Kamera problemer (Sony Cyber-shot DSC-T20)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
pono
devarjokendte.dk

Kamera problemer (Sony Cyber-shot DSC-T20)

Indlæg af pono »

Hej!

Mit eneste problem med mit kamera er, at jeg kan ikke tage skarpe billeder, når blitzen er slået fra. Det er da ikke normalt for et kamera?

Hvis nogen af jer kender det kamera, og kan fortælle mig, hvad jeg skal ændre, så ville det jo være perfekt :)

Over and out
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Årsagen er at lukketiden bliver længere når blitzen er slået fra.

Eller sagt på en anden måde, den tid som billedchippen bliver påvirket med motivet er længere for at få lys nok ind til at registrere farverne.

Den forlængede lukketid bevirker at alle små rystelser du foretager på hånden også bliver registreret på billedet.

Du skal altså sørge for at der er lys nok på motivet til at lukkertiden bliver tilpas lav så rystelserne ikke ses.

Håber det var forklaring nok.

Problemet opstår ofte med små digitalkameraer fordi linserne ikke er lysfølsomme nok i forhold til hvad man kan købe til et spejlrefleks.
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

pono > Jeg har et Canon IXUS 750 hvor jeg oplever akkurat det samme som dig. Det er 'meningen', som UnitedPublic også skriver.
Billede
Besvar