Cs server.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

BenaxD
Geografisk sted: Til højre for Kebab'en

Cs server.

Indlæg af BenaxD »

Hej ville høre hvordan man lavede en cs server. Og kunne os godt bruge lidt hjælp til hvordan man starter en klan op. mig og nogle venner ville lave en.
har hørt man kan lave en server gratis på en måde?. og ellers bare et svar på hvad det koster at have en. Har en com hos min far jeg ville ha det til at virke på, altså ved at have 2 brugere på steam. en med alle spillene og så den anden bare til at starte servern op.
På forhånd mange tak :),
Ps. har søgt på google hele dagen, syntes ikke jeg fandt noget jeg kunne bruge. :)
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Slet mig
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

hov undskyld, glemte skrive det skulle være til source :)
mammut

Indlæg af mammut »

Hvis du selv vil lave en server skal er det noget med dynamisk ip eller sådan noget.
En god start på at lave en klan ville være at anskaffe sig en chan på IRC
www.mirc.com
Hvis du ikke allerede ved hvad dette program er, så er det en slag chat (Internet Relay Chat), som stort set alle cs-gamere brugere.
Ged
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

tak mammut.
noget du ved om med dunamisk ip mammut ?,
Brugeravatar
Lange
Geografisk sted: Behind the screen

Indlæg af Lange »

BenaxD
hvad skal du vide mht dynamisk ip?
____/\__\o/__ ARH ! A SHARK!
mammut

Indlæg af mammut »

Naaa jeg ved det ikke rigtigt, noget med at hvis du har dynamisk ip skifter den ofte, og du kan derfor ikke lave en server.
www.gamelaunch.dk kan man købe servere, det er dog lidt dyrt :(
Ged
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

er lidt for dyrt til mine behov, men er bare sikker på man kan lave en server gratis, hvordan ved jeg ikke.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg mener, at du kan lave en dedicated server med det lille program der følger med CS: Source.
BØH
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

ja har jeg os kigget lidt på, men der kan du jo kun joine den over lan så?, ikke ?. har hvertfald prøvet, og der kan de andre ikke joine.
mammut

Indlæg af mammut »

Ja det er netop det Benax.
Hvis man laver en dedicated og har dynamisk ip (mener jeg) kan andre ik joine :/
Men prøv igen og så skriv sv_lan 0 i konsollen.

Måske er det cl_lan :b
Ged
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

prøver om lidt, skal lige hente source på den her com :)
nesia

Indlæg af nesia »

mammut skrev:Ja det er netop det Benax.
Hvis man laver en dedicated og har dynamisk ip (mener jeg) kan andre ik joine :/
Det der er helt sikker forkert. Mit bud er at du skal have forwardet porten til til din computer, skriv hvilken router du har, så skal jeg hjælpe dig.

Eller måske har du en firewall/antivirus-løsning der blokerer.
EMR

Indlæg af EMR »

Dengang jeg gamede 1,6 (ved godt du skal have info om source) der gik jeg bare ind i New Game og indstillede spillet, da jeg så var kommet ind skrev jeg i den der boks (du går ind i ved at trykke på "½" mener jeg). Der skrev jeg sv_lan 0
Og så kunne folk joine min ip ved at jeg sendte den til dem (www.myip.dk)
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

Nesia, vi køre med en zyxel mener jeg nok den hedder :).

Emr prøver jeg lige kigge på om man kan en dag :)
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Hvis du har dynamisk ip så gå ind på http://www.no-ip.com/ og opret en konto " GRATIS "

derefter åbner du port 27015 ( mener det er dne port ) på din router også kan folk fra nettet se den !
Slet mig
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

mammut skrev:En god start på at lave en klan ville være at anskaffe sig en chan på IRC
Hvis du ikke allerede ved hvad dette program er, så er det en slag chat (Internet Relay Chat), som stort set alle cs-gamere brugere.
Quakenet siger jeg bare :D
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
mammut

Indlæg af mammut »

Yep som Ace skriver skal du bruge netværket quakenet.
Du går ind på en channel ved at skrive /j #navn
Hvis du selv vil lave din egen kanal skriver du det samme, og hvis navnet ikke er taget har du nu din egen kanal :)
Herefter kan du og 4 andre personer blive på kanalen i 2 timer og requeste det, der hedder en L bot. Jeg kan ikke lige huske command, men du kan få hjælp ved at skrive /msg Q help

Før du gør dette skal du oprette dig et auth, igen kan du få hjælp til dette ved at skrive /msg Q help eller /msg Q commands

Kanalen #needclan.dk er god til at søge efter danske medlemmer :)

Når du så har fået stablet klanen nogenlunde på benene med en 5-6 medlemmer, ville det være en god ide at melde sig til en liga eksempelvis SLAP (www.slap.dk) og begynde at spille nogen cups pcw´er osv.
#seekcw er den danske søgekanal hvor du finder kampe.
Ellers kan du bruge #pcw og #2on2 #3on3 #4on4 #5on5.
Dog ved jeg ikke om du kan finde source kampe der, da hovedparten søger efter 1.6 kampe.
Ged
BenaxD

Indlæg af BenaxD »

nu har vi snakket lidt om at købe en server, men ved sku ikke hvad de skal ligge på i slots og hvad slots er. har fundet et sted hvor det koster 180 om måneden, men 10 slots?.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

BenaxD skrev:nu har vi snakket lidt om at købe en server, men ved sku ikke hvad de skal ligge på i slots og hvad slots er. har fundet et sted hvor det koster 180 om måneden, men 10 slots?.
Kommer an på hvad du vil bruge den til..
Hvis det er til kampe har man som regel 10 slots, nogle vælger 11 slots så de kan få en HLTV med på serveren mens de spiller.
Hvis man vil have en kombineret FFA / CW server plejer man som regel at have 16 slots (8 vs. 8), så man får lidt store hold når serveren er i FFA mode.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Besvar