Trådløst Netværk forsvinder hele tiden på min bærbare.

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Trådløst Netværk forsvinder hele tiden på min bærbare.

Indlæg af T-Man »

Hey CA

Jeg har et problem med min bærbare, det er en Alfa note, med intel celeron processor.

Jeg har nu forsøgt at installere den medfølgende driversoftware til netkortet med client program, og jeg har prøvet at slette det og installere driveren via XP.
Når det er installeret virker det trådløse net fint, og jeg kan gå på nettet, men genstarter jeg må jeg starte forfra med at afinstallere og installere softwaren for at kunne komme på igen, så kan den slet ikke finde trådløse netværk, client programmet kan ikke åbne, og ikonet for trådløse netværk er væk nede i menubaren

Har disse billeder fra enhedshåndtering, tror det har noget med det at gøre, håber der er en som kan hjælpe.

Billede

Billede
dreaaas

..

Indlæg af dreaaas »

pre installerede fabriks instillinger?
hvis det er, burde det ikke være nødvendigt at bruge netværksdriver -
så skal det bare et flueben eller 2 ;)
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

..

Indlæg af T-Man »

Nej den er nyformateret...

Flueben... hvor henne?

Den skriver fejl kode 12, noget med ressourcefordelingen til hardwareen, men jeg ved ikke hvordan man ændrer det...
<HR>
<center>:)</center>
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kode 12
Enheden kan ikke finde tilstrækkeligt ledige ressourcer. Hvis du vil bruge denne enhed, er du nødt til at deaktivere en anden af systemets enheder. (Kode 12)

Anbefalet løsning

To enheder er tildelt de samme I/O-porte, den samme interrupt-værdi eller den samme DMA-kanal (Direct Memory Access), enten af BIOS, operativsystemet eller en kombination af disse. Fejlmeddelelsen kan også blive vist, hvis BIOS ikke har tildelt tilstrækkelige ressourcer til enheden, f.eks. hvis en USB-controller (Universal Serial Bus) ikke har en interrupt fra BIOS pga. en beskadiget MPS-tabel (Multiprocessor System).

Du kan benytte Enhedshåndtering til at finde ud af, hvor konflikten findes, og deaktivere den enhed, der er konflikt med. Klik på Fejlfinding under fanen Generelle egenskaber for enheden for at starte Guiden Fejlfinding.
Det er en yderst sjælden fejl da den som regel selv kan styre det og det burde slet ikke ske ved en bærbar. Fejlen opstår som regel ved en stationær pc hvor man har tilføjet flere eller nye enheder.

Prøv at kontakte Alfaviews support.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Flemming Timberlake
Geografisk sted: et sted der bliver kaldt 9900 Frederikshavn

Indlæg af Flemming Timberlake »

en af mine venner har også lige fået formateret sin computer, og der virker netværket heller ikke længere(også på en stationær) ;)
hellere 20 ryk i banditten end 20 banditter på ryggen ;)
allstar
Geografisk sted: dk
Kontakt:

Indlæg af allstar »

prøv at sætte det til at køre på en specifik kanal, det kan være andre forbindelser i området der konflikter med din.
Billede
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Jeg er 99% sikker på at det er fordi i ikke har installeret de rigtig drivers til jeres netkort efter at i har reinstalleret jeres pcer, kom evt med noget info om hvilket netkort der sidder i den (og nej det skal ikke være de info i finder i enhedshåntering, men noget fra jeres manual/specifikationer på pcen) evt VEN nr give en ide om hvad det er for et kort der sidder i pcen :-)
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

allstar skrev:prøv at sætte det til at køre på en specifik kanal, det kan være andre forbindelser i området der konflikter med din.
Nej, det er en hardware konflikt og ikke en konflikt med at finde netværk.
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Ja en hardware konflikt man ofte ser når der ikke er installeret korrekt drivers på en bærbar.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

Er det når du sidder det samme sted, eller hvis du flytter dig rundt i huset?
Barry Lloyd
stacok

Indlæg af stacok »

Er det når du sidder det samme sted, eller hvis du flytter dig rundt i huset?[
- ellers burde du måske kontakte forhanlderen/producenten om de kan havde en idé om hvad problemet kunne være. Held og lykke ;)
Barry Lloyd
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

stacok skrev:Er det når du sidder det samme sted, eller hvis du flytter dig rundt i huset?
Læs dog hvad der står skrevet... Det er en hardware konflikt.
stacok

Indlæg af stacok »

Cokeline skrev:
stacok skrev:Er det når du sidder det samme sted, eller hvis du flytter dig rundt i huset?
Læs dog hvad der står skrevet... Det er en hardware konflikt.
Kunne jo godt være der er "løs" forbindelse, det sker af og til med wireless ogd dermed kunne det jo være at han havde flyttet sin laptop, så Cokeline take a chill pill :wink:
Barry Lloyd
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

..

Indlæg af T-Man »

Tak for responsen, men jeg kører ind med den på onsdag, nu var det mere fordi den er købt på frederiksberg, og bor selv på falster.
Men ham teknikkeren jeg snakkede med i telefonen, vidste intet om det, han sagde at de aldrig havde oplevet dette, og jeg installede de drivere der fulgte med til den, og alle de andre virker (lyd, bundkort, SDcardrive osv.)
Og jeg har også formateret, og lagt XP ind på den 2 gange, med samme resultat. Så måske er det en defekt på selve netkortet, who knows??
<HR>
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ædre PC'er kunne have det problem når man fx. satte et ekstra kort i. Der kunne man så prøve at bytte rundt på dem og det løste det som regel problemet har dog aldrig oplevet det på en bærbar.
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

Cokeline skrev:Ædre PC'er kunne have det problem når man fx. satte et ekstra kort i. Der kunne man så prøve at bytte rundt på dem og det løste det som regel problemet har dog aldrig oplevet det på en bærbar.
Okay, tja det er en sprit ny bærbar (alfa note) fra www.fcomputer.dk
http://fcomputer.dk/artikler/notebook/M72XS-spec.htm
Men som sagt, så kører jeg ind med den onsdag... :roll:
<HR>
Brugeravatar
T-Man
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

Så fik jeg løst problemet, det viste sig at deres praktikant spasser havde brændt de forkerte drivere til mig på cden der fulgte med, MEN de kunne stadig ikke få det til at virke som det skulle, så fik et nyt og en anden type net kort i maskinen med nye drivere så virkede det... men lidt latterligt alligevel, da de nærmest antydede det var min egen fejl til at starte med, da jeg havde købt pcen uden software....
<HR>
Besvar