Med andre ord - en dårlig karakter er virkeligt blevet dårlig (de straffer).
Ja, det er jo en gulerod i sig selv - eller pisk om du vil.
Et vink med en vognstang om, at du skal ikke sove din undervisning væk, og du ikke får noget forærende.
7 tallet ER bredt, men jeg synes så også at med den gamle 13 skala, at der var for mange karakterer/små intervaller med 5, 6, 7.
Ingen af disse var i mine øjne, nogen hurra-karakter. Hvor du før skulle have 6 for at bestå en svende prøve, er det idag nok med et 02 tal.
Til gengæld er der så kommet 2 lavere : 00 og -3.
02 dækker ca. over det gamle<6 og 7.
4 dækker ca. over de gamle 7 og 8.
7 dækker over <8, 9 og i nogen grad 10.
10 udgør det gamle 11 tal, og 12=13.
Jeg kan godt følge dig QzL med det kreative, men på den anden side, så var det førhen helt umuligt, for en ellers pisse dygtig elev, at score topkarakteren 13,
hvis ikke han/hun havde noget ekstra i posen at smide ovenpå.
Idag skal der ikke ´pynt på kagen´- du skal bare kunne dit kram, uden der er noget at pege fingre ad.
Og det synes jeg er helt fint.
Der er jo ikke nogen der er prof med et sprit nyt uddannelses papir i hånden, og 13 tallet indikerede at eleven var way beyond hvad der forventes.
Få hurtigst muligt den 13 skala ud af knolden, og/eller lad i det mindste være med at oversætte den til den nye - det er umuligt...
Som med så meget andet nyt - det kræver tilvæning, ikke spor andet
Hvis I vil læse mere om skalaen, og om min uddannelse, så har jeg levt en info side om faget, og hvad uddannelsen indeholder.
Jeg har lavet den i frustration over, at malerforbundet ikke magter at lave noget let fordøjeligt, og til gængeligt info materiale,
så dem der måtte være nysgerrige, kan få det de søger.
www.skiltesnedkeren.dk