som dækker de såkaldte gæstebudsskader. Kontakt forsikringen ASAP og undlad at pille mere ved computeren.
Lige præcis. Det er netop derfor man har en forsikring og ellers kan din egen forsikring sikkert dække dette.
EMR

Indlæg af EMR »

Update:

VI har fået besked på at sende computeren ind til vores forsikring hvor autoriserede HP-dudes kigger på maskinen, så det er bare fjong. Oven i hatten har jeg lige tændt den og den virker fuldt ud :D Men vi sender den stadig ind in case of sene skader. Gud ved hvad mavesyre kan gøre.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg undre mig stadig over, hvorfor du "kom til" at tænde den igen hehe.
EMR

Indlæg af EMR »

Også her, og jeg har virkelig ikke anden forklaring/undskyldning end alkoholen i min krop.
Besvar