L.O.C's nye album - nu er det der!!! (link på side 4)

Leder du efter et musiknummer, et album eller bare titlen på en sang? Så er det her du skal skrive, hvad du har behov for. Læs retningslinierne øverst i dette område.

Redaktør: Moderators

Frederik

L.O.C's nye album - nu er det der!!! (link på side 4)

Indlæg af Frederik »

Hey derude.

Der går rygte om L.O.C's nye album, Ovejanegra, er på nettet. Nogle der kan bekræfte det og evt. smide det op?

Tak på forhånd :)
Tylak

Indlæg af Tylak »

Lyder utroligt hvis det allerede er ude!
Men hvis det ER ude, så er jeg meget interesseret.

Ellers er tråden klar til når folk har det i hvert fald :blackeye:
Med rask baghånd skal kvindemund forties!
Frederik

Indlæg af Frederik »

Jah, Suspekts blev jo næsten også leaket 1 måned før.. Så det kan jo godt være realistisk :)
mammut

Indlæg af mammut »

Har også hørt nogle rygter, det skulle hedde

L.O.C.-Ovejanegra-(Advance)-DK-2008-SMO
Ged
Hr-Nilsson
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Hr-Nilsson »

Så er det bare i gang med at lede!!
Brugeravatar
Lange
Geografisk sted: Behind the screen

Indlæg af Lange »

Det har været en joke på dansk raps forum, som sagde at L.O.C.-Ovejanegra-(Advance)-DK-2008-SMO skulle have været ude på diverse download ftper og sider. Men denne er aldrig blevet preed på scenen :)
____/\__\o/__ ARH ! A SHARK!
konradsen

Indlæg af konradsen »

hvornår kommer det mayn ?
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

St. Patricks day.
BØH
Frederik

Indlæg af Frederik »

dvs. 17 marts:)
mammut

Indlæg af mammut »

Guffet fra danskraps forum:

ttp://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=21012

L.O.C.s kommende album har fået titlen
”Melankolia/XxxCouture”, og Århus V-rapperen har med sin nye plade valgt at prøve kræfter med konceptalbumstilen. L.O.C. har således begået en plade, der kredser om de syv dødssynder.

”Melankolia/XxxCouture” er delt op i to dele med syv sange i hver del. Hvor hver sang beskæftiger sig med hver sin dødssynd. Skulle nogen være i tvivl eller tilfældigvis have glemt, hvordan det nu lige er med de dødssynder, kommer her en opremsning: hovmod, Vrede, Begær, Jalousi, Grådighed, Frådseri og Dovenskab

Om valget af emne siger L.O.C.:

”Oprindeligt ville jeg bare lave syv numre, som hver repræsenterede en dødssynd tolket igennem melankoli, der oprindelig var den ottende kardinalsynd. Men så læste jeg noget om, hvordan de syv dødssynder i det moderne samfund var blevet til dyder. At man for eksempel ikke kan være en god forretningsmand uden grådighed, og at hele jagten på berømmelse er udtryk for hovmod.

Derfor delte jeg albummet op i to dele, hvor ”Melankolia” beskriver hvordan jeg ser de her synder i mig selv, mens ”XxxCouture” illustrerer, hvordan en del folk faktisk ser de selv samme træk som noget cool. Men helt basalt er det jo dårlige egenskaber ved en person, men ikke desto mindre indeholder jeg dem selv”

Musikalsk slår tvedelingen ifølge rapperen også igennem. Den indadvendte og eftertænksomme
”Melankolia” trækker på en beskidt og nedbarberet hiphoplyd med ildevarslende samplinger og tunge trommespor.

Den overfladedyrkende ”XxxCouture” er derimod støbt i en storladen og industriel lyd, inspireret af både europæisk electro og den maskinelle, Oakland-baserede hiphop-variant hy-phy. Rune Rask er hovedproducer, flankeret af Lounge Lizzards, Jo:el og amerikanske Seven.

L.O.C. har ydermere sammen med grafikeren Tomace lavet coveret, hvor hvert nummer repræsenteres af et billede, der kan medvirke til at give historien en ekstra dimension. Hvis lytteren vel at mærke selv vil det.

”Jeg synes der er en tendens i tidens hiphop-miljø til, at man skærer alting ud i pap eller lader sig begrænse af genrer. Det er musik. Show, don’t tell, og lad folk danne sig deres eget indtryk, hvis de har lyst”, siger L.O.C.

”Melankolia/XxxCouture” rammer pladebutikkerne den 17. marts.
Ged
Tylak

Indlæg af Tylak »

Synes det lyder som et spændende projekt han har valgt at bruge denne gang, men tror også der er mulighed for at hans budskab ikke kommer igennem og det derfor flopper lidt.
Men det er jo go'e gamle Liam, mon ikke det bliver sprødt? :smilebox:
Med rask baghånd skal kvindemund forties!
Frederik

Indlæg af Frederik »

Altså udover de der "jeg hører loc fordi det sejt"-drenge, så tror jeg budskabet kommer 100% igennem, efter man har hørt det lidt :)..

Her er mine smertepunkter, fucking fest til dem
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Well, LOC er jo ikke så god til at "gemme" sine metaforer, som f.eks Kasper Spez, så mon ikke folk regner den ud efter kort tid. Det tog ikke mig ret lang tid at finde ud af hvad Frk. Escobar handlede om.
BØH
Infected
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Infected »

goafreak
Og hva er det nu den handler om.? :roll:

Tror de fleste mennekser kan gætte sig til hva hans sange handler om.
Glæder mig da til at hører dette album, og skal vist også bestilles hjem i original version..
Billede
BilledeBillede
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Coke.

Hvis han har taget samme drejning som SUSPEKT ryger det ud med det samme.
BØH
mammut

Indlæg af mammut »

goafreak skrev:Coke.

Hvis han har taget samme drejning som SUSPEKT ryger det ud med det samme.
Er du også en af dem der mener de er gået pop?
Ged
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Har intet imod, at de er gået pop. De gik (imo) pop med Ingen Slukker The Stars (Det er dog et genialt album).
Men jeg er ikke vild med deres nye stil. Og slet ikke Proletar.
BØH
mammut

Indlæg af mammut »

Proletar er heller ikke et af mine yndlingsnumre, men jeg synes hele pladen er kanonfed. Ingen slukker the stars er også klart et fedt album.
Ged
Frederik

Indlæg af Frederik »

Frk Escobar, handlede så ikke om coke :)
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hvad handlede den så om?
BØH
Besvar