Fladskærm-Fjernsyn, men hvilket.

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

sambleben
Kontakt:

Indlæg af sambleben »

vil nu også holde mig til pioneer, har selv et pioneer pdp-507Xd som jeg købte for ca, et år siden, og det er jeg rigtig glad for,
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Jeg kommer lige med en indskudt bemærkning. Jeg har fået tilbudt et Samsung 37’’ Lcd Tv, model LE37R72B til 5000kr. Jeg er rent ud sagt ikke så meget inde i TV markedet for fladskærme så ville lige høre Jer kyndige om det er 5k værd? Det er ca. 1 år gammelt og står som nyt.
Skal man skrive noget her?
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

3dotz skrev:Pas nu på med al den tv-snak.

Ellers får I tudet ørerne fulde af de folk, som føler det er sørgeligt, at man er nødt til at have et tv til at kunne underholde sig :D

...
Billede

Såååååååådan ved det gør ondt på dig når man taler dig imod
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

kloojve skrev:
nemmerlig.. jeg har Sony D3000 32" i soveværelset.. og når 2. gen. NADTV kommer.. skal jeg have et 46" i stuen.. lige pt. kører jeg med 42" fujitsu Siemens Myrica II plasma..

men igen, har du kabel tv.. er det i den grad værd at overveje et tv med DVB-C tuner :)
dvs. Når 2.gen. af NAD kommer, så er der indbygget DVB-C-tuner, så vi undgår de select bokse?
the sound won't listen!
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

wlt der er allerede DVB-C i NAD modellerne.

Derimod ser jeg det ikke i Sonys udgave som Aly ellers skrev tidligere.

Og ja, jeg ville da til enhver tid gå uden om et fladskærms-tv i dag hvis det ikke har indbygget DVB-C tuner, da vi har kabel-tv her i byen.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Linket kan du se hvilke Sony´s modeller der har en DVB-C tuner
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

wlt skrev:
kloojve skrev:
nemmerlig.. jeg har Sony D3000 32" i soveværelset.. og når 2. gen. NADTV kommer.. skal jeg have et 46" i stuen.. lige pt. kører jeg med 42" fujitsu Siemens Myrica II plasma..

men igen, har du kabel tv.. er det i den grad værd at overveje et tv med DVB-C tuner :)
dvs. Når 2.gen. af NAD kommer, så er der indbygget DVB-C-tuner, så vi undgår de select bokse?
alle De nyeste NAD tv har indbygget DVB-C, DVB-T & DVB-S

når 2. generation kommer til april / maj, har de ud over ovennævnte, også, HD dekoder, Full HD (til dem der brænder efter det) og Mpeg4 understøttelse..

så i bund og grund et tv der er klar til fremtiden..

da jeg ligesom unitedp også bor i en by hvor kabeltv er det mest gængse.. ville jeg også til hver en tid gå uden om tv der ikke har indbygget DVB-C tuner.. medmindre jeg virkelig bliver forelsket i en fed pioneer plasma.. ;)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

er dekoderen ikke ligemeget, hvis man alligevel skal bruge en selector boks til den interaktive del af kabel tv'et ?
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Der må jeg være svar skyldig, men jeg ved at NAD har en form for kortlæser indbygget, men om det hjælper aner jeg ikke.

Kloojve giv os et svar! :D
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

min tanke er at din interaktivitet jo køre over din internetlinie, eller for nogle, deres bærelinie.

Det vil dekoderen tvét næppe kunne erstatte.

men så kan man selvfølgelig droppe menu systemet og "bare" bruge kanalerne som vi kender det fra alm kabel tv
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

det der bruger internet forbindelse, er stofa / TDC's egen program guide som er smart men ikke noget jeg har brugt i den grad at jeg vil have bærelinie og box stående. desuden kan man leje film og købe ekstra pakker.. det med film er smart.. men dyrt.. så det kommer an på ens behov.. jeg ville til hver en tid undgå boxen, da den fylder.. og har man i stofa's tilfælde ikke stofanet, skal man have en bærelinie, som er endnu en box..

HD dekoderen, er i den grad værd at vente på.. den gir dig mulighed for at se HD kanaler.. MPEG4 kodningen, er til det fremtidige luftsignal, som bliver bygget når det analoge net lukker.. (dvb-t)

så vidt jeg har forstået det.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

kloojve skrev:MPEG4 kodningen, er til det fremtidige luftsignal, som bliver bygget når det analoge net lukker.. (dvb-t)
så vidt jeg har forstået det.
DVB-T er digital luftbåret signal, så tvivler på det lukker lige med det samme det er nok nærmer VHF frekvensen du tænker på.

En ting man måske lige skal være lidt opmærksom er at der faktisk er en del antenneforeninger der sender deres digital signal i DVB-T over deres fællesantenne net, så et fjernsyn med udelukkende DVB-C modtager er ikke altid lykken til kabeltv.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg ved DVB-T allerede eksisterer.. dog vidste jeg ikke at antenneforeninger allerede brugte det... man lærer noget nyt hver dag.

jeg har fået fortalt.. af en stofa gut, at når man lukker det analoge net, vil der være plads til at udbygge eller bygge en nyt net.. og det vil blive mpeg4 kodet.. men jeg er i tvivl.. dog ved jeg at mpeg4 er standard i norge.. hehe.. det er bla. derfor der kommer denne dekoder i de nye NAD tv ;)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

DVB-T eksistere jo også luftbåret, men der er en del antenneforeninger der har valgt at sende ud i DVB-T af en eller anden grund (måske fordi de første fjernsyn/dekoder man kunne købe var til DVB-T eller noget i den stil)

Jeg tror mere at når det gamle net lukker er der bare plads til lidt flere DVB-T kanaler det er vidste det eneste jeg lige kan komme i tanke om.

Det med MPEG4 kodning har jeg aldrig hørt tale om men alm DVB signal bruger en MPEG-2 transport stream samme med DVB-MPEG komprimering måske er det det han har misforstået/kalder MPEG4 ?

Her er lidt mere info om selve standarden:

http://en.wikipedia.org/wiki/DVB

EDIT

Jeg kan se at DVB-T2 bruger MPEG-4 AVC som komprimering så han har åbenbart ret :wink:

Her er et link til den tyske wiki

http://de.wikipedia.org/wiki/DVB-T2
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

anyways.. jeg skal kun bruge DVB-C og HD dekoder ;)

;);)

Canal+ HD er SUPER NICE.. og tv2sport.. hehe...
Aly
Geografisk sted: lige nede for enden af vejen og så til højre

Indlæg af Aly »

Der står også lidt på nedenstående link om hvordan det kommer til at se ud i England i fremtiden.
http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... W=dvb%2DT2
Vi mangler bare stadig i DK en Gatekeeper/udbyder, men der skulle gerne ske noget i marts.
Brugeravatar
UnitedPublic

Indlæg af UnitedPublic »

Godt at NAD så har både DVB-S, DVB-C og DVB-T og nu snart også MPEG4... så skulle man jo være sikret lidt endnu hvis man var den heldige ejer af sådan en :D
Billede
night_hawk

.

Indlæg af night_hawk »

Tjaa.. Vil stadigvæk hellere vælge Pioneer frem for NAD eller andre mærker. De står bare bedre.. så kan jeg godt overleve en enkel box mere i min samling for at se HD kanaler. Da jeg bare koder den ind i fjernbetjenigen. så hvad fanden.

og den kommer i nærmere fremtid så også til at stå inde i et clic møbel alligevel! så man ikke ser den
Billede
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

kloojve & UnitedPublic

Takker for præcis svar.

Min tanke var med NAD, da jeg selv har NAD amp's og andet NAD gejl.

Nu tror jeg så, at jeg vil vente med tiden, når den ² generation af nad, kommer, så der "lige" er det "sidste udstyr" med indbygget i tv'et.
Som sagt for mit vedkomne haster det ikke, blot min interesse for at følge med, det ville jo være lort, hvis man købe noget, uden at "føle" sig sikker i den handel, som en evt "sælger i en butik" prøver at sælge.

Man har jo hørt om provision (att. night hawk :lol: )
the sound won't listen!
night_hawk

.

Indlæg af night_hawk »

Der er så mange der får provision..? and so what?

For bare ikke på Noget pioneer. anbefalder det bare da det er den bedste skærm du kan købe til penge på market.
Billede
Besvar