Syncronisering af mapper på lokal netværk

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Will
Chart Attack VIP

Syncronisering af mapper på lokal netværk

Indlæg af Will »

Står og skal bruge et program der kan tjekke dokumeter på min bærbar og automatisk smide de filer over som er blevet ændret på min stationær. Men kun over LAN for der er ret mange MB billeder. Gør enlig heller ikke noget at den evt kunne slette filer som ikke ligger på min bærbar mere så jeg kune skal rydde op et sted.

Nogen af jer der kender et godt progam til det ? :)
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Hay Will.

Kan du ikke bare bruge Total commander, (det gamle norton commander i ny version) Der er talrige muligheder i forbindelse med kopiering af filer, særligt hvis nogen af dem eksisterer i forvejen.

Prøv at se her: http://home.no/gartneren/chart/Total_Commander.PNG

Du kan hente det gratis her: http://www.totalcmd.dk/cms/main.php
Og den er pisse god til at flyve på lan og netværksdrev endda ftp forbindelse er understøttet.

Så jeg tror du vil blive glad for det :D

Ps. Det er det eneste rigtige værktøj til intern filhåndtering, der er ingen battle overhovedet. Når man først lige ved hvor F knapperne bruges til og du bare klasker på F5 for at kopiere og derefter ved at du kan bruge F2 for at få fil kopieringen sat i kø og fortsætte med at finde nye ting der skal kopieres/flyttes så er det mega nice.

Du kan også se filer med følgende formater: Text, Binary, Hex, Image/Multimedia, Html tekst, Unicode og UTF-8.

Det er altså bare mega nice.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Amen...! Det er nemlig det absolut bedste værktøj til dato. Første ting der installeres når en computer har fået installereret styresystem.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

QrazyLeg skrev:Amen...! Det er nemlig det absolut bedste værktøj til dato. Første ting der installeres når en computer har fået installereret styresystem.
Nemlig :D

Se selv Will, The Almighty Qrazyleg agrees.
/me proud

Nåede godtnok lige at få lavet en masse edits i den post, kom lige til at tænke på jeg måtte jo hellere lige se om jeg kunne få andre personers øjne op for dette, fantastiske og absolut mageløse program når jeg nu alligevel var igang med at skrive om det :D
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg har brugt det og dets forgængere siden Windows 3.11
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

takker, må jeg lige prøve... Brugte norton comander max meget i de gamle dos dage... man sparet jo max tid den gang.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Tog springet fra Directory Opus på Amigaen, og direkte over i Windows Commander i Windows 98 SE dengang jeg købte PC.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Så faldt jeg tilfældigvis selv lige over den perfekte løsning.

SyncToy kan hentes gratis inde fra MS side. den kan i mellem lokale netværks pc'er og bare forskellige mapper. Bare man går ind og ændre i en file, så bliver den sync på det andet drev. Meget simpel og alle de rigtige funktioner :D

Kan evt, bruges sammen med hamachi så kan man jo køre LAN over nettet hvis man skal dele filer med en ven.
Besvar