Bedste software firewall til Windows Vista

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Bedste software firewall til Windows Vista

Indlæg af QrazyLeg »

Hey, jeg er den glade og tilfredse bruger af Windows Vista, på alle punkter pånær ét (ok, måske to når det kommer til understøttelsen af universitetets vpn-client, men det er mere universitetet, der er lidt langsomme der...)

Jeg vil gerne have en software firewall, og helst ikke kun Windows Firewall da den kun er gældende for "outbound" forbindelser.

På min XP-spand har jeg brugt ZoneAlarm, hvilket jeg synes er klart det bedste til det styresystem (i hvert fald blandt udbuddet af freeware-firewalls), men ZoneAlarm kører ikke godt på Vista, da det ikke er fuldt ud understøttet endnu. Nu har jeg kørt Comodo i noget tid, og er virkelig ikke tilfreds med den oplevelse. Derfor vil jeg høre, hvilken firewall i mener er de bedste eller som har fået de bedste roser, når det kommer til Vista. Det må meget gerne være freeware, men er ikke et krav. Jeg er villig til at smide penge efter et virkeligt godt firewall-program, blot der er en trial-version som mulighed, så jeg kan prøve det.

Alle forslag er velkomne. Men skriv nu ikke ZA eller Comodo :mrgreen:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Aner ikke om den er ude i en særlig Vista udgave, men jeg har kørt med Agnitum Outpost Firewall Pro i et par år, på XP - og den synes jeg virker fortræffeligt.
Og så er der endelig en firewall som også JEG fatter en lille smule af :P

Se lidt på deres site her. Licens til 3 maskiner på samme abb. [40$]!
http://www.agnitum.com/purchase/outpost/
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Jeg vil helt klart anbefale Comodo Firewall Pro. Den er gratis of virker uden problemer. Skal dog siges at for at den kører optimalt skal de lige sættes korrekt op.
Har selv kørt med AOF både 4.0 og 2008. Jeg var meget begejstret for 4.0, men den nye version indeholder en masse bugs, som endnu ikke er blevet ordnet.

Kig i øvrigt her:

http://www.matousec.com/projects/window ... ls-ratings

Den er dog ikke helt opdateret. Comodo findes nu i 3.0 og ikke 2.4.
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Ok. Det kan godt ske jeg lige hiver fat i dig angående Comodo. For indtil videre er jeg satme ikke begejstret... :)

Tak for linket Plys. Det ser interesant ud.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Nu ved jeg jo godt du ikke skrev at Comodo helt virkede tilfredsstillende, men efter en korrekt opsætning kører det super og jeg har efterhånden prøvet en del forskellige firewalls.

Hvis du overvejer AOF, vil jeg anbefale 4.0, selvom den selvfølgelig er outdated, men 2008 indeholder imo mange bugs. Som der i øvrigt kan læses mere om deres forum. Blandt andet en masse problemer med FF/FlashFXP.

Ellers er matousec i øvrigt en rigtig god guide sammen med toptenreviews.com.
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Besvar