GPS Headset til mobil

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

GPS Headset til mobil

Indlæg af Cokeline »

Hey,

Jeg har lige fået et GPS Headset til min SE K810I.

Billede

Nu har jeg fundet et smart program til at måle distance, hastighed, tage tid osv. når man er ude og løbe. Det kan også tegne et diagram over routen.

Men jeg er ikke sådan helt inde i alt dette GPS til mobile, så hvad kan man ellers lave med sådan et?

Hvilke programmer findes der til navigation?
Kan man evt. overføre de data til en PC?
Kan det traces fra en PC?
Kan man ellers lave noget med det?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
stacok
Geografisk sted: :-D

Indlæg af stacok »

er det ikke bare spørge nede i den lokale digital handler?
Barry Lloyd
DJ_Falcon
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Jeg ved ikke helt om det er det du søger men nu fortæller jeg hvad jeg bruger min GPS enhed til.

Jeg bruger min W810I (ikke symbian eller windows telefon) og GPS som navigation når jeg kører steder hen. Der findes flere forskellige gratis programmer til dette. Ulempen ved denne måde at navigerer på er at kortet ikke ligger på telefonen, og skal derfor hentes ned når man kører rundt.
Jeg har prøvet følgende:

Amaze: Ganske godt og stabilt program der også har dansk menu og tale. Det er simpelt at bruge, og navigationen er nem at forstå. Det er desuden muligt at søge på firma m.m. via Krak.dk. Det er også muligt at få vist vejret for det område man er i. En lille ulempe er at Just-eat.dk har fået deres reklame ind i programmet.

Navigon AG - MN6: Da jeg installerede programmet var det gratis. Men det ser ud til at koste penge nu. Oki program som er simpelt at finde rundt i. Dansk tekst og tale. Nem adgang til nærmeste tankstation og mad når man er på farten. Muligt at få vist max hastighed på den vej man kører. Den version jeg har er den del ustabil, så bruger den ikke længere.

Nav4All: Nyeste program jeg er begyndt at bruge, men programmet har rigtig mange funktionen de andre ikke tilbyder. Det er nemt at finde rundt i, men hoved menuen er stor og kan første gang virke forvirende. Navigationen er nem og det er hurtigt at skifte mellem pile og kort navigation. Dansk tekst og mulighed for at hente to forskellige danske stemmer. Og nu til de smarte funktioner de andre programmer ikke kan tilbyde. Man kan gemme din p-plads position, det er muligt at indtaste længde og brede grader koordinater og det er muligt at få vist en kompas retning til din destination. De sidste to har jeg brugt en del til GeoCaching :)

Har indtil nu brugt Amaze og været rigtig glad for det, men efter jeg har fundet Nav4All er det en mulig kandidat til favorit program.

Lidt af mine erfaring :)
Hurtigere klovn, hurtigere..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DJ_Falcon skrev: De sidste to har jeg brugt en del til GeoCaching :)
Den leg undrer mig... Man tager ud til en kendt lokation, finder et eller andet og skriver i en log-bog?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
DJ_Falcon
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Det er ikke alle cache der er lige nemme at finde.. Man kan godt lede en time et sted inden man finder sin fangst. Når sværhedsgraden stiger bare kræver det også man kommer ud i området før man kan regne den endelig koordinat ud.

Men ja, det er en simpel leg for os der ikke fik nok skattejagt som små :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvad er det for noget? Cache?
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Hvad er det for noget? Cache?
Klippet fra hp'en...
http://www.geocaching.com/faq/ skrev: What is usually in a cache?

A cache can come in many forms but the first item should always be the logbook. In its simplest form a cache can be just a logbook and nothing else. The logbook contains information from the founder of the cache and notes from the cache's visitors. The logbook can contain much valuable, rewarding, and entertaining information. A logbook might contain information about nearby attractions, coordinates to other unpublished caches, and even jokes written by visitors. If you get some information from a logbook you should give some back. At the very least you can leave the date and time you visited the cache.

Larger caches may consist of a waterproof plastic bucket placed tastefully within the local terrain. The bucket will contain the logbook and any number of more or less valuable items. These items turn the cache into a true treasure hunt. You never know what the founder or other visitors of the cache may have left there for you to enjoy. Remember, if you take something, its only fair for you to leave something in return. Items in a bucket cache could be: Maps, books, software, hardware, CD's, videos, pictures, money, jewelry, tickets, antiques, tools, games, etc. It is recommended that items in a bucket cache be individually packaged in a clear zipped plastic bag to protect them.

What shouldn't be in a cache?

Use your common sense in most cases. Explosives, ammo, knives, drugs, and alcohol shouldn't be placed in a cache. Respect the local laws. All ages of people hide and seek caches, so use some thought before placing an item into a cache.

Food items are ALWAYS a BAD IDEA. Animals have better noses than humans, and in some cases caches have been chewed through and destroyed because of food items in a cache. Please do not put food in a cache.

Where are caches found?

The location of a cache can be very entertaining indeed. As many say, location, location, location! The location of a cache demonstrates the founder's skill and possibly even daring. A cache located on the side of a rocky cliff accessible only by rock climbing equipment may be hard to find. An underwater cache may only be accessed by scuba. Other caches may require long difficult hiking, orienteering, and special equipment to get to. Caches may be located in cities both above and below ground, inside and outside buildings. The skillful placement of a small logbook in an urban environment may be quite challenging to find even with the accuracy of a gps. That little logbook may have a hundred dollar bill in it or a map to greater treasure. It could even contain clues or riddles to solve that may lead to other caches. Rich people could have fun with their money by making lucrative caches that could be better than winning the lottery when you find it. Just hope that the person that found the cache just before you left a real big prize!

Can I move a cache once I find it?

Don't move the cache! Responsible cache owners often check on their caches and would be alarmed to discover that it is missing.

An alternative would be to have a trackable item, which is an item that you can move from cache to cache. An example of this is a candle that has traveled from Australia to Arizona, and a Mr. Potato head that leaps from cache to cache. For example you can purchase a Groundspeak Travel Bug , which is a tag that you can attach to an item so you can track its movements through this web site.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er en slags skattejagt. Man finder en post via gps.

FrZ kom først :P
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ahh okay...

Hvad går man så på jagt efter? Hvad skal man finde?

Er der så nogen der gemmer noget ude på en mark?

Hvad er det svære i det med gps? Det er vel lige til at aflæse nogen kooridnater?

OMG :S Hold da op der er mange "cache's" rundt omkring i landet... Er der virkelig folk der der gemmer noget på en mark og så skal man finde det? Haha lyder bizart
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Cokeline, du går på jagt efter små eller større ting (typisk Tupperware bøtter), men det kan også være fx. en multi-cache, hvor du, ved at finde flere forskellige caches, får koordinater til at finde den endelige cache.. der findes også flere former for måder man kan cache på..

det er ikke så godt at placere det midt ude på en mark, da det så vil være ufatteligt svært at finde.. derimod bliver caches'ne ofte placeret i nærheden af træer eller nede i træ-stubber eller lign..

men din gps vil ikke vise præcist hvis du er inde i en skov, derfor kan det være lidt ekstra svært hvis man er i et skov-område..
du får koordinaterne på geocaching.com, som du skriver ned, skriver ind i din gps eller printer ud inden du tager afsted..

jeg geocacher ikk selv, men min mor og hendes kæreste gør, så jeg har da været med nogle gange.. det er netop derfor jeg ved dette..
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jamen jeg forsår stadig ikke det svære i det når man har koordinaterne og en gps enhed?
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Cokeline skrev:Jamen jeg forsår stadig ikke det svære i det når man har koordinaterne og en gps enhed?
Ahh, nu har jeg ikke "spillet" men kan da godt lidt se det svære i det... Selvom du kender en adresse og ved hvor den burde ligge, kan den da sagtens være svær at finde - gps er jo ikke en nøjagtig technologi (ret mig hvis jeg tager fejl, men der er vel +/- 3-10 meter ved siden af, og så skal du finde en lille bitte ting der er gemt i 3 planer...

Det kan vel godt være lidt svært :S
DJ_Falcon
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Som FrZ siger, så er GPS enheder ikke præcis ned til mere end 3-10 meter, og du får ikke at vide om man skal kigge i jorden under et træ, i en træstup eller hængende i et træ.

Men man skal finde det indre barn i sig selv og virkelig synes det er spændende at gå på skattejagt... Og hvis du ikke det lyder svært, er det nok ikke en leg for dig :) ;)
DoMiNaToR
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Et sted i DK

Indlæg af DoMiNaToR »

Nogle der kender et program der virker til SE W810 og som ikke behøves at hente data hele tiden?
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us
Billede
DJ_Falcon
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Tror desværre ikke det eksisterer.. Jeg har forsøgt at finde et i meget lang tid uden held.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Uden og have læst det hele igennem. Koster det ikke penge hver gang programmet skal hente data ned til GPS kordinaterne?
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Nej GPS er gratis.

Du kan godt få nogen navigation programmer hvor du kan gemme kortet fra googlemaps på din mobil.

Faldt over et så sent som igår. Finder det lige frem igen.
DJ_Falcon
Kontakt:

Indlæg af DJ_Falcon »

Det koster penge at hente kort ned til mobiltelefonen.

Hvis du kunne finde det program igen ville det være lækkert.. Har har ikke været heldig og finde et program endnu :)
Besvar