Jeg er kommet med i et udvalg i vores ejerforening, som der skal undersøge muligheden for at ejendommen for noget samlet internet fra en udbyder. Eller hvert i fald kabling fra en udbyder, hvorefter vi så kan vælge andre aktørere ind såsom internet, telefoni og kabel-tv.
Er der tilfældigvis nogen som her inde, som måtte have en smule erfaring på det punkt? Eller måske kan komme med nogle fifs eller meninger?
Vi er indtil videre delt ca. 50/50 i udvalget, for enten at eje det hele selv (og dermed betale hele investeringen i et fibernetværk) eller at vi skal have en operatør ind med deres netværk, og vi så derefter betaler et oprettelsesgebyr plus månedlig abonnement til dem.
Hvad synes I? Alle indlæg modtages med kyshånd.
Internet til ejendom
Redaktør: Moderators
Internet til ejendom
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
I nævner det begge ud fra en brugers synspunkt, og det er som sådan også fint.
Men det jeg søger, det er mere udfra etableringen af netværket. Kontakten til firmaet, om de overholder aftaler osv. Jeg ved godt det måske ikke helt tydeligt fremgik af mit originale indlæg.
Men det jeg søger, det er mere udfra etableringen af netværket. Kontakten til firmaet, om de overholder aftaler osv. Jeg ved godt det måske ikke helt tydeligt fremgik af mit originale indlæg.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Der var ingen problemer da de kom med det her.. De smed endda alt muligt gratis oveni aftalen - \o/ hænderne op for dem.nco skrev:I nævner det begge ud fra en brugers synspunkt, og det er som sådan også fint.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Der er fordele og ulemper ved at stå for hele skidtet selv, ville nok foretrække at få en operatør ind over, for så er det også dem der står med pisset hvis det ikke spiller, og det kan hurtigt blive en dyr erfære hvis det ikke bliver lavet ordentligt selv... Så alene på baggrund af det, så ville jeg nok vælge at få en operatør ind over...
Et andet fif er at se på hvilket muligheder i kan trække ud af el-selvskaber der udbyder fiber, for de vil super super gerne have markedsandel og jeg er sikker på de vil lave et tilbud til jer som TDC fx ikke ville kunne slå...
Kender fx en som tog kontakt til sit el selvskab og fik erstattet deres 2 x 25/25 linier fra TDC med 2 x 100 mbit hver vej til billigere penge... Så hvis det var mig - så ville jeg afsætte en eftermiddag til at ringe rundt til og indsamle tilbud, fremlægge tilbudene overfor de relevante personer og træffe en beslutning ud fra det...
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er sådan jeg ville gribe det an...
Et andet fif er at se på hvilket muligheder i kan trække ud af el-selvskaber der udbyder fiber, for de vil super super gerne have markedsandel og jeg er sikker på de vil lave et tilbud til jer som TDC fx ikke ville kunne slå...
Kender fx en som tog kontakt til sit el selvskab og fik erstattet deres 2 x 25/25 linier fra TDC med 2 x 100 mbit hver vej til billigere penge... Så hvis det var mig - så ville jeg afsætte en eftermiddag til at ringe rundt til og indsamle tilbud, fremlægge tilbudene overfor de relevante personer og træffe en beslutning ud fra det...
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er sådan jeg ville gribe det an...
Ja ring til jeres el-selvskab eller se om i kan få fiber her www.danskfibernet.dk der er ingen grund til at få et tilbud fra TDC.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?