Tog-Tosse-Tråden

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

3dotz skrev:Jeg fik et pænt svar fra den ansvarlige fra Kort & Godt.

Hun skrev, at hun ville veksle mine 5 øre til en brødrister. Det tænkte jeg ikke mere over end, at jeg så det som en undskyldende kommentar overfor de mange ører de får samlet sammen.

Men da jeg idag var nede og skulle høre min områdeleder omkring en brilleforsikring, så stod der en pæn brødrister til mig fra den ansvarlige.

Det havde jeg ikke lige regnet med.

...

Haha fedt! :p

hvad skete der så med de briller? Får du dem dækket ?
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Cokeline skrev:Haha så lige noget i TV omkring tog trafik i Indien.

På en strækning blev der dagligt kørt 5 mand over af tog og togene holder præcist i 20 sec.! så kører de igen. Når man så forstiller sig hvor mange folk der kører tog derover må det være frygteligt på sådan en banegård!

Billede
Jeg vil sige at med sådanne forhold, så skal danske DSB fører ikke brokke sig over togsurfing :P Synes lidt inderne giver det begreb en helt ny betydning når man ser det der.

Derudover vil jeg sige, at det der er et tog jeg godt turde snyde med billetten i. Ikke at jeg kører i tog, for det er simpelthen alt for dyrt.

Btw 3dotz (og alle andre).. Nu står jeg og skal til London her torsdag, og er jeg virkelig den eneste der synes det er tragisk at det rent økonomisk bedre kan betale sig (ikke bare semi men virkelig seriøst voldsomt) at jeg kører til Århus, henter kæresten, vi kører til Billund, betaler for at have bilen holdende i de fire dage vi er derovre, for så at køre hende til Århus igen og selv fortsætte til norden.
axci

Indlæg af axci »

Lader til at have været en temmelig kaotisk s-togs dag :)
godt jeg ikke har været ude at køre...

http://www.bt.dk/article/20080130/nyheder/80130022/
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Så på en dag hvor jeg har fri.

Det er ellers den slags kaos, som gør dagene varierede. På den anden side røvkeder man sig efter et par timer uden at lave noget.

...

Odder. Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit eksempel. Kan du ikke lige uddybe det lidt nærmere. Hvad er det med norden.
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

http://www.swisstrains.ch

Meget flot lavet. Det er dog ikke i real-time, men lavet udfra tjenestekøreplanen, og burde vise alle tog der køre netop nu. Jeg har tjenestekøreplanerne for Danmark, hvis der er en som der har mod på at kaste sig ud i en dansk version.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

3dotz med norden mener han nok nordjylland.

tror han mener det er mærkeligt at han kan komme billigere til billund og have bilen holdende i 4 dage, end han kan komme derned og hjem med tog.

Btw. Hvornår kommer der wifi i de skide tog ?
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

DjMail skrev:Btw. Hvornår kommer der wifi i de skide tog ?
Det er kommet til djælveøen - dog stadig på prøve.
nco\\ CHART ATTACK 1999
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

DjMail skrev:
Btw. Hvornår kommer der wifi i de skide tog ?
www.dsb.dk/hotspot

Der er skam Hotspot i nogle afgange - dog kun mellen Kbh og Korsør pt.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det lyder satme som en gøgler løsning.

Sendere langs strækningen og så en antenne på togets tag :)

Og så er det ok dyrt - men det er ok med mig, da det vel er at forvente i opstarten - så må man bare håbe TDC sænker prisen senere hen :)
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er TDC vi snakker om...Så det sker nok ikke de første 10 år :>
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

DjMail skrev:Det lyder satme som en gøgler løsning.

Sendere langs strækningen og så en antenne på togets tag :)

Og så er det ok dyrt - men det er ok med mig, da det vel er at forvente i opstarten - så må man bare håbe TDC sænker prisen senere hen :)
Køb 3 mobil bredbånd. 199.-/måned for 1 mbit og så kan dne også bruges andre steder end toget. Forbindelsen er stabil fra Odense-København, tunnellen undtaget.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg har ingen intentioner om nogensinde at blive kunde hos 3.

Jeg kunne måske tildels overveje Sonofon´s turbo 3g - men jeg vil heller have at DSB fik en stabil forbindelse.
Jeg gider ikke betale 199 hver måned - for en ydelse man burde kunne købe on demand i toget.

Men det er en rigtig god løsning for folk der er meget på farten, og det fungere forbløffende godt.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Lille lokalbane overhaler DSB med internet i toget:
http://ing.dk/artikel/85252
nco\\ CHART ATTACK 1999
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nu er det nok også en del nemmere at skabe internet på en lille lokalbane end på de mange tusinde kilometre togskinner, som DSB og Arriva bruger.

...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nyt fransk højhastighedstog

Den franske præsident Nicolas Sarkozy i forgrunden for præsententationen af det nye højhastighedstog.

Billede

Alstom præsenterede i går et fjerde generations højhastighedstog af prototypen AGV under overværelse af den franske præsident Nicolas Sarkozy.

AGV er designet til at køre hele 360 kilometer i timen ved hjælp af et nyt drivsystem, hvor drivkraften er fordelt på alle togets vogne.

Ved afsløringsceremonien blev der lagt stor vægt på AGV’ens futuristiske og aerodynamiske design og dets teknologiske innovationer i togets konstruktion.

AGV er det første højhastighedstog i verden, med sammenkoblede motorvogne, hvor boggierne er placeret mellem vognene.

Denne løsning giver dels den højeste grad af sikkerhed – og dels et distribueret drivsystem, hvor togets motorer er anbragt på boggierne. Det fjerner behovet for lokomotiver og øger derved det potentielle antal sæder om bord.

Hurtige miljøvenlige tog
AGV er specielt miljøvenligt med 15 procent lavere energiforbrug end andre hurtighedstog.
Det er også udstyret med de nyeste ERTMS signalstandarder, så det kan køre på alle europæiske baner. Fremstillingen af AGV vil ske på Alstom Transports fabrikker i Frankrig og i Italien.

AGV’s splinternye drivsystem er allerede blevet testet under ekstreme betingelser, da det blev brugt i det tog, som satte verdensrekord på jernbane den 3. april 2007 med en topfart på 574,8 kilometer i timen.
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

nco skrev:http://www.swisstrains.ch

Meget flot lavet. Det er dog ikke i real-time, men lavet udfra tjenestekøreplanen, og burde vise alle tog der køre netop nu. Jeg har tjenestekøreplanerne for Danmark, hvis der er en som der har mod på at kaste sig ud i en dansk version.
Det er bare SÅ billigt for DSB, at hyre en lille nørd til at lave det der på en uge... Men DSB har bare ikke åbne øjne for den slags... Generelt utroligt at de har en hjemmeside, man undres...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
BB
Chart Attack VIP

Indlæg af BB »

Problemet er bare at hvor de schweiziske toge generelt kører med en høj rettiddighed, så halter DSB noget efter.

Ja, det kører generelt fint, men hold kæft hvor har jeg holdt mange gange uden for ringsted fordi man skulle vente på det lorte tysker tog sneglede sig færdig. Heldigvis er det da slut med den slags fornøjelser.
Kører de egentlig stadig med de gamle vogne der?
BB\\
I'm not so think as you drunk i am...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Både og. Et par af afgangene bliver stadig kørt med de gamle 140 km/t nu 160 km/t lokomotivtrukne vogntog.

Men om morgenen og afgangen midt på eftermiddagen bliver kørt med de nye tyske ICE tog. Et fedt tog, som dog i Danmark stadig har et par børnesygdomme at slås med, men som fyrer den af med 180 km/t ned mod Rødby.

...
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

DjMail skrev:3dotz med norden mener han nok nordjylland.

tror han mener det er mærkeligt at han kan komme billigere til billund og have bilen holdende i 4 dage, end han kan komme derned og hjem med tog.
Og køre hjem igen. Men det er nemlig rigtigt. Det er skræmmende, at det er billigere, end at tage toget. Især når staten hyper de offentlige transportmidler.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

BB skrev:skulle vente på det lorte tysker tog sneglede sig færdig. Heldigvis er det da slut med den slags fornøjelser.
Kører de egentlig stadig med de gamle vogne der?
Ingen ændringer ved Tyskeren. Jeg skal trykke den i Hallen om ca. 10 minutter. Men de har da sat hastigheden på den op til 160 km/t. nu.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Besvar