Computer - Blue screen of death ! :(
Redaktør: Moderators
Computer - Blue screen of death ! :(
Når min ven starter sin Computer op kommer der en blå skærm, og så genstarter den. Den fortsætter sådan og jeg kan ikke få den lavet ! Normalt spørger computeren mens den starter op om den skal starte fra cd'en (hvis der altså er en cd i) men det gør denne computer selvfølgelig ikke! Spørgsmålet er, hvordan får jeg formateret en computer uden at starte den helt op ? Den blå skærm kommer frem lige efter den der loading Windows er færdig. Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg synes at have prøvet alt og er lost 
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
Re: Computer - Blue screen of death ! :(
lige umiddelbart vil jeg da ikk tro at der er andet at gøre end at ominstallere windows (eller hva han nu kører).. så kan han så være heldig hvis han har noget software der kan boote via cd (fx Norton Ghost), så han kan flytte filer rundt omkring på sine drev, hvis han har en ekstern.. ved faktisk ikk om det virker med eksterne, da jeg har 2 partitioner selv, 1 til ting der kan ominstalleres igen og igen, og 1 til ting der ska gemmes, som musik, downloads osv..nastyinc skrev:Når min ven starter sin Computer op kommer der en blå skærm, og så genstarter den. Den fortsætter sådan og jeg kan ikke få den lavet ! Normalt spørger computeren mens den starter op om den skal starte fra cd'en (hvis der altså er en cd i) men det gør denne computer selvfølgelig ikke! Spørgsmålet er, hvordan får jeg formateret en computer uden at starte den helt op ? Den blå skærm kommer frem lige efter den der loading Windows er færdig. Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg synes at have prøvet alt og er lost
Det er også det, jeg vil have den formateret, men har windows installationscd'en, problemet er bare det jeg ikk ved hvordan jeg kan boote via den cd uden computeren skal til at starte opchreddy1 skrev:lige umiddelbart vil jeg da ikk tro at der er andet at gøre end at ominstallere windows (eller hva han nu kører).. så kan han så være heldig hvis han har noget software der kan boote via cd (fx Norton Ghost), så han kan flytte filer rundt omkring på sine drev, hvis han har en ekstern.. ved faktisk ikk om det virker med eksterne, da jeg har 2 partitioner selv, 1 til ting der kan ominstalleres igen og igen, og 1 til ting der ska gemmes, som musik, downloads osv..nastyinc skrev:Når min ven starter sin Computer op kommer der en blå skærm, og så genstarter den. Den fortsætter sådan og jeg kan ikke få den lavet ! Normalt spørger computeren mens den starter op om den skal starte fra cd'en (hvis der altså er en cd i) men det gør denne computer selvfølgelig ikke! Spørgsmålet er, hvordan får jeg formateret en computer uden at starte den helt op ? Den blå skærm kommer frem lige efter den der loading Windows er færdig. Håber virkelig i kan hjælpe, da jeg synes at have prøvet alt og er lost
tTænkte jeg nok, men så er jeg stået af, hvilken rækkefølge ? og så hvis man skal rykke noget med skal man bruge "+" og det kan jeg også, men hvis der er noget som skal op skal man bruge en minus knap, og bindestreg virker ikke, nogle idéer ?Cokeline skrev:Du skal ind i BIOS'en og ændre Boot rækkefølgen
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Der plejer som regel stå i bios menuen hvilke taster der gør hvad. For at navigere rundet derinde plejer det at være pile tasterne.
Boot ræækefølgen ser ca. sådan ud.
1: (et eller andet navn fra en harddisk producent og model navn
2: DVD/CD Rom.
Der er ikke meget du kan gøre forkert ved boot rækkefølgen
Tjeck evt. http://www.whitecanyon.com/how-to-change-boot-order.php
Boot ræækefølgen ser ca. sådan ud.
1: (et eller andet navn fra en harddisk producent og model navn
2: DVD/CD Rom.
Der er ikke meget du kan gøre forkert ved boot rækkefølgen
Tjeck evt. http://www.whitecanyon.com/how-to-change-boot-order.php
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
http://www.whitecanyon.com/images-pm/bo ... -setup.jpg Som vist på det billede skal man bruge minus til at flytte op og plus til at flytte med, men hvorfanden er minus på tastaturet ? 
-
Flemming Timberlake
- Geografisk sted: et sted der bliver kaldt 9900 Frederikshavn
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Kontakt:
nastyinc skrev:http://www.whitecanyon.com/images-pm/bo ... -setup.jpg Som vist på det billede skal man bruge minus til at flytte op og plus til at flytte med, men hvorfanden er minus på tastaturet ?
Sikker på at du skal rodde med det???
Minus tasten er placeret over på numepad'et (knappen helt oppe til højre under Pause/Break) eller/og til venstre for den højre shift taste.
http://www.bristol.ac.uk/is/learning/do ... ard-r1.gif
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Kontakt:
Den har du heller ikke direkte for sig selv på en bærbar.
Prøv at se om der ikke også er et minus tegn på tasten Æ. eller der omkring. Hvis ja, så skal du trykke på den taste der hedder NumLk først. Eller prøv at Page up /down istedet. Hvis det går helt galt smæk et keyboard til den bærbare.
Prøv at se om der ikke også er et minus tegn på tasten Æ. eller der omkring. Hvis ja, så skal du trykke på den taste der hedder NumLk først. Eller prøv at Page up /down istedet. Hvis det går helt galt smæk et keyboard til den bærbare.
Brug plus på alle de andre drev!?!?!nastyinc skrev:tTænkte jeg nok, men så er jeg stået af, hvilken rækkefølge ? og så hvis man skal rykke noget med skal man bruge "+" og det kan jeg også, men hvis der er noget som skal op skal man bruge en minus knap, og bindestreg virker ikke, nogle idéer ?Cokeline skrev:Du skal ind i BIOS'en og ændre Boot rækkefølgen
Altså istedet for at rykke Cd-rom drevet op så ryk de andre ned...
"Hang til hygge"
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
God indsigt der, ville nu spørge om du kendte andre styresystemer som har en BSOD ?chreddy1 skrev:lige umiddelbart vil jeg da ikk tro at der er andet at gøre end at ominstallere windows (eller hva han nu kører)..nastyinc skrev:Når min ven starter sin Computer op kommer der en blå skærm.
Den blå skærm kommer frem lige efter den der loading Windows er færdig.

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
det kan der så være noget om.. tænkte ikk lige over da jeg skrev det der "eller hva han nu kører"..Ace skrev:God indsigt der, ville nu spørge om du kendte andre styresystemer som har en BSOD ?chreddy1 skrev:lige umiddelbart vil jeg da ikk tro at der er andet at gøre end at ominstallere windows (eller hva han nu kører)..nastyinc skrev:Når min ven starter sin Computer op kommer der en blå skærm.
Den blå skærm kommer frem lige efter den der loading Windows er færdig.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Kontakt:
Så har du heller ikke formateret hvis den kommer med den!nastyinc skrev:Nu har jeg så fået den formateret, næsten. Da den var igang sagde den "<Windows>\system32\ntoskrnl.exe" den er åbenbart beskadiget eller mangler ? Hvad kan man gøre ved dette problem ?
Kode: Vælg alt
NTOSKRNL.EXE is missing or corrupt.
Related errors:
Below is a listing of the full error message that may be related to this error.
Windows NT could not start because the below file is missing or corrupt:
C:\Winnt\System32\Ntoskrnl.exe
Cause:
Keyboard issue
Miscellaneous corruption
Corrupt boot.ini file.
Missing boot.ini file.
Missing or corrupt ntoskrnl.exe file.
Windows NT installed on a partition bigger then 7.8GB
Corrupted hard disk drive or severely corrupted Windows. Er du helt sikker at den er blevet formateret og windows er blevet installeret?
Altså jeg havde "slettet" C-drevet, og det er tomt nu, derefter forberedte den på installationen med at loade 100% til et eller andet, hvor efter den skulle genstarte, og så når den starter opp kommer den med den der fejlmelding.Cokeline skrev:Så har du heller ikke formateret hvis den kommer med den!nastyinc skrev:Nu har jeg så fået den formateret, næsten. Da den var igang sagde den "<Windows>\system32\ntoskrnl.exe" den er åbenbart beskadiget eller mangler ? Hvad kan man gøre ved dette problem ?Kode: Vælg alt
NTOSKRNL.EXE is missing or corrupt. Related errors: Below is a listing of the full error message that may be related to this error. Windows NT could not start because the below file is missing or corrupt: C:\Winnt\System32\Ntoskrnl.exe Cause: Keyboard issue Miscellaneous corruption Corrupt boot.ini file. Missing boot.ini file. Missing or corrupt ntoskrnl.exe file. Windows NT installed on a partition bigger then 7.8GB Corrupted hard disk drive or severely corrupted Windows.
Er du helt sikker at den er blevet formateret og windows er blevet installeret?
Hvis du vil gøre det ordentligt så fdisk og slet partitionen. Opret derefter partitionen igen. Så vidt jeg husker er det ret let at gøre med Windows XP. Der er vist en let læselig menu inden man installere Windows.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Jeps, det var det jeg gjorde, men så poppede den der op, og så ja. Kan jeg ikke komme videre.QrazyLeg skrev:Hvis du vil gøre det ordentligt så fdisk og slet partitionen. Opret derefter partitionen igen. Så vidt jeg husker er det ret let at gøre med Windows XP. Der er vist en let læselig menu inden man installere Windows.