http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article374691.ece
Der må da være nogen her inde fra der skal deltage.
Skadinaviens bedste DJ
Redaktør: Moderators
Skadinaviens bedste DJ
--==Heller en god trekant, end en ond cirkel==--
Nåå - jeg synes nu det er ok regler. Men det er jo smag og behagDjMail skrev:Der er jo ikke voldsomt mange DJs herinde - og dertil er der vist ikke ret mange der spiller musik, der har en reel chance for at vinde i den konkurrence.
Dertil kommer det, at konkurrencen har nogle elendige regler såsom at overgange max må være 30 sek.... hva fanden er det
Jeg overvejede et kort øjeblik at være med.
Men - nej. Jeg er til live mega mix, når det gælder konkurrencer.
Og der er jeg sku nok blevet lidt for "træg". Det var bedre i mine unge dage, hvor jeg var rimelig hård (og spillede professionelt). Ja ja- Det var dengang. Nu må andre tage over . Hi hi.
Zivago
Jeg synes ikke at man kan opstille en konkurrence hvor man vil finde den næste skandinaviske superstar DJ og så have så stramme regler, om noget der er så essentielt for det at være DJ, nemli overgangene.
Jeg synes 30 sekunder er MEGET kort for en overgang, specielt når man tænker på den genre de ligger op til. Spiller man house - f.eks tech house er en 30 sek overgang meget kort og meget pludselig, med mindre man da mixer intro - outro, hvilket 15 min mix med et sang max på 5 numre, jo ikke ligger helt op til.
Det eneste der egentlig, kan passe med 30 sek overgange, er ben hård electro hvor man mixer peak til peak - og hvor svært er det ?
Jeg synes 30 sekunder er MEGET kort for en overgang, specielt når man tænker på den genre de ligger op til. Spiller man house - f.eks tech house er en 30 sek overgang meget kort og meget pludselig, med mindre man da mixer intro - outro, hvilket 15 min mix med et sang max på 5 numre, jo ikke ligger helt op til.
Det eneste der egentlig, kan passe med 30 sek overgange, er ben hård electro hvor man mixer peak til peak - og hvor svært er det ?
Det kan godt være, at det ikke er "svært", men derfor er der stadig nogen der er bedre end andre :)DjMail skrev: Det eneste der egentlig, kan passe med 30 sek overgange, er ben hård electro hvor man mixer peak til peak - og hvor svært er det ?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
har lagt et par sange ind og spiller jo også med mobildiskotek.. 
Ikke fordi jeg tror jeg har en chance, og jeg følger skam eller ikke regler fuldt ud, men synes da ikke folk skulle snydes for at høre lidt derinde
Har hørt lidt af de andres, jeg havde troet at standarden lå lidt højere, og ham banger dj fra kolding som ligger som nogle af de mest hørte fra DK overspammer djdk med man skal stemme på dem, mon ikke de har været ude lidt andre steder og skrive om dem selv også.. ikke fordi jeg synes deres mix er noget specielt..
Ikke fordi jeg tror jeg har en chance, og jeg følger skam eller ikke regler fuldt ud, men synes da ikke folk skulle snydes for at høre lidt derinde
Har hørt lidt af de andres, jeg havde troet at standarden lå lidt højere, og ham banger dj fra kolding som ligger som nogle af de mest hørte fra DK overspammer djdk med man skal stemme på dem, mon ikke de har været ude lidt andre steder og skrive om dem selv også.. ikke fordi jeg synes deres mix er noget specielt..
Der er jeg nu altså ikke helt enig. Man kan da fyre en masse forskellige mixformer af. Backscratch, g-spin, Dual trip. slide back, key 2 key osv. osv. Kun fantasien sætter grænsen. Der er da ingen der siger det kun skal være deciderede "overgange".DjMail skrev: Det eneste der egentlig, kan passe med 30 sek overgange, er ben hård electro hvor man mixer peak til peak - og hvor svært er det ?
Zivago
Det er rigtigt zivago, men jeg mener stadig ikke at der skal sættes en grænse så lavt - hvis overhovedet nogen.
Og nej ingen siger at det SKAL være alm. rene overgange - men det er nu den mest anvendte måde at mixe på, og hvorfor udelukke folk der anvender den ? altså Rune RK som er dommer, overholder jo ikke selv de regler når han er ude og spille.
Og nej ingen siger at det SKAL være alm. rene overgange - men det er nu den mest anvendte måde at mixe på, og hvorfor udelukke folk der anvender den ? altså Rune RK som er dommer, overholder jo ikke selv de regler når han er ude og spille.
-
gentlemanfinn
- Geografisk sted: Østerbro
Re: Skadinaviens bedste DJ
repost:Acid skrev:http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article374691.ece
Der må da være nogen her inde fra der skal deltage.
http://www.chartattack.dk/viewtopic.php?t=22326
men synes ikke rigtig standarten af mixene har været så høj i år, men der er dog stadig nogle gode f.eks. Carsten Hansens.
Ser det mere som en god anledning til at hører John Dählback på Vega
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.