hjælp til køb af digitizer

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

hjælp til køb af digitizer

Indlæg af gentlemanfinn »

Står og skal til at anskaffe mig en digitizer, er der nogen der har erfaring på området?

Det virker umildbart som wacom er mærket man bør gå efter.

mit budget er max 2000 8)
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

Hvad skal du bruge den til? I hvilken sammenhæng? Er det til at tegne med eller hvad? og her til, skal du lave små sketches eller hvad?
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

Jeg løb ned i den lokale Humac (dyrt sted) og kiggede på Wacom Graphire (large mener jeg den hed, men kan ikke finde den nu) og så Wacom Bamboo.

Jeg ville gerne have mulighed for at kunne tegne på den osv. så jeg blev rådet til at holde mig langt væk fra de små der er. Det er selvfølgelig en smagssag, men det var for at have mulighed for at lave længere strøg.
Dem skulle dog heller ikke være for stor, selvom det i mine øjne virkede okay at der var noget størrelse.

Jeg er meget tilfreds med min Graphire. Jeg havde lidt problemer med driverne til vista, men det kan lige så godt skyldes min lorte Fujitsu bærbar der er fuld af fejl.

Bamboo har jeg ikke prøvet, men synes den ser rigtig cool ud. Men i bund og grund tror jeg ikke der er den store forskel.

Grunden til at jeg købte Graphire var at den var forholdsvis billig til at teste af om det var noget for mig med sådan en digitizer (2200kr mener jeg at jeg gav for den i sin tid), og Bamboo var ikke i den størrelse jeg gerne ville have.. der var kun den lille en hvor ikke engang en mus kan danse rundt på den.

Det er sådan en her, men jeg synes sgu min virker større.. det kan være http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=305921

Men jeg ville sige at du skal holde dig fra alt andet end Wacom. Det kan godt være du betaler lidt mere for det, men kvaliteten er sgu god på dem. Jeg har haft en billig Trust en som jeg ikke kunne få til at køre "smooth" i XP med de nyeste drivere. Den hakkede når man tegnede. Har faktisk et billed af det her. (http://thedark.dk/old/images/asterix.jpg).

Jeg er langt fra haj til den "nye" endnu, men den kører som den skal med pressure tingest og hele baduljen. Men gå ned i en Humac eller et andet sted og prøv den, og mærk lidt på den. Du skal ikke bare klikke en billigt ned fra nettet uden at have prøvet den af.
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

ja det er primært til at tegne og lave lidt grafisk gøgl, og selvfølgelig helst i en fornuftig størrelse.

Men kunne lyde til jeg skal bevæge mig ned i byen og prøve mig lidt frem.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

Uanset hvad, så skal det være en wacom. De er mere eller mindre ens, så det er vel i bund og grund hvilken en du synes er i en tilpas størrelse. Men ja prøv at gå ned og hør om du lige kan prøve den 2 sekunder. Held og lykke :) og vis os så noget grafik :)
Besvar