Tog-Tosse-Tråden
Redaktør: Moderators
Jeg kører normalt med tog et par gange om ugen, men i går fik jeg taget kraftig revanche, om end det ikke var helt efter planen 
Dagens togrejser:
På arbejde og hjem igen
Herning - Birk Centerpark - Hammerum - Ikast, 14 min. 24 kr.
Ikast - Hammerum - Birk Centerpark - Herning, 14 min. 24 kr.
Til noget fødselsdagstamtam og hjem igen
18.35: Herning - Holstebro, 30 min. 43 kr.
22.39: Holstebro - Bur - Vemb - Ulfborg - Tim - Hee - Ringkøbing - Lem - Skjern - Borris - Troldhede - Kibæk - Studsgaard - Herning, 1 time og 42 min. 118 kr.
Der hvor kæden hopper af, er da jeg skal fra Holstebro til Herning. Normalt tager rejsen cirka 30 minutter, men jeg havde overset den kæmpe omvej det sidste tog ville tage.
Normalt køres den korte rute af DSB, mens denne sene afgang køres af Arriva.
Derfor røg jeg ud på en trættende tur i et tomt tog, men det var desværre min egen fejl, at jeg ikke lige var opmærksom på rejsetiden, da jeg tjekkede afgangene på rejseplanen.dk
Dyre lærepenge, både tidsmæssigt og økonomisk
Dagens togrejser:
På arbejde og hjem igen
Herning - Birk Centerpark - Hammerum - Ikast, 14 min. 24 kr.
Ikast - Hammerum - Birk Centerpark - Herning, 14 min. 24 kr.
Til noget fødselsdagstamtam og hjem igen
18.35: Herning - Holstebro, 30 min. 43 kr.
22.39: Holstebro - Bur - Vemb - Ulfborg - Tim - Hee - Ringkøbing - Lem - Skjern - Borris - Troldhede - Kibæk - Studsgaard - Herning, 1 time og 42 min. 118 kr.
Der hvor kæden hopper af, er da jeg skal fra Holstebro til Herning. Normalt tager rejsen cirka 30 minutter, men jeg havde overset den kæmpe omvej det sidste tog ville tage.
Normalt køres den korte rute af DSB, mens denne sene afgang køres af Arriva.
Derfor røg jeg ud på en trættende tur i et tomt tog, men det var desværre min egen fejl, at jeg ikke lige var opmærksom på rejsetiden, da jeg tjekkede afgangene på rejseplanen.dk
Dyre lærepenge, både tidsmæssigt og økonomisk

Troede der var noget i vejen med mine øjne, da jeg overtog mit s-tog mod Høje Tåstrup. Der var en stor og en lille cocktailpølse, og der var noget i vejen med den lille pølse.
Når jeg så toget i monitoren virkede den til at have et blå skær. Forklaringen fik jeg på vendesporet i Høje Tåstrup. Den lille pølse var pakket ind i lyseblå folie med reklamer for folkeferie.dk
Hvis nogen så TV2 Lorry igår klokken 19.30, så var der et interview med den handicappede Henrik Larsen. Det tog han kører i skulle jeg have kørt, men byttede med en kørelærer inden. Det gik ud på at s-togslokomotivførere skulle afvise handicappede og som i det tilfælde de brugte igår ligefrem snotte personens far i hovedet.
Det ligger godt nok langt fra det jeg selv oplever. Hvis den handicappede står klar ved togets førerrum og giver tegn til, at han gerne vil med, så kommer han det også. En holdning jeg deler med alle de kolleger jeg snakker med. I den serviceaftale DSB S-tog har med de handicappede, så skal den handicappede stå klar.
Hvis der ikke er plads eller vedkommende kommer slentrende ned af perronen, så har vi ret til at køre. Men det sker stort set aldrig, men altid overraskende at se, hvor meget man kan dreje en sag. Indslaget bringer et interview med en mand og siger, at det er grundlæggende, der er problemer.
Men en mand, som godt nok er blevet behandlet uheldigt, kan ikke siges at være repræsentativt.
...
Når jeg så toget i monitoren virkede den til at have et blå skær. Forklaringen fik jeg på vendesporet i Høje Tåstrup. Den lille pølse var pakket ind i lyseblå folie med reklamer for folkeferie.dk
Hvis nogen så TV2 Lorry igår klokken 19.30, så var der et interview med den handicappede Henrik Larsen. Det tog han kører i skulle jeg have kørt, men byttede med en kørelærer inden. Det gik ud på at s-togslokomotivførere skulle afvise handicappede og som i det tilfælde de brugte igår ligefrem snotte personens far i hovedet.
Det ligger godt nok langt fra det jeg selv oplever. Hvis den handicappede står klar ved togets førerrum og giver tegn til, at han gerne vil med, så kommer han det også. En holdning jeg deler med alle de kolleger jeg snakker med. I den serviceaftale DSB S-tog har med de handicappede, så skal den handicappede stå klar.
Hvis der ikke er plads eller vedkommende kommer slentrende ned af perronen, så har vi ret til at køre. Men det sker stort set aldrig, men altid overraskende at se, hvor meget man kan dreje en sag. Indslaget bringer et interview med en mand og siger, at det er grundlæggende, der er problemer.
Men en mand, som godt nok er blevet behandlet uheldigt, kan ikke siges at være repræsentativt.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Flot billede
Har du læst på intranettet i dag. Det var vist en ups'er at jeg kørte med pølsen i fredags.
...
Har du læst på intranettet i dag. Det var vist en ups'er at jeg kørte med pølsen i fredags.
Så forstår man bedre, hvorfor FC Tåstrup ikke kendte til toget i fredags.FolkeFerie på S-togsskinner
18.02.2008
Maria Schouboe Johannessen
Vinterferien har luget ud i den mest massive myldretidstrængsel på perron 9 og 10 på Hovedbanegården denne mandag morgen.
Perronen er drypvist befolket, og helt henne ved trappen op til forhallen står fire S-togsrevisorer i deres fineste puds og venter.
På toget selvfølgelig, men denne dag et ganske særligt tog. Det er nemlig i dag, det første S-tog med udendørs reklame skal ud og vise sig på skinner, og øjeblikket efter suser S-toget til Holte til perron fyldt med lokkende ord om ferie sydpå.
Klapsalver
»Hey, hvor er det flot,« råber en af FolkeFerie.dks repræsentanter på perronen, og der bliver råbt ”bølge”, og klapsalverne sætter gang i morgenen.
En rød snor fiskes frem, og FolkeFerie.dks koncerndirektør, Folmer Risager, klipper snoren over, flankeret af S-togs salgsdirektør Niklas Marschall. Klapsalverne bryder igen den monotone morgenmyldretid, og alle stiger på toget med glade smil.
Nye veje
Det gælder også koncerndirektør i FolkeFerie.dk, Folmer Risager, som er glad for, at toget med reklamerne endelig er ude at køre.
»Det er altid herligt at være først med noget. I denne her sammenhæng er det endnu mere afgørende at være pionerer. De traditionelle reklamers effekt er faldende, og derfor er det så vigtigt, at man som annoncør hele tiden afsøger nye veje.«
...
Hvad siger i til at Lollands Banen kommer med trådløst net i alle togene som de første i DK? Gratis, det lyder som noget i andre kunne blive misundelige på
hehe.
(Og så lige noget pudsigt jeg fik at vide i musik timen i dag, den "jingle" som kommer i starten af DSB meddelserne i togene hedder pudsit nok D Es B <- altså de 3 toner som bliver spillet, synes jeg sgu var sjovt
)
(Og så lige noget pudsigt jeg fik at vide i musik timen i dag, den "jingle" som kommer i starten af DSB meddelserne i togene hedder pudsit nok D Es B <- altså de 3 toner som bliver spillet, synes jeg sgu var sjovt
Og i Tyskland er den mig bekendt D Bb - og de tyske statsbaner hed Deutsche Bahn.Maunus skrev:Og så lige noget pudsigt jeg fik at vide i musik timen i dag, den "jingle" som kommer i starten af DSB meddelserne i togene hedder pudsit nok D Es B <- altså de 3 toner som bliver spillet, synes jeg sgu var sjovt)
Gad vide hvordan den så lyder i Frankrig hvor statsbanen hedder SNCF..
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hvad laver en S-assistent? Noget indenfor S-tog kunne jeg forestille mig.... Men hun er togfører på Fjern?nco skrev:Der er min kæreste iøvrigt på indøvelse for tiden. Hun er startet som S-assistent hos Banedanmark.3dotz skrev:Så forstår man bedre, hvorfor FC Tåstrup ikke kendte til toget i fredags.
Rettelse.
Eks-lokofører taget for spritkørsel.
Lokalbanerne kører samme nultolerance som DSB og Arriva. Bare for at ingen skal finde på at skrive, at spritkørsel forekommer ofte.
Trist er det at læse, at det er sket søndag morgen. Han har fået for meget at drikke lørdag aften, og er ikke nået at blive ædru. Jeg var selv til kobberbryllup og tømte flere cola dåser, men snuste end ikke til en øldåse eller en vinflaske.
Sådan er betingelserne for at arbejde på banen. Selv ude hos nco er der ingen kære mor.
...
Eks-lokofører taget for spritkørsel.
Lokalbanerne kører samme nultolerance som DSB og Arriva. Bare for at ingen skal finde på at skrive, at spritkørsel forekommer ofte.
Trist er det at læse, at det er sket søndag morgen. Han har fået for meget at drikke lørdag aften, og er ikke nået at blive ædru. Jeg var selv til kobberbryllup og tømte flere cola dåser, men snuste end ikke til en øldåse eller en vinflaske.
Sådan er betingelserne for at arbejde på banen. Selv ude hos nco er der ingen kære mor.
...
Men ligesom mange andre store danske arbejdspladser, så var tiden en hel anden helt op til starten af 90'erne. Københavns Godsbanegård var den største aftager af flaskeøl i hele København da den havde sin storhedstid. Det er til trods for de endda kørte på Carlsberg og hentede ølvogne, og tog med hvad de kunne bære derfra af øl til eget forbrug.3dotz skrev:Sådan er betingelserne for at arbejde på banen. Selv ude hos nco er der ingen kære mor.
En nyere betegnelse er trafikdisponent. Hun skal sidde i FC Nær på Kalvebod og styrer S-togene - og dermed 3dotz (!!) Hun stoppede som togfører i januar.amh skrev:Hvad laver en S-assistent? Noget indenfor S-tog kunne jeg forestille mig.... Men hun er togfører på Fjern?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
S-tog satser på de unge. Jokeren og koncerter skal lokke flere unge til at tage S-toget
Jokeren med det mere borgerlige navn, Jesper Dahl, danner par med Harry i S-togs seneste reklamefilm. S-tog har nemlig i denne reklamefilm valgt at gå mere målrettet efter de unge, der bor i byen, og som hellere vil cykle end tage S-toget.
Ifølge salgsdirektør hos DSB S-tog, Niklas Marschall, så er Jokeren det helt rigtige valg:
»Det er en taktisk kampagne, og Jokeren henvender sig til den rigtige målgruppe, så det betyder selvfølgelig ikke et farvel til Bahnsen. Vi vil gerne gøre noget aktivt for at få fat i nye kunder, og vi arbejder meget med segmentering af vores kundebase for at kunne lave mere direkte markedsføring,« siger Niklas Marschall.
Koncert med Jokeren – kun for S-togs kunder
I den nye kampagne tager S-tog også nye markedsføringsmetoder i brug, idet S-togs kunder får mulighed for at vinde billetter til en særlig koncert med Jokeren i Lille Vega. Der vil i denne uge blive delt flyers ud i S-toget, hvor der vil være mulighed for at deltage i konkurrencen om billetter til koncerten den 28. april. Der bliver udloddet i alt 300 billetter.
Ny mulighed
Jokeren er også godt tilfreds med samarbejdet med S-tog, som giver mulighed for at skabe opmærksomhed om hans nye plade.
»Det er jo en hel ny måde for kunstnere at promovere deres musik på. Normalt bruger du et nummer, der har været et hit, i reklamen. Her gør vi det omvendt. Vi tager et helt nyt nummer og prøver at gøre det til et hit,« siger Jokeren.
Han er ikke bange for at blive for kommerciel:
»Jeg har som udgangspunkt ikke noget imod at reklamere, hvis det er en sag, som jeg støtter, som fx kollektiv trafik,« siger Jokeren.
Singlen, ”Yes Sir”, hvor Jokeren rapper sammen med Harry kan købes i alle Kort & Godt-butikker og koster 29,50 kr.