Penge tilbage i skat - 2008
Redaktør: Moderators
Hvis det er sendt ind kan der desværre gået meget lang tid. Vores kontakter ved Skat siger at det kan være helt frem til sidst i juni inden de selv får indtastet de oplysninger ind i systemet og dannet årsopgørelsen.
Derfor skal man bruge TastSelv hvis det skal være med det samme (hvilket man også sagtens kan med udvidet selvangivelse).
Derfor skal man bruge TastSelv hvis det skal være med det samme (hvilket man også sagtens kan med udvidet selvangivelse).
Du skal slet ikke sende regnskabet ind, med mindre du overskrider grænsen (25 mio. i nettoomsætning). Dog skal man udfylde regnskabsoplysninger i stedet for, igen ikke med mindre du har under 300.000 i nettoomsætning eller nogen bestemte virksomhedstyper (virksomheder ejet af flere, men hvor man ikke deltager i driften eller udlejningsejendomme med højest to lejemål).
Oplysningsskemaet kan findes her (med samme felter i TastSelv): http://skat.dk/getFile.aspx?Id=30129
Vejledning til skemaet ligger her: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=365 ... &indhold=1
Regnskabet skal først sendes til Skat hvis de spørger efter det, og ellers ikke (blev ændret sidste år).
Oplysningsskemaet kan findes her (med samme felter i TastSelv): http://skat.dk/getFile.aspx?Id=30129
Vejledning til skemaet ligger her: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=365 ... &indhold=1
Regnskabet skal først sendes til Skat hvis de spørger efter det, og ellers ikke (blev ændret sidste år).
Det kan være de har tilbageholdt dine penge pga du skylder penge til et eller andet, så skal de først betale det du skylder ud af det du skulle have tilbage.Dj Dk skrev:Hvordan kan det være at ens penge ikke er kommet ind på konto'en ?
Jeg havde f.eks en bøde fra DSB som de trak fra det jeg skulle have tilbage derfor blev min tilbageholdt.
-
Dj Dk
- Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
- Kontakt:
T-Mazz skrev:Det kan være de har tilbageholdt dine penge pga du skylder penge til et eller andet, så skal de først betale det du skylder ud af det du skulle have tilbage.Dj Dk skrev:Hvordan kan det være at ens penge ikke er kommet ind på konto'en ?
Jeg havde f.eks en bøde fra DSB som de trak fra det jeg skulle have tilbage derfor blev min tilbageholdt.
så vidt jeg ved skylder jeg ikke nogen penge hehe
Det kan du se inde på www.skat.dk under restancer 
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jep hos mig står der DR Licens så jeg må lige vente lidtT-Mazz skrev:Det kan du se inde på www.skat.dk under restancer
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Tja, det kommer vel an på så meget...Zukot skrev:har lige været inde og ændre i mit befordrings fradrag og så tænkte jeg på om der er nogen der ved hvor lang tid der går inden man får de penge?
Er det en ændring af din forskudsopgørelse?
For så får du dem med det samme, i form af et højere/lavere ligningsmæssigt fradrag - din arbejdsgiver får alle oplysninger elektronisk fra SKAT.
Er det en ændring til selvangivelsen?
Så er det - så vidt jeg ved - for sent.
Ikke at pengene er tabt, men de indgår sandsynligvis i næste års skatte regnskab...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Til selvangivelsen: Der dannes en ny selvangivelse, det er først for sent for lønmodtager efter 1. maj - derefter er de tabt fuldstændig (med mindre det kan gøres til en principiel sag). Som nco skriver så er den enten dannet med det samme, eller også skal en medarbejder lige ind i godkende den først. Dette fik du også besked om da du ændrede og godkendte på TastSelv.
Samme gør sig gældende med forskudsopgørelsen, i de fleste tilfælde ligger der en ny med det samme, mens det andre gange lige skal godkendes af en medarbejder først inden den ligger der.
Du kan vælge at ringe til Skat og få dem til at kigge på sagen lidt hurtigere, har jeg haft held med en del gange hvor de bare godkendte den mens jeg snakkede med dem.
Samme gør sig gældende med forskudsopgørelsen, i de fleste tilfælde ligger der en ny med det samme, mens det andre gange lige skal godkendes af en medarbejder først inden den ligger der.
Du kan vælge at ringe til Skat og få dem til at kigge på sagen lidt hurtigere, har jeg haft held med en del gange hvor de bare godkendte den mens jeg snakkede med dem.